Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Zobacz także
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego Ryanair
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Polska podpisała umowę transportową z Arabią Saudyjską
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich turystów
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej Polski
Ministerstwo Transportu chce wspomóc rozwój lotnictwa cywilnego!
W Ministerstwie Transportu kończą się prace nad projektem rządowej strategii dla lotnictwa cywilnego, który zakłada wsparcie budowy i modernizacji krajowej infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej oraz uproszczenie procedur związanych z ruchem lotniczym.
Jeszcze w tym roku program ma zostać przyjęty przez rząd. We wtorek, 4 lipca w Katowicach Eugeniusz Wróbel, wiceminister transportu przedstawił założenia strategii przedstawicielom władz, samorządowcom oraz szefom portów lotniczych z południa Polski.
W najbliższym czasie podobne spotkania odbędą się też w Poznaniu i Gdańsku. Wiceminister poinformował - W programie sektorowym "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2007-2013 na rozwój infrastruktury lotniskowej chcemy przeznaczyć około 400 mln euro z unijnego Funduszu Spójności. Musimy mieć jednak pewność, że polskie porty będą w stanie przygotować projekty i dobrze wykorzystać te pieniądze.
Resort zdaje sobie sprawę, że infrastruktura lotniskowa wymaga wzmocnienia. W krajach starej UE z usług lotniczych korzysta rocznie więcej pasażerów niż dany kraj ma mieszkańców. Natomiast w Polsce w ubiegłym roku było to około 11,5 mln, czyli niespełna jedna trzecia ludności.
Według Urzędu Lotnictwa Cywilnego, liczba pasażerów w samolotach będzie stale rosnąć, od niespełna 14,5 mln w przyszłym roku, do ponad 39,3 mln osób rocznie w 2020 roku. Wymusza to rozbudowę infrastruktury. Obliczono, że budowa lotniska o przepustowości od 4 do 6 mln pasażerów rocznie to koszt około 430 mln zł, a roczny koszt jego utrzymania to około 5 mln zł. Małe, lokalne lotnisko może kosztować nawet ponad 50 mln zł, a jego utrzymanie 2 - 3 mln zł rocznie.
Natomiast wybudowanie nowego portu centralnego dla Polski kosztować może około 10 mld zł, bez dróg dojazdowych i infrastruktury kolei. Według danych z ośmiu polskich portów regionalnych, do 2013 roku planują one inwestycje wartości 3,84 mld zł. Natomiast Agencja Ruchu Lotniczego zamierza zainwestować w infrastrukturę nawigacyjną 408 mln zł.
Wiceminister uważa, że oprócz modernizacji i budowy infrastruktury, ważne są również przedsięwzięcia biznesowe wokół lotnisk, aby mogły one kreować ożywienie gospodarcze w całym regionie. Oszacowano też, że każdy milion pasażerów daje pracę dla około 4 tys. osób, z czego dla około tysiąca bezpośrednio.
Drugim, po rozbudowie infrastruktury, założeniem strategii jest uproszczenie procedur związanych z powstawaniem i funkcjonowaniem lotnisk, tankowaniem i utrzymaniem samolotów oraz uzyskiwaniem stosownych uprawnień. Wiceminister Wróbel uważa, że są one obecnie znacznie bardziej skomplikowane niż w krajach sąsiednich. A to powoduje zahamowanie rozwoju niewielkich, prywatnych lotnisk oraz przyrost liczby prywatnych samolotów.
Wśród zmian legislacyjnych zakłada się miedzy innymi nowelizację prawa lotniczego, uchwalenie ustawy o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która od 2007 roku ma przejąć zadania Agencji Ruchu Lotniczego oraz nowelizację ustawy związanej z działalnością Agencji Mienia Wojskowego.
Strategia dla lotnictwa cywilnego będzie teraz uzupełniona o dane z małych, lokalnych lotnisk, których rozwój powinien być także częścią całego systemu. Nie mogą one korzystać z 400 mln euro zapisanych w programie sektorowym, ale mają otwartą drogę do funduszy strukturalnych.
Obecnie w Polsce jest 12 portów lotniczych oraz 41 lotnisk lokalnych, z czego 36 to lotniska aeroklubowe, cztery przemysłowe i jedno prywatne. Polskie porty obsłużyły w 2005 roku ponad 11,5 mln pasażerów, wobec 8,8 mln rok wcześniej. Dzięki otwarciu nieba i tanim liniom lotniczym ruch w Krakowie zwiększył się w odniesieniu do 2004 roku o prawie 95%, w Katowicach o ponad 86%, w Rzeszowie o ponad 30%, a we Wrocławiu o ponad 27%. Na porty regionalne przypadło 39% ruchu lotniczego, a 61% na warszawskie Okęcie. Jednak szacuje się, że do 2020 roku proporcje odwrócą się na korzyść portów regionalnych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Projekt rządowej strategii dla lotnictwa cywilnego
[2011-05-25 18:16 89.230.134.*]
Ruch lotniczy na poszczególnych lotniskach wtym Bydgoskim ,niewspomnianym może być lepszy jeżeli będzie się tak rozwijał jak Poznań Ławica a władze wojewódzkie i miejskie nie będą się kłóciły a zabiorą sie za zwiększenie połączeń z róznymi miastami w innych państwach np Corkiem w Irlandii i zapewnieniem odp[owiedniego połączenia z lotniskiem w województwem.Bardzo mi się podoba obsługa i stan lotniska w Poznaniu z którego korzystam. Bydgoszcz powinno stworzyć również możliwości dla innych przewożników takich jak np WIZZAIR,czy innych ,bo sprzeczki do niczego nie doprowadzają. odpowiedz »
Projekt rządowej strategii dla lotnictwa cywilnego
[2011-05-26 21:57 89.230.132.*]
Uważam ,że jak najszybciej należy przez MON ogłosić przetarg na samoloty dla VIP-ów.Moin zdaniem powinien on być odpowiednio zabezpieczony przed niespodziankami Czas goni a tu nic się w tym temacie nie dzieje.Nawet ta tragedia nie zmieniła działań w tym temacie. Moim zdaniem embrajery to rozwiązanie tymczasowe Prezydent powinien mieć samolot taki jak mają rosjanie lub francuzi. Powinien mieć zasięg ok 15 tysięcy km.,czy więcej. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Skarga Air Italy Polska do Ministerstwa na politykę ULC
W Rzeszowie nie będzie bazy serwisowej Ryanaira!
Boeing 737 lądował awaryjnie z powodu pszczół
Libra Holidays proponuje zniżki klientom Open Travel!
Atrakcje w Gdyni: w tym tygodniu przypłyną 3 wycieczkowce
Węgry: konferencja "Od Lizbony do Budapesztu"
Turystyka górska i jej zagrożenia
Szwarcaria, Sabaudia i Liechtenstain z rainbow tours
Toruń: Hotel Bulwar powinien ruszyć do końca tego roku
Nowe taryfy na połączenia kolejowe z Wiedniem
Sandomierz: powstaje hotel w Dworku Strużyńskich
Wakacje Brytyjczyków: bagaż dużo droższy niż wypoczynek
Futerał na pilota ochroni gości hotelowych przed zarazkami?
Śledztwo ws tragedii pod Jeżewem - wykryto sfałszowane podpisy
Będą działania zmierzające do upublicznienia LOT-u