TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Forum grupa: Transport

Za błędy PKP płacą podróżni

Data wysłania: 2008-11-26 14:32 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
System komputerowy, którym posługuje się polska kolej, zawiera błędy. Stąd często zdarza się, iż kasjerzy sprzedają podróżnym bilety na pociągi, które nie istnieją. Niestety, za błędy polskiego przewoźnika płacą najczęściej pasażerowie - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Błędnie sprzedawane są na przykład bilety na podróż z Wrocławia do Rzeszowa z przesiadką w Krakowie. Mimo, że na stronach internetowych PKP jest informacja, że do pociągu na trasę Kraków-Rzeszów trzeba wykupić miejscówkę, kasjerzy takiej informacji nie posiadają, co skutkuje błędnym wystawieniem biletów. Tymczasem pociąg z Krakowa do Rzeszowa to Intercity, w związku z czym bilet powienien być droższy. Przy sprawdzaniu biletów, karę zapłaci podróżny - jeśli nie ma gotówki - za bilet kredytowy nawet 150 zł. Pasażera czeka więc wyjaśnienie sprawy, mimo, że nie zawinił.

Według Beaty Czemarajdy z biura prasowego PKP, informacje na stronie internetowej umieszczane są za pośrednictwem Telekomunikacji Kolejowej i właśnie tu najczęściej dochodzi do błędów. Jednak Telekomunikacja Kolejowa, która prowadzi stronę internetową kolei, nie czuje się do końca odpowiedzialna za to, co tam się ukazuje. - Umieszczamy takie informacje, jakie dostajemy od konkretnych spółek kolejowych. Nie sprawdzamy tego - wyjaśnia Alicja Kozłowska z biura prasowego Telekomunikacji Kolejowej. Mimo, że PKP obiecuje poprawę błędów, podróżni nadal wprowadzani są w błąd, za który płacą. Jednak, w takiej sytuacji warto pamiętać, że:
- od każdej decyzji konduktora przysługuje odwołanie, na którego rozpatrzenie PKP ma miesiąc,
- jeżeli w błąd wprowadzi podróżnego kasjer, to na podstawie biletu można go zidentyfikować i zaistniałą sytuacje wyjaśnić,
- jeżeli pasażer odmówi przyjęcia nałożonej na kary, przedstawiciel PKP wezwie policję, a sprawa może skończyć się nawet w sądzie. Lepiej więc swoich praw dochodzić przez reklamację, którą ma prawo złożyć każdy. Wystarczy podać nazwę przewoźnika, pisemne roszczenie z uzasadnieniem oraz załączyć odpowiednie dokumenty - może być to np. bilet albo wydruk z internetu.
- aby uniknąć błędów, warto sprawdzić bilet, czy zgadza się data, godzina. Trzeba także sprawdzić czy rodzaj przewoźnika i bilet są odpowiednie.

    • PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni 

      [2008-11-26 14:32 87.206.248.*]

      pkp firma fest wszyscy kradną ona jest   odpowiedz »

    • PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni 

      [2008-11-26 15:35 83.30.38.*]

      Klient ma odpowiadać za błędy systemu komputerowego kolei - tak to tylko w RP rządzonej przez nieodpowiedzialnych i niekompetentnych!!! (KH)   odpowiedz »

    • PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni 

      [2008-11-26 17:34 83.27.93.*]

        odpowiedz »

    • PKP - za błędnie wydane bilety zapłacą podróżni 

      [2008-11-26 17:39 83.27.93.*]

      kilkakrotnie doświadczyłam błędów pkp i po złożeniu reklamacji terminowo otrzymałam list z przeprosinami i zwrot pieniędzy. Natomiast kilkunastokrotnie nie zabrano klientów na samolot Lufthansy prawdopodobnie z powodu overbookingu ( mieli ważne bilety i byli na czas ). Upłynęło wiele miesięcy, a pieniędzy i przeprosin do dziś n i e m a   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję