3/4 Europejczyków planuje wakacyjne podróże
75% Europejczyków planuje wyjazd turystyczny pomiędzy majem a październikiem 2024 roku - wynika z najnowszego raportu Europejskiej Komisji Turystyki (ETC) "Monitoring Sentiment for Intra-European Travel" Oznacza to trzyprocentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
37% respondentów zamierza wybrać się w jeden wyjazd, a 57% przygotowuje się w tym okresie do dwóch lub więcej wyjazdów. Kierunki w Europie Południowej preferuje 43% podróżnych, a na czele listy znajdują się Włochy i Hiszpania.
Ponieważ europejski ruch lotniczy znajduje się obecnie w zasięgu poziomu sprzed pandemii, zamiar podróży do miejsc wakacyjnych osiągnął 55%, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Tymczasem 28% podróżnych planuje dojechać do celu samochodem, a 13% wybiera podróż pociągiem lub autobusem.
To bardzo pozytywne, że Europejczycy utrzymują chęć podróżowania pomimo bieżącej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej. Popularne kierunki będą nadal dobrze się prezentować w sezonie letnim, ale istnieją również ogromne możliwości w przypadku mniej znanych i spokojniejszych miejsc, ponieważ wielu podróżnych szuka spokojnych i autentycznych wrażeń - powiedział Miguel Sanz, prezes ETC.
Europejczycy postanowili podróżować tej wiosny i lata
Pomimo obaw związanych z bezpieczeństwem i ograniczeń finansowych Europejczycy wykazują niezwykłą odporność, jeśli chodzi o podróżowanie w sezonie letnim. Entuzjazm do podróżowania występuje we wszystkich grupach wiekowych powyżej 25. roku życia i sięga 81% wśród podróżnych powyżej 55. roku życia. Ta determinacja w połączeniu z chęcią zabezpieczenia wakacji w korzystniejszej cenie prowadzi do wczesnych rezerwacji. Około 52% podróżnych w Europie (w tym 56% osób w wieku 18-24 lat) zarezerwowało już w całości lub częściowo nadchodzące wycieczki.
Najpopularniejszą długością podróży są cztery do sześciu nocy, za którą opowiada się 36% respondentów. Na kolejnych miejscach znajduje się siedem do dziewięciu nocy (26%) i ponad dziesięć nocy (21%). Budżety na podróże pozostały niezmienne w porównaniu z rokiem ubiegłym - 42% respondentów planuje wydać do 1000 euro na osobę podczas następnej podróży, pokrywając zarówno koszty zakwaterowania, jak i transportu.
Postrzeganie bezpieczeństwa ma kluczowe znaczenie przy wyborze miejsca docelowego W obliczu napięć geopolitycznych, ekstremalnych wydarzeń klimatycznych i niepewności gospodarczej nadanie priorytetu bezpieczeństwu stało się sprawą najwyższej wagi przy kształtowaniu decyzji podróżnych. Poczucie bezpieczeństwa jest najważniejszym kryterium przy wyborze kierunku podróży (16%), następnie pogoda (13%), okazje i atrakcyjne oferty (11%), przyjazne społeczności lokalne (9%) i niższe koszty życia w miejscu docelowym (8%).
Pomimo dużej chęci podróżowania 22% Europejczyków niepokoi się rosnącymi wydatkami na podróże, a 17% martwi się o finanse osobiste w obecnej sytuacji gospodarczej. Ponadto napięcia geopolityczne, takie jak konflikt na Ukrainie i na Bliskim Wschodzie, zwiększają niepokój - odpowiednio 12% i 10% badanych wyraziło obawy. Kolejnymi ważnymi źródłami niepokoju są zakłócenia w transporcie (10%), przeludnienie (9%) i ekstremalne zjawiska pogodowe (8%).
Znaczna część europejskich podróżnych przygotowuje się do podróży wewnątrzregionalnych w okresie od maja do czerwca (34%) oraz od lipca do sierpnia (44%). Dodatkowo 17% planuje wyjazd we wrześniu i październiku. Coraz większą popularnością cieszą się podróże rekreacyjne - 74% wyraziło chęć odreagowania, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Włochy i Hiszpania znajdują się na szczycie listy letnich kierunków w tym roku, a każdy z nich cieszy się 8% zainteresowaniem respondentów, a tuż za nimi plasują się Francja (7%), Grecja (6%) i Niemcy (5%). Ta oferta odzwierciedla chęć wyjazdów w kierunki oferujące słońce i plażę (20%) oraz wypady do miast (16%), które stały się najpopularniejszymi rodzajami wakacji w kolejnych miesiącach. Europejscy podróżnicy jako najbardziej preferowane przez turystów doświadczenie wakacyjne wymieniają podziwianie malowniczego piękna (19%), a następnie próbowanie lokalnej kuchni (17%), obcowanie z lokalną kulturą (15%) i podziwianie słynnych zabytków (15%).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Wrocławskie lotnisko z kolejnym hangarem
Spokojniejszy wrzesień pod polskim niebem
Wyniki Turystycznych Mistrzostw Blogerów
Jesienno-zimowa oferta lotów Air France KLM
Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels
Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
McDonalds zakończy działalność w Rosji
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco
Travelist analizuje statystyki z Black Week
Nowy zawód w polskiej gastronomii
Pasażerowie muszą ujawniać hasła do komputerów?
OSAT i PZOT o procedurach rezygnacji z umowy o imprezę turystyczną
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim
Google wdroży zmiany w eSky.pl