Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
- pilot PRAGA 6.12.2024
- Specjalista ds. turystyki w biurze agencyjnym
- pilot Bawaria
- Sun&Fun Holidays zaprasza REZYDENTÓW do...
- Partnera Biuro Podrózy
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Rosną wydatki na turystykę
Prawie wszystkie rynki źródłowe odnotowały w 2017 r. wyższe wydatki na turystykę, co odzwierciedla utrzymujący się silny popyt na wyjazdy we wszystkich regionach świata - wynika z danych Światowej Organizacji Turystyki.
Wzrost gospodarczy napędzały zarówno gospodarki wschodzące, jak i rozwinięte, na czele z USA. Amerykańscy turyści wydali o 12 mld USD więcej na podróże zagraniczne niż rok wcześniej. Chińczycy wydali o 8 mld USD więcej, utrzymując pozycję lidera jako tego, kto ponosi największe wydatki na podróże na świecie. Rosjanie wydali o 7 mld USD więcej, a Brazylijczycy o 5 mld USD więcej. Wyższe wydatki na turystykę odzwierciedlają zwiększoną liczbę połączeń lotniczych, ułatwienia wizowe i ożywienie gospodarki światowej.
Jak wynika z najnowszego Barometru Światowej Turystyki UNWTO, w 2017 r. wszystkie 25 największych rynków źródłowych odnotowało wyższe wydatki na turystykę międzynarodową. Chiny umocniły swoją pozycję lidera podróży zagranicznych w 2017 r. z wydatkami w wysokości 258 mld USD (+5% w walucie lokalnej).
Wszystkie pozostałe trzy gospodarki BRIC znacznie zwiększyły wydatki w 2017 r. Federacja Rosyjska (+13%) odblokowała się po kilku latach spadków, turyści z tego kraju wydali na podróże 31 mld USD. Wydatki turystów z Brazylii wzrosły o 20% i wyniosły 19 mld USD. Wydatki turystów z Indii nadal rosły, tym razem o 9% do poziomu 18 mld USD.
Wschodzące gospodarki odgrywają kluczową rolę w rozwoju turystyki i jesteśmy bardzo zadowoleni z odbicia Federacji Rosyjskiej i Brazylii oraz z trwającego wzrostu Indii, ponieważ te kluczowe wschodzące rynki przyczyniają się do wzrostu i dywersyfikacji rynku w wielu miejscach - powiedział sekretarz generalny UNWTO, Zurab Pololikaszwili.
W 2017 r. silne wyniki osiągnęły również gospodarki rozwinięte, na których czele stanęły Stany Zjednoczone (+9%), drugi co do wielkości rynek zagraniczny na świecie. Podróżni z USA wydali o 12 mld USD więcej na turystykę międzynarodową, a ich wydatki osiągnęły poziom 135 mld USD. Wydatki turystów z Niemiec (trzeci co do wielkości rynek) i Wielkiej Brytanii (czwarty co do wielkości) wzrosły o 3%, a z Francji (piąty co do wielkości) o 1%.
Australia (szósta) odnotowała 7% wzrost, a Kanada (siódma) - 9%. W pierwszej dziesiątce znalazły się Republika Korei (9. miejsce), gdzie wydatki wzrosły o 9%, oraz Włochy (10. miejsce), gdzie wzrosły o 6%.
Oprócz pierwszej dziesiątki wydatki na turystykę wzrosły również znacząco w Szwecji (+14%) i Hiszpanii (+12%).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TOO: opieszałość MSiT jest
Rozwiązanie Rainbow
EXIM tours uruchamia
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy listopadowe również
Starsze aktualności:
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Kontrole na granicy ze Słowacją
Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels
Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
McDonalds zakończy działalność w Rosji
Kurtka przeciwdeszczowa, która sprawdzi się w trudnych warunkach. Sprawdź nasze rady!
Ile płacą w Polsce piwowarzy tytułem akcyzy?
Projekt ustawy o imprezach turystycznych na najbliższym posiedzeniu Sejmu
Pasażerowie muszą ujawniać hasła do komputerów?
OSAT i PZOT o procedurach rezygnacji z umowy o imprezę turystyczną
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim
Google wdroży zmiany w eSky.pl
Koleje Dolnośląskie wzmacniają tabor
Ukraina zamknie granice dla cudzoziemców
Strzelanina na jarmarku bożonarodzeniowym w Strasburgu
W listopadzie ceny wyjazdów zimowych na najważniejszych kierunkach wzrosły
Air Astana odbiera kolejnego Embraera
Nowe technologie zmieniają branżę hotelarską
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco