Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
KE chce usprawnienia systemu zarządzania ruchem lotniczym
Komisja Europejska zaproponowała ulepszenie ram regulacyjnych jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, które idzie w ślad za Europejskim Zielonym Ładem.
Jego celem jest unowocześnienie zarządzania europejską przestrzenią powietrzną oraz ustanowienie bardziej zrównoważonych i wydajnych tras lotu. Może to skutkować zmniejszeniem nawet o 10 proc. emisji z transportu lotniczego.
Powodem przedstawienia wniosku jest fakt, że w związku z gwałtownym spadkiem ruchu lotniczego spowodowanym pandemią koronawirusa potrzebna jest większa odporność zarządzania ruchem lotniczym. Można ją osiągnąć, ułatwiając dostosowanie przepustowości ruchu do popytu.
Samoloty czasami krążą między różnymi blokami przestrzeni powietrznej, przez co zwiększają się opóźnienia i zużycie paliwa. Sprawny system zarządzania ruchem lotniczym oznacza bardziej bezpośrednie trasy i mniejsze zużycie energii, co prowadzi do zmniejszenia emisji i obniżenia kosztów dla naszych linii lotniczych. Przedstawiony dziś wniosek dotyczący przeglądu jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej nie tylko przyczyni się do zmniejszenia emisji lotniczych nawet o 10 proc. dzięki lepszemu zarządzaniu trasami lotu, lecz także pobudzi innowacje cyfrowe poprzez otwarcie rynku usług w zakresie danych w tym sektorze. Dzięki nowym proponowanym przepisom pomagamy naszemu sektorowi lotnictwa w realizacji dwojakiej transformacji - ekologicznej i cyfrowej. - przekonuje unijna komisarz ds. transportu, Adina Valean.
Brak dostosowania przepustowości kontroli ruchu lotniczego spowodowałby dodatkowe koszty, opóźnienia i emisje CO2. W 2019 r. same opóźnienia kosztowały UE 6 mld euro i doprowadziły do nadwyżki CO2 wynoszącej 11,6 mln ton (Mt). Tymczasem zobowiązanie pilotów do wykonywania lotów w zatłoczonej przestrzeni powietrznej zamiast przyjmowania bezpośredniego toru lotu pociąga za sobą niepotrzebne emisje CO2. To samo dzieje się, gdy linie lotnicze korzystają z dłuższych tras w celu uniknięcia stref pobierania opłat o wyższych stawkach.
Europejski Zielony Ład, ale także nowe osiągnięcia technologiczne, takie jak szersze wykorzystanie dronów, sprawiły, że cyfryzacja i dekarbonizacja transportu znalazły się w centrum polityki UE w dziedzinie lotnictwa. Ograniczenie emisji pozostaje jednak poważnym wyzwaniem dla lotnictwa. Jednolita europejska przestrzeń powietrzna umożliwia zatem optymalne wykorzystanie przestrzeni powietrznej w Europie i zastosowanie nowoczesnych technologii. Zapewnia ona wspólne zarządzanie siecią współpracy, dzięki któremu użytkownicy przestrzeni powietrznej mogą korzystać z tras optymalnych pod względem środowiskowym. Umożliwi ona także świadczenie usług cyfrowych, które niekoniecznie wymagają obecności lokalnej infrastruktury.
Aby służby zarządzania ruchem lotniczym były bezpieczne i racjonalne pod względem kosztów, Komisja proponuje następujące działania:
- wzmocnienie europejskiej sieci i zarządzania nią, w celu uniknięcia zagęszczenia ruchu i nieoptymalnych tras lotniczych;
- promowanie europejskiego rynku usług w zakresie danych niezbędnych do lepszego zarządzania ruchem lotniczym;
- usprawnienie regulacji gospodarczej służb ruchu lotniczego zapewnianych w imieniu państw członkowskich w celu pobudzenia stabilności i odporności;
- poprawa koordynacji w zakresie definiowania, opracowywania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Wniosek zostanie przedłożony Radzie UE i Parlamentowi Europejskiemu do rozpatrzenia, a Komisja ma nadzieję, że procedura ta zostanie niezwłocznie sfinalizowana. Następnie, po ostatecznym przyjęciu wniosku, konieczne będzie przygotowanie, wraz z ekspertami, aktów wykonawczych i delegowanych w celu rozwiązania kwestii bardziej szczegółowych i technicznych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Polska turystyka rośnie i będzie
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Liczba przyjazdów turystycznych poprawia się, ale ciągle jest dużo poniżej poziomu sprzed pandemii
Jest nowy wiceminister odpowiedzialny za turystykę
Informacja GIS dla przedsiębiorców w sprawie kontroli szczepień
Przedsiębiorcy zaniepokojeni zapowiedziami ministra zdrowia
Kolejne miasta odpowiedzą za smog?
Sfinks Polska planuje nowy program motywacyjny
TT Warsaw z powrotem w PKiN-ie
Polak lata na wakacje dla ładnych fotek?
TSUE: przewoźnik musi wskazać w cenie m.in. opłatę za płatność kartą
1/4 Polaków nigdzie nie wyjedzie, a większość oszczędza
Accor wzywa do sprzedaży akcji Orbis
Nowe egipskie lotnisko zacznie przyjmować turystów
Polacy zainteresowani koronacją?
PLOT rozpoczęła sprzedaż pamiątek przez internet
Biura podróży na brak klientów nie narzekają
Który paszport otwiera najwięcej granic?
Zbyt dużo turystów, kolejny protest w Wenecji
Nadodrzańscy przedsiębiorcy rozczarowani rządowymi propozycjami
