Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Turystyka przynosi Krakowowi spore zyski i w związku z tym powinna być traktowana w odpowiedni sposób - uważają przedstawiciele małopolskich izb samorządu gospodarczego w turystyce, którzy opublikowali list otwarty, adresowany do kandydatów na prezydenta Krakowa.
Celem listu, jest zwrócenie uwagi przyszłemu prezydentowi miasta na kilka istotnych faktów, dotyczących wpływu turystyki na życie miasta. Pod dokumentem podpisali się: prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Piotr Laskowski, prezes Federacji Stowarzyszeń Przewodnickich, Elżbieta Kusina, prezes Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium, Adam Rajpold, prezes małopolskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki, Roman Mandyna, skarbnik Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Jerzy Kapłon, prezes Izby Gospodarczej RH plus, Bartosz Kaczmarczyk, oraz prezes będącego w organizacji Małopolskiego Związku Pracodawców Turystyki, Radosław Kociumbas.
Sygnatariusze listu podkreślają korzyści, jakie przynosi miastu uzyskanie pozycji globalnej marki turystycznej, co przekłada się m.in. zwiększenie ilości wydarzeń sportowych, kulturalnych, czy nowych inwestycji. Wskazują na to, że zaniechanie działań w marketingu miejsc, może prowadzić do radykalnego spadku ruchu turystycznego, a co z tym idzie w parze, do spadku obrotów przedsiębiorców i likwidacji części miejsc pracy. Podkreślają, że gdyby silna rozpoznawalność marki była wystarczająca do sprzedaży, to takie marki jak np. Coca-Cola nie musiałyby inwestować w promocję.
Przedstawiciele samorządów gospodarczych wskazują na konieczność podejmowania przez miasto działań wizerunkowych, bez których lokalni przedsiębiorcy nie będą w stanie sprzedawać swoich usług. Trudno sobie wyobrazić pozyskanie wydarzeń kulturalnych, sportowych i kongresowych bez silnego wsparcia promocyjnego, które stało się aktualnie wręcz wymogiem stawianym przez zleceniodawców - można przeczytać w liście. W liście dodano, że wszyscy krakowscy przedsiębiorcy są zainteresowani zwłaszcza zwiększaniem udziału w rynku turystycznym tzw. "grupy premium", co udaje się m.in. dzięki rozwojowi turystyki kongresowej i takim inwestycjom jak Tauron Arena czy centrum kongresowe ICE Kraków.
Podkreślając wagę turystyki dla Krakowa, autorzy listu wskazują, że w 2017 r., do budżetu miasta, z podatków i opłat wygenerowanych przez branżę turystyczną, wpłynęło 170 mln zł. Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna, daje zatrudnienie dla 10 proc. ogółu pracujących w Krakowie. Autorzy listu podkreślają, że w 2017 r., w Krakowie, przynajmniej jedną noc spędziło 9,1 mln turystów.
W liście zwrócono uwagę także na negatywne skutki turystyki, takie jak overtourism, nielegalny najem krótkoterminowy, czy kultura zachowań turystów, zwracając uwagę na to, że większość rekomendowanych przez Światową Organizację Turystyczną, narzędzi do walki ze zjawiskiem nadmiernej turystyki jest stosowane w Krakowie. Przekonują także, że w miastach historycznych, próby rozłożenia ruchu turystycznego na wiele dzielnic nie zdaje egzaminu, ponieważ turyści i tak przebywają tam, gdzie znajdują się główne atrakcje.
Przedstawiciele branży postulują także zmiany w zakresie prowadzenia konsultacji społecznych, zarówno z przedsiębiorcami, jak i mieszkańcami.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Hotelarze: tarcza antykryzysowa to żadna pomoc
MSZ aktualizuje ostrzeżenie dotyczące Turcji
Na których lotniskach zanotowano najwięcej opóźnień?
Osiołki na Santorini nie będą dźwigać ciężkich turystów?
Więcej greckich regionów objętych dodatkowymi środkami bezpieczeństwa
Jakie trendy w wyszukiwaniach związanych z turystyką widzi Google?
Rainbow powiększa swoją bazę hotelową
pensjonat szkoleniowy willa konferencyjna dom wypoczynkowy Warszawa
Kłopoty w niemieckim centrum kontroli lotów
Utracone zyski trzeba dokładnie udokumentować
LOT Metropolia Lublin wydała nowy informator turystyczny
Zmiany dyrektorów hoteli w Grupie Orbis
Nowa sieć hotelowa wejdzie do Polski
Tunezyjska turystyka odbija się od dna
Costa Cruises zmienia identyfikację wizualną
Dwaj duzi przewoźnicy łączą siły
Wizz Air: 90 procent załogi po szczepieniu
Itaka wprowadza nowości do oferty
Gdzie Polacy spędzą tegoroczną Wielkanoc?
Brytyjskie lotniska wprowadzą skanery 3D
Społeczność podróżników olneo.pl
Egipcjanin-angielski,wloski,arabski oraz polski komunikatywn
