Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
POT skąpi budżetu na promocję odpoczynku w Polsce
W maju gdy ruszała kampania POT Odpoczywaj w Polsce wydawało się, że ten projekt będzie kolejnym kołem zamachowym dla krajowej turystyki po bonie 1000+.
Kampania rozpoczęła się 6 czerwca promocją w telewizji w cyklu "PnŚ na lato - Odpoczywaj w Polsce". Każdy kolejny odcinek promuje inny region i pokazuje atrakcje i miejsca wskazane przez regionalne organizacje turystyczne.
Jej uzupełnieniem miała być promocja m.in. w PKP Intercity, prezes spółki Marek Chraniuk z zadowoleniem potwierdził, że Wierzymy, że potencjał turystyczny Polski jest ogromny i cały czas nie w pełni wykorzystany. Dzięki współpracy PKP Intercity i Polskiej Organizacji Turystycznej odkrywanie uroku polskich regionów staje się jeszcze łatwiejsze. Już teraz naszymi pociągami można szybko, bezpiecznie i komfortowo dotrzeć do atrakcyjnych turystycznie lokalizacji - od największych miast, po niewielkie, ale wyjątkowe miasteczka. To zrozumiałe, że przewoźnik wspiera kampanię dla sowich potencjalnych klientów.
Jednak jak pisaliśmy wczoraj i jak wiadomo nie od dziś - większość wyjazdów zaczyna się w internecie Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google. Zatem co z internetową częścią kampanii? Tutaj zdziwienie nasze obudziła informacja, że 12 czerwca POT zdecydował się na wybór oferty Value Media, a kampania będzie realizowana w najbliższym czasie. Okazało się, że w konkursie na promocję wystartowało 11 firm (konkurs ogłoszono 11 maja). 3 czerwca POT wybrał ofertę firmy Sarigato Sp. z o.o., jednak ona odstąpiła od realizacji zamówienia.
Nie tylko fakt, że czekamy ponad miesiąc na rozpoczęcie kampanii budzi wątpliwości. Obecnie również wątpliwość budzi budżet kampanii wynosi 152,3 tys. zł. I to z dwóch powodów - po pierwsze małej kwoty na promocję i późnego okresu względem rozpoczynających się wakacji. Tak kwota pozwoli dotrzeć z przekazem do wielu osób, ale raczej w socialmedia, czy reklamie o niskich kosztach CPM (zatem nie mówimy tu o dużych formatach, dobrze widocznej promocji itd.)
Po drugie - czy przy tak małej kwocie kampanii i tak krótkim horyzoncie czasowym, czy konieczne było angażowanie zewnętrznych firm? Czy POT nie ma własnych specjalistów od promocji, którzy mogli uruchomić te środki już pod koniec maja, tak aby skierować myślenie Polaków rozważających wakacje na wypoczynek w Polsce? Bowiem wobec problemów sanitarnych i konieczności dochowania standardów, wiele osób może przyjąć bardzo niedobrą dla turystyki postawę "wakacji w tym roku nie ma". Niska elastyczność w kryzysie jest większym grzechem niż ryzyko mniej efektywnego wydania środków na jakie się narażamy nie mając papieru z przetargu. Niestety urzędnicy widzą to często inaczej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
POT na kampanie wydaje drobne
[2020-06-19 19:24 192.95.4.*]
Oczywiście, że POT nie dysponuje profesjonalnymi kadrami, które potrafiłyby zaprogramować nawet prostą kampanię promocyjną! Wszyscy doświadczeni specjaliści zostali w ciągu ostatnich kilku lat zwolnieni lub zmuszeni do odejścia. Zastąpili ich ludzie z politycznego i towarzyskiego zaciągu PiS, bez doświadczenia /jak prezes/ lub innych branż, takich jak nieruchomości, artykuły kosmetyczne lub spożywcze. Płakać się chce!
Baśka odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Które miasta powinny się
Poznań rusza z promocją na jesień i
Andaluzja chce więcej
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Egipska turystyka będzie rosnąć?
Podrożały noclegi w obiektach nieskategoryzowanych?
Silny tegoroczny popyt przyczyną wzrostu cen wycieczek
Rekordowy rok pod względem opóźnień lotów
Kiwi.com przygląda się turystom przyjeżdżającym do Polski
USA ostrzegają obywateli przed podróżami do Europy
Emirates reaguje na amerykańskie przepisy dotyczące transportu elektroniki w bagażu podręcznym
Czy turystyka cieszyła się powodzeniem w Black Week?
Hakerzy czyhają telefony na turystów
Teneryfa: nie chcemy (tylu) turystów
Starbucks wycofuje się z Rosji
Nowa atrakcja turystyczna w Wielkopolsce
Turystyka głównym filarem ecommerce
Wybrano najlepsze linie lotnicze w Polsce
Ruszyła kampania promująca turystykę w województwie śląskim
Po jakim czasie roszczenia za opóźnienia lotu się przedawniają?
Udział last minute w sprzedaży gorszy niż przed rokiem
