Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Niebezpieczne prezentowanie cen w internecie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostatnio aktywnie działa w stosunku do przedsiębiorców, który w różny i często dość elastyczny sposób podchodzą do prezentacji ofert w internecie. Szczególną uwagę urząd poświęca cenom, więc jeśli nasza firma sprzedaje przez internet warto przyjrzeć się ostatniemu postępowaniu UOKiK.
W styczniu UOKiK rozpoczął postępowanie w sprawie agenta wakacje.pl (Zarzuty UKOiK ostrzeżeniem dla branży?), a dziś widzimy wystąpienie w stosunku do sprzedających bilety na wydarzenia Eventim i Ticketmaster Poland. W stosunku do wakacje.pl zarzut dotyczył prezentacji cen i ewentualnie niepoprawności cen, która wpływa na sortowanie ofert. Także agent travelplanet.pl miał się znaleźć w kręgu zainteresowania UOKiK. Teraz w przypadku Eventim i Ticketmaster Poland zarzut jest nieco inny, ale w skutku dla konsumenta podobny - mianowicie wyświetlane są ceny oznaczone jako "ceny od", które są niemożliwe do osiągnięcia przy zakupie - nawet przy najtańszych miejscach.
Warto zatem zwrócić uwagę na wszelkie reklamy i informacje prezentujące ceny zarówno na naszej stronie, jak i w materiałach reklamowych, czy reklamie internetowej. Jeśli chcemy być spokojni, to prezentowane konsumentom "ceny od" muszą być realne do osiągnięcia, a w toku zamówienia sama cena nie powinna ulegać zmianom lub doliczeniom, które nie mają rozsądnego uzasadnienia lub nie są takie same dla wszystkich ofert. Przykładowo - w gastronomii można doliczyć koszt dostawy i opakowań, ale powinien on być naliczany tak samo... rozwiązanie takie, że np. zrobimy promocję na niektóre dania, ale potem naliczymy im droższe opakowania (np. 5zł, podczas gdy pozostałe dania poza promocją mają 1zł, albo promocyjne dania mają droższą dostawę) może sprowadzić na nas kłopoty.
Szczególnie muszą także uważać firmy dokonujące alfiliacji lub instalacji na swojej stronie widżetów do sprzedaży produktów (np. biletów) przez strony trzecie. Zwłaszcza, jeśli proces sprzedaży będzie realizowany w całości na naszej stronie, to odpowiedzialność za prezentację ofert spada także na nas.
Prezes UOKiK podkreśla jedną bardzo ważną jego zdaniem rzecz Na każdym etapie zapoznawania się z ofertą konsument musi mieć prawdziwą informację o cenie. To bardzo ważny czynnik wpływający na decyzję o zakupie. Cena powinna być prezentowana w sposób jasny i czytelny, nie może wprowadzać w błąd. Musi być podana jako brutto i zawierać wszystkie obowiązkowe opłaty powiedział Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że ceny łatwiej jest kontrolować.
UOKiK prowadzi też aktywnie edukację konsumentów z wielu zakresów, w tym także z turystyki - akcja Akcja #FerieZimowe prowadzona na instagramie www.instagram.com dotyczy ferii i turystki zorganizowanej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Tragiczny wypadek w atrakcji turystycznej
Turyści powoli wracają do egipskich kurortów
Neckermann Polska kończy działalność
Darmowe lub dofinansowane szkolenia dla hoteli
Nocowanie.pl: bez oblężenia kurortów w pierwszy weekend po poluzowaniu obostrzeń
Epidemia dżumy na Madagaskarze
Prezes Ryanaira straszy zawieszeniem lotów do Wielkiej Brytanii
Zlozenie wniosku i odebranie paszportu w innym miescie(wojewodztwie).
Webinar poświęcony wsparciu ARP dla hotelarzy
Rząd odracza termin wprowadzenia kas online dla hoteli i gastronomii
Polacy ruszyli rezerwować Święta i Sylwestra
KLM planuje więcej lotów z Polski
Noclegi w obiektach nieskategoryzowanych drożeją
Ryanair zapowiada nowe połączenia
Znany europejski przewoźnik lotniczy zawiesza działalność
