Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Ranking jakości linii lotniczych i lotnisk - Polska poza czołówką
Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły wysokie, dwunaste miejsce w światowym rankingu AirHelp Score 2022, będąc jednocześnie czwartym najlepszym przewoźnikiem z Europy w tym zestawieniu. Liderem zostały katarskie linie Qatar Airways, które po raz kolejny okazały się najlepsze w AirHelp Score. Globalną stawkę lotnisk otwiera port lotniczy Tokio-Haneda. Najlepszym polskim lotniskiem został Gdańsk, notując jednocześnie mocny spadek w porównaniu do poprzedniej edycji rankingu.
AirHelp Score, globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, jest publikowany od 2015 roku przez AirHelp - największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. "Naszym celem jest nie tylko edukowanie pasażerów lotniczych w zakresie ich praw i pomaganie w egzekwowaniu tych uprawnień - chcemy też zapewnić im satysfakcjonujące wrażenia z podróży. Dysponujemy jednym z najbardziej wiarygodnych i dokładnych globalnych zbiorów danych o lotach" - wyjaśnia Tomasz Pawliszyn, CEO AirHelp i podkreśla, że AirHelp Score to jednocześnie narzędzie przydatne biznesowi z branży lotniczej. "Nasz ranking pomaga też liniom i portom lotniczym - na jego podstawie mogą oceniać swoją pozycję na rynku i określać te obszary usługowe, które jeszcze wymagają poprawy, bo przecież to doświadczenia pasażerów są najważniejsze" - mówi.
Wśród linii lotniczych, które w tegorocznej edycji rankingu uzyskały lepszy wynik niż w 2019 roku (ostatnia edycja AirHelp Score odbyła się przed pandemią COVID-19) jest polski narodowy przewoźnik. Wejście do światowego top 15 jest niewątpliwym sukcesem LOT-u, który już w poprzedniej edycji zestawienia plasował się na wysokim, 20. miejscu. Biorąc pod uwagę tylko tradycyjne linie lotnicze, pośród europejskich przewoźników w tegorocznym rankingu lepiej od LOT-u wypadły tylko austriackie Austrian Airlines i łotewskie airBaltic (w ogólnym rozrachunku europejskiego grona, lepsze noty uzyskały także niemieckie tanie linie Eurowings). Warto jednocześnie zauważyć, że Polskie Linie Lotnicze LOT wypadły lepiej od tak uznanych lotniczych marek jak Air France (17. miejsce), KLM (20. miejsce), British Airways (47. miejsce) czy Lufthansa (51. miejsce). Światową listę otwierają Qatar Airways (to lider AirHelp Score od wielu edycji), drugie miejsce przypadło amerykańskim United Airlines (poprzednio były 16.), na trzeciej pozycji uplasowały się australijskie Qantas (poprzednio zajęły 5. miejsce).
LOT jest też wiodącym przewoźnikiem na swoim macierzystym rynku - w krajowym wydaniu AirHelp Score zajął drugie miejsce (tu lepiej wypadły tylko Austrian Airlines, trzecie miejsce przypadło holenderskim KLM) oraz pierwsze pod względem odlotów - zrealizował aż ponad 41 proc. połączeń z polskich lotnisk.
W kategorii portów lotniczych w AirHelp Score 2022 ujęto pięć polskich lotnisk - w ogólnym zestawieniu osiągnęły przeciętny wynik. Pierwsze miejsce w zestawieniu krajowym, podobnie jak poprzednio, zajął Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Ostatnim razem gdańskie lotnisko mogło jednocześnie pochwalić się bardzo wysoką, piątą lokatą w rankingu światowym - tym razem niestety spadło na 75. miejsce. Drugą pozycję w ujęciu krajowym zajęło lotnisko Kraków-Balice, poprawiając swój wynik z poprzedniego rankingu i jednocześnie wchodząc do pierwszej światowej setki (w tym roku jest 79., poprzednio było 112.). Trzecie miejsce zajęło warszawskie lotnisko Chopina - w rankingu światowym ten port lotniczy zajął 102. lokatę, wypadając tym samym z pierwszej setki i notując wyraźnie słabszy wynik niż w 2019 roku, kiedy uplasował się na 56. miejscu. Czwarte i piąte pozycje w Polsce zajęły lotniska nienotowane w poprzedniej edycji rankingu - to odpowiednio Wrocław (107. w zestawieniu globalnym) i Katowice (111. lokata na świecie).
Globalną stawkę portów lotniczych otwiera w 2022 roku lotnisko Tokio-Haneda (poprzedni zwycięzca - lotnisko w Dausze - spadł na 37. Lokatę). Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce, zdominowanej przez lotniska Japonii i Brazylii, nie znalazł się ani jeden europejski port lotniczy - najlepszy wynik pośród lotnisk Starego Kontynentu uzyskało madryckie Barajas, sklasyfikowane na 12. pozycji. Jest to jednocześnie jedyne europejskie lotnisko w czołowej dwudziestce tegorocznego AirHelp Score (kolejne lotnisko z Europy to również hiszpański port lotniczy - Bilbao, który zajął 24. miejsce).
O rankingu AirHelp Score
AirHelp Score to globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany od 2015 roku przez AirHelp, największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. W latach 2020 i 2021 ranking zawieszono - z powodu wpływu pandemii COVID-19 na rynek lotniczy niemożliwe było wówczas opracowanie rzetelnych danych. Stosowany do tworzenia rankingu wskaźnik AirHelp Score ma możliwie najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów z korzystania z linii i portów lotniczych, dlatego powstaje on na podstawie kilku danych składowych - w przypadku linii lotniczych są to: punktualność, opinia pasażerów oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (ważone równo), a w przypadku lotnisk: punktualność, opinia pasażerów oraz jakość lotniskowych sklepów i restauracji (tu składowa punktualności waży 60 proc. wskaźnika, pozostałe ważą po 20 proc.).
Ranking AirHelp Score 2022 powstał na podstawie danych ruchu lotniczego z całego świata za okres od 1 stycznia do 31 października br. oraz opinii pasażerów o liniach i portach lotniczych, z których usług ostatnio korzystali. W zestawieniu uwzględniono ostatecznie te linie lotnicze (64) oraz lotniska (151), z których w tym czasie najwięcej korzystano oraz dla których możliwe było zebranie najpełniejszych danych i opinii pasażerów. Cały tegoroczny ranking można zobaczyć na stronie internetowej AirHelp, pod adresami:
linie lotnicze: www.airhelp.com
porty lotnicze: www.airhelp.com
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Inauguracja sezonu zimowego w województwie
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Polska Organizacja Turystyczna na razie bez agencji PR
W sobotę startują bony turystyczne
Komisja Europejska: Polacy będą zarabiać więcej niż się przypuszcza
ULC: Nie będzie masowego odwoływania lotów
Europarlament chce przyspieszenia negocjacji akcesyjnych z dwoma popularnymi turystycznie krajami
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Średnie ceny letnich wyjazdów rosną
WTTC: rekomendacja przywracania ograniczeń dla podróżnych z USA to zły pomysł
Linie Emirates wznawiają współpracę z flydubai
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy wyjeździe
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek hotelowy
Browary skarżą się na niestabilne prawo
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Polacy latają coraz więcej ale szukają okazji cenowych
Remont sejmowej restauracji za miliony
British Airways odwołuje część lotów
Wstępne porozumienie w sprawie wprowadzenia systemu EES
Mniej miast, więcej tlenu -wzrost zainteresowania wypoczynkiem na łonie natury
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu COVID-19
