Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu COVID-19
Komisja Europejska i krajowe organy ochrony konsumentów otrzymały potwierdzenie od 16 europejskich linii lotniczych, że zwróciły one pieniądze za ponad 500 000 voucherów na loty, które wręczyły konsumentom za odwołane loty podczas pandemii COVID-19. Jest to wynik dialogu, który Komisja i sieć ochrony konsumentów prowadziły w 2021 r., aby zająć się skutkami masowych i bezprecedensowych odwołań lotów, które miały miejsce we wczesnej fazie pandemii.
W ramach dialogu z 2021 r. linie lotnicze zobowiązały się do podjęcia środków mających na celu dostosowanie ich praktyk do unijnych przepisów dotyczących praw konsumentów i pasażerów. Zobowiązania obejmują: usunięcie zaległości w zakresie zwrotu kosztów i terminowe zwroty kosztów pasażerom; lepsze informowanie konsumentów o ich prawach związanych z odwołaniem lotu; oraz oferowanie konsumentom wymiany bonów na pieniądze we wszystkich przypadkach, w których wcześniej nałożono na nich bony.
Ze sprawozdań linii lotniczych dotyczących realizacji zobowiązań wynika, że usunęły one większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów i dostosowały swoje strony internetowe, pocztę elektroniczną i inne formy komunikacji, aby lepiej informować konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu. Linie lotnicze skontaktowały się również z ponad 2,5 mln konsumentów posiadających niewykorzystane vouchery, a ponad 500 000 z nich zdecydowało się odzyskać swoje pieniądze.
Ponadto w świetle obecnej sytuacji, w której wielu podróżnych odczuwa skutki opóźnień i odwołań lotów, zobowiązania podjęte przez linie lotnicze w czasie pandemii są nadal aktualne i mają zastosowanie. Komisja będzie zatem nadal uważnie monitorować sytuację, aby zapewnić, że jest ona rozwiązywana w ścisłej zgodności z prawami konsumentów i pasażerów.
W następstwie dialogu z liniami lotniczymi sieć CPC rozpoczęła niedawno dialog na temat praktyk europejskich pośredników lotniczych: eDreams ODIGEO, Etraveli, Kiwi.com i Otravo. Dotyczy on głównie następujących kwestii: informacji o prawach konsumentów związanych z anulowaniem lotu; zwrotów kosztów po odwołaniu lotu; oraz obsługi klienta przez pośredników.
Równocześnie, zgodnie z zapowiedzią zawartą w nowym programie na rzecz konsumentów z listopada 2020 r. i w oparciu o sprawozdanie wydane w 2021 r., Komisja przeprowadza obecnie przegląd dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych, a także przepisów dotyczących praw pasażerów, uwzględniając wnioski wyciągnięte z kryzysu COVID-19. Komisja zamierza przedstawić swoje propozycje w 2023 r.
Linie lotnicze ogólnie zrealizowały swoje zobowiązania dotyczące ogromnego kryzysu związanego z anulowaniem lotów w 2020 r. Usunięto większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów, konsumenci są lepiej poinformowani o swoich prawach, a miliony euro zostały zwrócone. Wzywam jednak linie lotnicze do kontynuowania tych wysiłków, również teraz, gdy podróżni ponownie doświadczają licznych opóźnień i odwołań. Będziemy uważnie śledzić i sprawdzać, w jaki sposób pasażerowie otrzymają zwrot kosztów lub wypłatę odszkodowania, jeśli będzie to konieczne, aby zapewnić ścisłe i sumienne stosowanie przepisów UE. - powiedział unijny komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Komisja Europejska rozmawia z przewoźnikami
[2022-07-12 19:53 176.246.68.*]
Ja nie dostałem zwrotu z 2020 roku. Podpowiecie do kogo się zwrócić bo ECK to banda stojąca na straży linii lotniczych. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Ostrzeżenie MSZ przed
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone podróżowanie
Działania TUI Poland to zaplanowana strategia?
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na świecie
Kto został recepcjonistą roku 2018?
Przewoźnik zakwestionował dokumenty pasażera - jest wyrok
Stacje narciarskie: możemy gasić światło
Brussels Airlines zwolni 1/4 personelu
Loty z Chicago i Nowego Jorku do Polski będą możliwe?
Zmiany klimatyczne mogą zaszkodzić tunezyjskiej turystyce
Rośnie liczba pasażerów na greckich lotniskach
Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa
UNWTO: Szczepienia doprowadzą do przywrócenia podróżowania na szerszą skalę
Irański przewoźnik nie poleci do Niemiec
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w życie
Turcja: sierpień dla turystyki gorszy niż przed rokiem, ale lepszy od lipca
Biura podróży zanotowały wzrost liczby klientów
Automatyczni kelnerzy na testach we Włoszech
Kraków zaprasza na konferencję
