Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
Przewoźnicy chcą móc spóźniać się bardziej
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i VIP
IATA: rośnie popyt na loty, spadają wskaźniki wypełnienia miejsc
Linia SKY express rozwija ofertę
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
ECTAA: Potrzebne jest prawo chroniące pasażerów linii lotniczych
W ciągu dwóch lat upadło 36 linii lotniczych, jednak nie powstał żaden fundusz w celu ochrony pasażerów przed upadłościami. Zdaniem ECTAA należy utworzyć obowiązkowy mechanizm chroniący pasażerów, którego koszty ponosiliby przewoźnicy.
Francuska linia lotnicza Aigle Azur to najnowsza pozycja na długiej liście linii lotniczych, które zawiesiły swoją działalności. Tym razem poszkodowanych zostało ponad 13 000 podróżnych pozostawionych bez opieki oraz tysiące pasażerów, którzy zdążyli wykupić bilety - teraz już bezwartościowe. To kolejny dowód na brak właściwej ochrony konsumentów na wypadek upadłości czy zawieszenia działalności przez linie lotnicze.
Druga co do wielkości francuska linia lotnicza Aigle Azur z dniem 7 września zawiesiła działalność. Na stronie internetowej przewoźnika znajduje się informacja o odwołaniu wszystkich lotów i instrukcja dla pasażerów, jak zakupić bilet powrotny.
Paweł Niewiadomski, prezes ECTAA powiedział: "Po każdej upadłości linii lotniczej sytuacja jest taka sama - pasażerowie pozostają za granicą bez żadnego wsparcia i na własną rękę muszą zaopatrzyć się w bilety powrotne, bez realnych szans na zwrot pieniędzy za niewykorzystane. W chwili obecnej pasażerowie, wykupujący sam przelot, nie są odpowiednio chronieni".
Unijna dyrektywa w sprawie podróży zorganizowanych zabezpiecza pasażerów, podróżujących w ramach imprezy turystycznej, także przed upadłościami linii lotniczych. Mechanizm ten nie obejmuje jednak pasażerów, którzy wykupili tylko przelot. Biura podróży i organizatorzy wycieczek są objęci obowiązkiem posiadania kosztownych gwarancji finansowych i/lub ubezpieczenia na wypadek niewypłacalności. Wobec przewoźników nie stosuje się jednak równoważnych wymagań, które zwiększyłyby ochronę ich klientów.
Obecna struktura branży lotniczej w Europie wskazuje, że w nadchodzących latach będzie postępować konsolidacja rynku, co najprawdopodobniej spowoduje dalsze upadłości linii lotniczych. ECTAA ubolewa nad faktem, że ustawodawcy unijni i krajowi nie są na tyle zdeterminowani, by objąć ochroną swoich obywateli. Pomimo przekonujących wyników dwóch dużych badań dotyczących upadłości europejskich linii lotniczych, które oceniały ich wpływ na pasażerów i wskazywały możliwe rozwiązania, europejscy ustawodawcy nie zdecydowali się na ustanowienie prawa chroniącego pasażerów.
ECTAA przyjmuje to z rozczarowaniem, tym bardziej że badanie z 2011 r. jasno wykazało, że najbardziej skutecznym rozwiązaniem tego problemu będzie wprowadzenie ogólnego funduszu rezerwowego w celu ochrony pasażerów przed upadłościami linii lotniczych.
ECTAA od wielu lat wzywa do utworzenia obowiązkowego mechanizmu chroniącego pasażerów, którego koszty ponosiliby przewoźnicy. Podsumowując, Paweł Niewiadomski stwierdził: "Potrzebujemy równych szans dla wszystkich pasażerów i zagwarantowania podróżującym rozwiązań, które w przypadku upadłości linii lotniczej umożliwią im po prostu bezpieczny powrót do kraju i zwrot kosztów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażerowie linii lotniczych nie mają ochrony
[2019-09-12 15:52 31.0.86.*]
Co ta ECTAA znowu. Wczesniej pozywa IATA a teraz? Zwykle przewoznicy nie upadaja z dnia na dzien, tak jak biura podrozy. O kondycji finansowej firmy wiadomo zwykle z duzym wyprzedzeniem, więc skoro ktos kupil bilet to jest teho świadomy. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Travelplanet.pl: Turyści pytają o Turcję i Maltę
FlixBus - naszym konkurentem jest samochód
Ile można zarobić po turystyce?
Rajska wyspa ponownie dostępna dla turystów?
Inwestycja w Nadgoplańskim Parku Tysiąclecia na ukończeniu
Turcja pokonuję Grecję i Egipt
Ile potrwa hossa na rynku hotelowym?
Sytuacja biznesowa w branży kształtuje się pomyślnie
O odszkodowanie za opóźniony lot będzie można się starać nawet bez karty pokładowej?
Jest decyzja w sprawie cen wiz do Egiptu
Kanada zmieniła przepisy dotyczące transportu lotniczego
PIT przypomina o złożeniu oświadczeń dot. rekompensat za prąd
Prezes Air France-KLM rezygnuje ze stanowiska
Dominikana przedłuża program darmowych ubezpieczeń od COVID-19 dla turystów
Kto zwyciężył w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów
Najbardziej pożądane greckie kierunki
IGHP: obniżki cen nie poprawiły sytuacji hotelarzy
