Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Sabre stworzyło nową metodę analizy danych lotniczych
Światowa pandemia sprawiła, że rok 2020 upłynął pod znakiem drastycznych ograniczeń w przemieszczaniu się i podróżowaniu. Specjaliści od tworzenia i planowania harmonogramów linii lotniczych stoją przed wyzwaniem wypracowania nowych modeli tworzenia siatek połączeń. Sabre opracowało pionierską metodologię w holistycznym spojrzeniu na analizę danych dot. sieci połączeń linii lotniczych.
Pandemia COVID-19 spowodowała największy kryzys w historii lotnictwa. Przez większość ubiegłego roku linie lotnicze zmuszone były stosować metodę krótkoterminowego (tygodnie lub nawet dni) ustalania rozkładów lotów, ze względu na olbrzymi spadek popytu, ekstremalną niepewność i szybko zmieniającą się sytuację w poszczególnych miejscach na świecie. W drugiej połowie 2021 roku globalny poziom szczepień umożliwia odradzanie się ruchu lotniczego, chociaż ze względu na mutacje wirusa nie będzie on jeszcze taki jak przed pandemią i dojście do poziomu z roku 2019 może zając kilka lat.
Na redukcję połączeń wpłynęły nie tylko globalne i miejscowe obostrzenia, utrudniające lub wręcz uniemożliwiające podróże lotnicze, ale także polityka firm ograniczająca podróże służbowe do minimum. Stąd też specjaliści NPS (Network Planning & Scheduling, czyli planowanie i optymalizacja siatki połączeń lotniczych) na bieżąco dostosowywali rozkłady lotów do gwałtownych spadków popytu, gdzie obłożenie miejsc było poniżej poziomu 50%. Takie krótkoterminowe planowanie, a co za tym idzie odwoływanie zbliżających się lotów, skutkuje nie tylko niezadowoleniem podróżnych, ale również zwiększeniem kosztów operacyjnych. Ponadto linie lotnicze muszą brać pod uwagę konsekwencje niewykorzystania i utraty przydziałów pozwoleń na starty i lądowania na lotniskach.
W II połowie 2021 roku specjaliści NPS stopniowo wracają do planowania średnio- i długoterminowego. Pozwoli im to lepiej przygotować się do osiągnięcia rentowności, a także w wielu przypadkach do przejęcia udziału na ,,opuszczonych" trasach, które były obsługiwane przez mniej stabilnych finansowo konkurentów. To planowanie wygląda już jednak inaczej.
Jak podkreślają przedstawiciele Sabre, powrót do planowania długoterminowego jest obecnie dużym wyzwaniem, nie tylko z powodu zmniejszenia przychodów oraz łączącej się z tym redukcji personelu linii lotniczych. Tradycyjny proces tworzenia siatki połączeń (do 2020 roku) opierał się na szacowaniu przyszłego popytu na podstawie danych historycznych, braniu pod uwagę już dokonanych rezerwacji i ich trendów, dopasowaniu się do działań konkurencji. Na tej podstawie tworzone były potencjalne scenariusze, z których wybierany był ten najbardziej zyskowny, jednocześnie realizujący strategie danej linii lotniczej. W obecnej sytuacji wszystkie te dane straciły swoją wartość, w żaden sposób nie pozwalają przewidywać przyszłości.
Dotychczas stosowane metody planowania rozkładów lotów są nieadekwatne do obecnej sytuacji. Opracowaliśmy nową metodologię, uwzględniającą istotne dziś zmienne, między innymi lokalne obostrzenia sanitarne. Dzięki holistycznemu podejściu zyskujemy możliwość dokładniejszej estymacji siatki połączeń lotniczych - powiedział Oktawiusz Kacza, VP Software Engineering w Sabre Polska.
Według analityków Sabre, kluczowe jest to, aby do każdej trasy podchodzić indywidualnie. Popyt na trasie Paryż-Kinszasa, na który wpływ ma przemysł wydobywczy, będzie zupełnie inny niż na ruch na trasie Nowy Jork-Cancun, który jest w większości turystyczny. Sabre wskazuje, że przy wyznaczaniu harmonogramów bardziej niż kiedykolwiek liczy się odpowiednia segmentacja, ale i pod segmentacja, zarówno klientów, jak i indywidualnych połączeń.
Dodatkowo, analitycy NPS powinni zwrócić uwagę m.in. na jakościowe analizy dotyczące poszczególnych restrykcji i ograniczeń (np. obowiązkowa kwarantanna), które nadal są wprowadzane w różnych regionach.
Sabre wypracowało nową metodologię, w której eksperci NPS nadal wykorzystują swoje obecne dane GDS dotyczące zakupów i rezerwacji oraz dane historyczne z poprzednich lat, ale są one odpowiednio modyfikowane przez modelowanie przez metody analityczne z wykorzystaniem maksymalnej dostępnej segmentacji rynków. Pozwala to na efektywne przewidywanie przyszłego popytu, nawet w bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Taka prognoza umożliwia planistom NPS budowanie bardziej realistycznych i stabilnych siatek połączeń i minimalizuje potrzebę ich ciągłej modyfikacji.
Całość raportu "The Art and Science of Airline Network Planning to Ramp up for Recovery" dostępna jest na stronie www.sabretsapac.com
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Grecja przedłużyła ograniczenia podróżowania
Prawie 100 połączeń w zimowej siatce PLL LOT
UE zawiera z Tunezją nową umowę lotniczą
Polacy w podróży - gdzie jeżdżą, ile wydają?
Konferencja TURYSTA 2025 za nami
Coraz więcej turystów zagranicznych w Polsce
Thomas Cook zamknie 21 salonów
TUI zapowiada zmiany w zarządzie
Ile firmy turystyczne przeznaczają na reklamę?
Klub Agencji Eventowych partnerem konferencji organizowanej przez studentów
Lotnisko Berlin-Brandenburg (BER) w końcu gotowe
Powstaje Polski Holding Hotelowy
Hotel popularnego aktora wejdzie pod skrzydła Accoru
Stanowisko Rady Przedsiębiorczości w sprawie tarcz finansowych PFR
Ryanair przegrał przed litewskim sądem
Szukam info o Michale Sarna Biuro Podrózy"Patria" z Jastrzębia Zdroju
