Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Komisja Europejska wydała wytyczne dot. praw pasażerów
Rządy krajowe wprowadziły różne środki, w tym ograniczenia w podróżowaniu i kontrole graniczne. Komisja Europejska opublikowała wytyczne, dotyczące praw pasażera, których celem jest zapewnienie pasażerom pewności, że ich prawa są chronione.
W świetle masowych odwołań i opóźnień, z jakimi borykają się pasażerowie i przewoźnicy z powodu pandemii COVID-19, Komisja pragnie zapewnić pewność w zakresie stosowania praw pasażerów w UE. W przypadku odwołanych lotów przewoźnik musi zwrócić pasażerom koszty lub zmienić trasę podróży. Jeżeli pasażerowie sami zdecydują się na odwołanie podróży, zwrot kosztów biletu zależy od jego rodzaju, a firmy mogą oferować bony do późniejszego wykorzystania. Przedstawione dziś wytyczne zapewnią bardzo potrzebną pewność prawa co do sposobu skoordynowanego stosowania praw pasażerów w UE w całej Unii. Nadal monitorujemy szybko zmieniającą się sytuację i w razie potrzeby podejmiemy dalsze kroki - mówi unijna komisarz ds. transportu Adina Valean.
Wytyczne mają pomóc pasażerom, branży i władzom krajowym w sytuacji, w której rządy krajowe nakładają ważne ograniczenia na podróże pasażerskie i wywołują efekt domina w usługach transportowych w całej UE. Komisja Europejska spodziewa się, że wytyczne przyczynią się również do zmniejszenia kosztów ponoszonych przez sektor transportu, który został poważnie dotknięty skutkami wybuchu epidemii. Wytyczne obejmują prawa pasażerów podróżujących drogą lotniczą, kolejową, morską i wodną śródlądową, statkiem lub autobusem/autokarem, a także odpowiednie obowiązki przewoźników.
Jeżeli na przykład pasażerowie stoją w obliczu odwołania podróży, mogą wybrać między zwrotem ceny biletu a zmianą trasy podróży w celu dotarcia do miejsca docelowego w późniejszym terminie. Jednocześnie w wytycznych wyjaśniono, że obecne okoliczności są "nadzwyczajne", w związku z czym nie można powoływać się na pewne prawa - takie jak odszkodowanie w przypadku odwołania lotu w okresie krótszym niż dwa tygodnie od daty rozpoczęcia podróży.
Z unijnymi wytycznymi można zapoznać się pod adresem ec.europa.eu
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Lockdown rozszerzony o Pomorskie, Mazowieckie i Lubuskie
Są ofiary pożaru hotelu w Indiach
Nowy cykl Przewodników bez Granic
Zmowa izraelskich biur podróży
WTTC: Francuska turystyka odbije się w przyszłym roku
Należące do UBM Hotels hotele sieci IHG stawiają na wspólną sprzedaż i marketing
Jest porozumienie PAŻP i kontrolerów
Wybrano miejsce przekopu Mierzei Wiślanej
Amadeus wprowadza nowe narzędzie dla biur podróży
Kurs doszkalający pilotów zakończony
50 meleksów będzie mogło wozić turystów po Krakowie
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
TUI Group zawiesza większość działalności
Greccy hotelarze apelują o ułatwienia dla przyjeżdżających transportem drogowym
Targi EuroGastro tracą sponsora
Problemy przewoźników jednym z tematów Seminarium Turystyczno-Transportowego
Paweł Niewiadomski zostaje Prezesem ECTAA
Jakiej pomocy oczekują specjaliści z turystyki?
Mapa i zdjęcia z uzdrowiska Swoszowice
