Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Calmcation to poważny trend
Jedziemy na urlop przede wszystkim, aby odpocząć, co potwierdzają statystyki. 65 proc. Polaków wskazuje relaks jako główny cel urlopowych wyjazdów. Z drugiej strony bardzo trudno odciąć się od pracy. Odpowiedzią są wakacje zgodne z ideą calmcation, a ta może przybierać różne formy.
Według wyników tegorocznego badania POT prawie 2/3 urlopowiczów twierdzi, że jedzie na wakacje, żeby wypocząć i się zrelaksować. Efekty są natomiast różne, bo według danych No Fluff Jobs z 2024 roku, niecałe 30% osób rzeczywiście potrafi całkowicie odciąć się od pracy, a 61% wykonuje obowiązki nawet w czasie urlopu! Calmcation to odpowiedź na rosnące tempo życia, zmęczenie cyfrowe i nadmiar bodźców. W obliczu tych czynników prawdziwy wypoczynek staje się wyzwaniem. Natomiast czas wolny skupiony na fizycznej i mentalnej regeneracji, bez zbędnego pośpiechu, staje się drogą, by rzeczywiście zwolnić i odzyskać pełnię energii.
Już od jakiegoś czasu są notowane wzrosty tendencji slow travel, która w badaniu sieci Wyndham (2024) była wykazywana z około 22% udziałem. Są też bardziej skrajne rozwiązania jak digital detox, które zakłada kompletne odcięcie od świata cyfrowego, choć to wydaje się coraz trudniejsze, bo same hotele na szeroką skalę wdrażają rozwiązania cyfrowe w komunikacji z gośćmi, a podróże połączone ze zwiedzaniem wymagają dziś smartfona na pomocnika. Jednak to segment digital detox według różnych analiz ma rosnąć około dwa razy szybciej od bardziej dojrzałego segmentu slow travel.
Tak, czy inaczej wszystkie formy urlopu bez pośpiechu, to raczej pole do popisu dla obiektów położonych poza miastami w otoczeniu przyrody. W kontekście calmcation największą zaletą hotelu jest jego położenie. Zieleń, bliskość natury i piękne widoki sprawiają, że dużo łatwiej odciąć się od codzienności i zapomnieć o obowiązkach. Oprócz czasu w hotelu goście mogą udać się na spacer po malowniczej okolicy bez zbędnego planowania, a po powrocie odpocząć w komfortowych warunkach. To bardzo istotny atut mówi Ewa Skowron, Specjalista ds. Sprzedaży w Hotel****&SPA Czarny Groń w Rzykach, u progu Beskidu Małego.
Na same potrzeby gości hotele odpowiadają w różny sposób: miejsca "wolne od WiFi", specjalne strefy ciszy, SPA&wellness czy specjalne pakiety pobytowe z dodatkowymi usługami czy atrakcjami. Najbardziej pożądanym elementem oferty hotelu jest basen, który jako hotelowy "must have" w niedawnym badaniu Profitroom wskazało 78% badanych. Calmcation kojarzy się z eskapizmem i ucieczką od tłumów, najczęściej w otoczeniu natury, ale hotele również potrafią zaoferować relaks w duchu tego trendu. Ważnym zadaniem jest dla nich dodatkowo znalezienie atrakcji dla rodzin z dziećmi, których poszukuje 45% badanych według danych Profitroom. Podróż w duchu calmcation z najmłodszymi bywa większym wyzwaniem - nieraz wymusza wybór obiektów z odpowiednim zapleczem, które zapewni dzieciom dobrą zabawę, a rodzicom przestrzeń do prawdziwego relaksu. Ten trend będzie się nasilać i hotele muszą za nim nadążyć. Odpowiedzią na te oczekiwania mogą być pakiety pobytowe dopasowane do oczekiwań gości. Zawierają różne aktywności, a z myślą o rodzicach przygotowujemy atrakcje dla dzieci, na które czekają animatorzy. Dla hotelowych pokojów alternatywą są domki położone w malowniczym otoczeniu - to właśnie calmcation w pełnym tego słowa znaczeniu wyjaśnia Ewa Skowron, Specjalista ds. Sprzedaży w Hotel****&SPA Czarny Groń w Rzykach, u progu Beskidu Małego.
Calmcation nie musi mieć jednej twarzy, natomiast hotele muszą się dopasowywać - cisza, strefy pozbawione WiFi, joga czy slowfood. Relaks w dobie przebodźcowania pozostaje jednym z głównych powodów, dla których wyjeżdżamy na wakacje. To zarazem wyzwanie, na które branża hotelarska musi stale odpowiadać.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Nowa atrakcja turystyczna w
Turystyka 2030: Polacy postawią na biura podróży, technologie i
KLM zapowiada zmiany podczas lotów
Wielkopolska promuje się w
Ecco Travel zaprasza na study
ETC: Turystyka wkracza w decydującą
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Kraków uznany za najlepszą
Szczyrk 2.0 - wielkie plany małego
Greccy hotelarze apelują o ułatwienia dla przyjeżdżających transportem drogowym
Targi EuroGastro tracą sponsora
Problemy przewoźników jednym z tematów Seminarium Turystyczno-Transportowego
Paweł Niewiadomski zostaje Prezesem ECTAA
Jakiej pomocy oczekują specjaliści z turystyki?
Dwaj bliskowschodni przewoźnicy zintegrują siatki połączeń
Pożar hotelu w Lany Poniedziałek
Nowy cykl Przewodników bez Granic
Zmowa izraelskich biur podróży
WTTC: Francuska turystyka odbije się w przyszłym roku
Należące do UBM Hotels hotele sieci IHG stawiają na wspólną sprzedaż i marketing
Jest porozumienie PAŻP i kontrolerów
Rekord Frekwencji na Dniach Twierdzy Poznań
Łotewska pomoc dla przedsiębiorców z akceptacją Komisji Europejskiej
Wybrano miejsce przekopu Mierzei Wiślanej
Amadeus wprowadza nowe narzędzie dla biur podróży
Kurs doszkalający pilotów zakończony
50 meleksów będzie mogło wozić turystów po Krakowie
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od rzeczywistości
Podsumowanie II konferencji dla nauczycieli hotelarstwa
