Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Grecja potrzebuje strategii turystycznej
Grecja potrzebuje długoterminowej strategii turystycznej, zarządzania miejscem docelowym, polityki gospodarczej z niższymi podatkami i środowiska przyjaznego inwestycjom, aby chronić swoją konkurencyjność turystyczną przed pogarszającym się globalnym klimatem gospodarczym, który nabiera kształtu - wynika z raportu przygotowanego przez INSETE, dział badań Greckiej Konfederacji Turystyki (SETE).
Autorzy, cytowanego przez serwis Greek Travel Pages podkreślają, że popyt na podróże rekreacyjne w dużej mierze zależy od dochodów urlopowiczów. INSETE ostrzega, że spodziewane spowolnienie w gospodarce światowej stworzy niepewność i wpłynie negatywnie zarówno na międzynarodowe oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego, jak i zaufania konsumentów. Autorzy raportu przekonują, że jeśli zaufanie turystów z głównych greckich rynków źródłowych zacznie spadać, ich wydatki na wakacje także spadną i mogą nawet całkowicie zmienić kierunek podróży.
Biorąc za przykład rynek brytyjski, INSETE zauważa, że spadek liczby przyjazdów (-2 proc.), średnich wydatków na osobę (-4,3 proc.) oraz wpływów z podróży (-6,2 proc.) z Wielkiej Brytanii w 2018 r. może być pierwszą oznaką tego, że niepewność gospodarcza, w tym przypadku Brexit, w połączeniu ze słabszym potencjałem gospodarczym może doprowadzić do zmniejszenia ruchu turystycznego i przychodów z turystyki.
W międzynarodowym środowisku, w którym konkurencja będzie się nasilać, utrzymanie i zwiększanie konkurencyjności greckiego produktu turystycznego musi być stałym celem, tak aby mógł on nadal przyczyniać się do rozwoju gospodarki i społeczeństwa - można przeczytać w raporcie.
INSETE podkreśla, że należy ustanowić długoterminową strategię krajową w celu ulepszenia produktu turystycznego. Istotne znaczenie dla sektora turystycznego kraju ma również zarządzanie miejscami docelowymi, polityka gospodarcza, która nie będzie obciążać konkurencyjności wysokimi podatkami i środowisko sprzyjające inwestycjom. Poprawa konkurencyjności greckiego produktu turystycznego poprzez skoordynowane działania nie tylko ma nie tylko zminimalizować wpływ potencjalnie gorszej sytuacji gospodarczej na świecie, ale także ma pozwolić zająć silniejszą pozycję, gdy gospodarka się ożywi.
Według prognoz ekonomistów z początku tego roku, gospodarka światowa powinna doświadczyć umiarkowanego spowolnienia. Wzrost gospodarki światowej i handlu międzynarodowego w 2018 roku spadł odpowiednio do 3,6% i 3,8%, z 3,8% i 5,2% odpowiednio w 2017 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
POT nagradza najlepsze marki turystyczne
Przedsiębiorcy turystyczni złożyli pozew zbiorowy przeciw Skarbowi Państwa
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą cenę?
Rada Ekspertów ds. Turystyki: Przedsiębiorcy potrzebują jasnych zasad
Bruksela: kolejny atak terrorystyczny
Rainbow rozbudowuje swoje hotele
Wystartowały nowe połączenia WizzAir z polskich lotnisk
Qatar Airways uziemi Airbusy A380
UNWTO: konieczna harmonizacja protokołów bezpieczeństwa i zapewnienie finansowania turystyki
Zbliża się sezon na grzańca, będzie zupełnie inny niż poprzednie
BedBooking wchodzi na kolejny poziom integracji z Airbnb
Restauratorzy przygotowują pozew zbiorowy przeciwko Skarbowi Państwa
Sfinks Polska publikuje wyniki za pierwsze półrocze
