Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Transgraniczne skargi konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga konsumentom w problemach transgranicznych, podsumowuje 2022 rok.
ECK w 2022 roku otrzymało prawie 7 tysięcy zgłoszeń (+21% względem 2021 i +16% względem 2019 roku). Największy wzrost ilości skarg liczony rok do roku dotyczy opóźnionych lotów i uszkodzonych bagaży - ogółem skargi na usługi transportowe to 2500 w 2022 roku (wzrost +78%, 1400 skarg w 2021 roku). Liczba skarg rosła jednak z powodu powracającego ruchu turystycznego i gospodarczego.
Pomoc ECK dotyczyła spraw:
- 62% spraw stanowiły skargi transgraniczne (polski konsument, przedsiębiorca z innego kraju UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii).
- 38% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, pytania od przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią).
Główne sektory skarg - statystyki:
40% Transport lotniczy
17% Odzież i obuwie
10% Różne towary i usługi
5% Zakwaterowanie
W 2021 roku w związku z opóźnionymi i odwołanymi lotami ECK otrzymało około 800 zgłoszeń - w 2022 r. było ich prawie dwukrotnie więcej. W 2021 roku ECK odnotowało 162 zgłoszenia dotyczące opóźnionych lotów, natomiast w 2022 r. było ich 678 (czterokrotnie więcej). Prawie trzykrotnie w porównaniu do roku 2021 wzrosła również liczba zgłoszeń na uszkodzenia bagaży w przewozie lotniczym (363 skargi w 2022).
Pamiętajmy, że pomoc ECK nie obejmuje standaryzowanych spraw, które rozwiązujemy w Polsce (np. z polskim przedstawicielem firmy lub dystrybutorem) lub spraw rozwiązanych przez konsumenta samodzielnie. Stąd można tylko ocenić, że podróże, a zwłaszcza kwestie dotyczące bagażu i odwołań/opóźnień lotów są problemowe i generują dużo problemów polskim podróżnym.
Polscy konsumenci najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z:
Węgier - 13 %
Niemiec - 12%
Irlandii - 7%
Wielkiej Brytanii - 6%
Holandii - 5%
Na polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli się konsumenci z:
Czech - 15%
Litwy - 12%
Niemiec - 8%
Wielkiej Brytanii - 7%
Węgier - 7%
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział hotele, pensjonaty:
Sylwester sprzedaje się
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział atrakcje turystyczne:
Poczuj magię Ohrydu - Miasta
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Polska na podium jako cel podróży
Czy Małopolska odrobiła straty w ruchu
Gmina Mielno zbadała
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Sopot walczy o turystów także
Workation - czy może pomóc
POT zachęca osoby niepełnosprawne do
Zbliża się weekend za pół
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
Wykorzystanie środków z TFP na zwroty za wyjazdy na Ukrainę - MSiT publikuje FAQ
Branża piwowarska chce stabilnych regulacji
Wieliczka osiąga już milion odwiedzających
Jadwiga Emilewicz o bonach turystycznych
W październiku ceny w hotelach malały?
Turystyka dużo lepiej oceniana przez klientów?
AmRest kupi restauracje KFC France
Ile wniosków trafiło do Turystycznego Funduszu Zwrotów?
Ruszyło izolatorium w hotelu Belwederskim w Warszawie
