Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Gigantyczna kara dla Booking.com
Booking ukarany za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej.
Po kilkuletnim śledztwie, Hiszpańska Komisja ds. Rynków i Konkurencji (odpowiednik UOKiK) wykazała, że Booking nadużywał w Hiszpanii pozycji dominującej, narzucał hotelom nieuczciwymi zasadami, zabraniał oferowania noclegów taniej niż na swojej platformie i zagwarantował sobie prawo do samodzielnego narzucania obniżek.
Te praktyki wpłynęły na hotele zlokalizowane w Hiszpanii oraz inne internetowe agencje turystyczne konkurujące z platformą. Warunki i zasady tworzą nierównowagę w relacjach handlowych z hotelami w Hiszpanii. Poprzez lepsze pozycjonowanie hoteli z większą liczbą rezerwacji na Booking.com, inne agencje internetowe były zablokowane przed wejściem na rynek lub rozwojem- oświadczyła, cytowana przez agencję AP, Komisja ds. Rynków i Konkurencji.
Wysokość nałożonej kary jest rekordowa, w historii hiszpańskiego urzędu. To 412,24 mln euro. Co nietrudno przewidzieć, Booking nie zgadza się z karą i zapowiada odwołania.
Również w Polsce UOKiK prowadzi śledztwo w sprawie podejrzenia o nieuczciwe praktyki ze strony m.in. Booking.com. Pomimo wezwania przez Prezesa UOKiK do zmiany praktyk, trzech przedsiębiorców - Zalando, Booking i Travelist - nie wprowadziło zmian w komunikowaniu informacji konsumentom ani nie wyraziło zamiaru ich wdrożenia. Klienci tych platform mogli nie być wyraźnie informowani, czy prezentowana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą oraz jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającymi lub usługodawcami, co mogło utrudniać konsumentom podjęcie działań np. w przypadku reklamacji. Konsumenci mogli być pozbawieni dostępu do ważnych informacji, a w rezultacie możliwości świadomego zawierania transakcji na jasnych i przejrzystych zasada. Prezes Urzędu Tomasz Chróstny postawił spółkom Zalando, Booking i Travelist zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara do 10 proc. obrotu. - podawał w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jeszcze we wrześniu 2023 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Egypt Air czeka na nowe samoloty
Ukraińskie linie lotnicze uruchamiają loty do Afryki
Restauracja dla naturystów zostanie zamknięta
Pomimo problemów Polacy chcą wakacji
Rada UE przyjęła przepisy zwiększające prawa pasażerów kolei
Wzrost płacy minimalnej zwiększy obroty w branży?
TPN: Tatry odwiedza coraz więcej turystów
Sieć piwiarni zmieni właściciela?
Praktyczne szkolenie dla przyszłych rezydentów
Turystyka oddzielona od sportu
Grecja przyciągnie więcej turystów? Są szanse na rekord
USA umieściły Polskę na czerwonej liście
Powstanie centrum koordynacji EuroVelo w Polsce
III Forum Hotelarzy IGHP już za nami
OSAT o umowach z nowym touroperatorem
Sfinks Polska zapowiada przynajmniej 20 nowych otwarć
Kierunki budżetowe pracują na poprawę średniej marży?
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie rolnictwo
Czy w lipcu będą kłopoty z lotami?
ACI: Kraków Airport wśród lotnisk notujących największe wzrosty
