Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok wcześniej
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę hotelarską
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też gastronomia
IGGP: Żadna z sił politycznych nie dba o branżę HoReCa
Hotelarze nie mają swojej reprezentacji branżowej
Zdecydowana większość polskich hotelarzy zadeklarowała, że chce silnej organizacji branżowej, która mogłaby skutecznie reprezentować ich interesy. Połowa z nich jest zdania, że żadna z istniejących w chwili obecnej na rynku, nie robi tego zadowalająco. Hotelarze za najważniejsze problemy, którymi powinna się zająć taka organizacja, wymieniają przede wszystkim: wpływanie na tworzenie prawa, opłaty autorskie oraz kwestie kategoryzacji. Takie wyniki płyną z sondy Hotelarza.
W Polsce, inaczej niż w wielu innych krajach zachodnich, nie ma jednej silnej organizacji, która reprezentowałaby większość branży. Istnieje kilka stowarzyszeń i izb gospodarczych, do których przynależą poszczególne segmenty rynku bądź pasjonaci hotelarstwa, które realizują się w różnych formach aktywności. Jedne działają w lobbingu, inne w działalności towarzyskiej, a jeszcze inne w samopomocy swoim członkom.
Sonda z lipca miała odpowiedzieć, czy hotelarze czują potrzebę stworzenia jednej silnej organizacji, która reprezentowałaby całą branżę? Ponad 67 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco. 23 proc. stwierdziło, że takiej organizacji nie potrzebuje, zaś prawie co dziesiąty nie ma na ten temat zdania. Czym taka organizacja branżowa powinna się zająć w pierwszej kolejności? W zdecydowanej większości wypowiedzi wymieniano kwestie dotyczące tworzenia prawa, tzn. ochroną interesów hotelarzy przy stanowieniu prawa, nowelizacjami ustaw branżowych, które mają wpływ na rozwój hotelarstwa w Polsce", porządkiem w panującym prawie.
Tego typu organizacja powinna, zdaniem respondentów, wziąć pod lupę "lawinowo rosnącymi obciążeniami", "ograniczeniem obciążania branży dodatkowymi kosztami" oraz "parapodatkami", wśród których jednymi z najczęściej wymienianych są opłaty związane z tantiemami autorskimi oraz abonamentem. Chodzi tutaj o "ujednolicenie przepisów dotyczących praw autorskich", "uregulowanie spraw związanych z opłatami Zaiks, Stoart itp", "abonamenty tv dla hoteli proporcjonalne do wykorzystania miejsc". Istotna kwestią jest również VAT, tzn. "walka o stawki VAT za usługi hotelowe i gastronomiczne na poziomie 7 proc.", "walka z absurdami VAT", "o jednolite pojęcie usługi hotelowej w aktach prawnych i statystyce".
Hotelarze, jako istotny aspekt działania wymarzonej organizacji, wymieniają sprawy związane z kategoryzacją: "ograniczenie zarządzania kategoryzacją obiektów przez administrację rządową/samorządową (nadawanie gwiazdek w rękach organizacji)", "działania dążące do wprowadzenia zmian w kategoryzacji hoteli", "pewne obniżenie parametrów odnośnie do pokoi". W kilku wypowiedziach pojawiła się ponadto kwestia promocji: "promowanie polskich hoteli w kraju i za granicą", "promocja Polski jako kraju, do którego warto przyjechać". Hotelarze zwracają również uwagę na takie kwestie jak "pozyskiwanie kredytów na rozpoczęcie inwestycji hotelarskiej", "wprowadzenie atrakcyjnych form możliwości szkolenia się przez personel hoteli" czy "zadbanie o pracowników hoteli", a ponadto "ograniczenie szarej strefy" i "zorganizowanie rzetelnego konkursu jakości usług hotelarskich i badań rynku".
Na pytanie, która z działających obecnie organizacji najlepiej reprezentuje branżę, odpowiedź padła jednoznaczna: żadna - tak stwierdziła większość respondentów. Ok. 20 proc. wymieniło na Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Zrzeszenie Hoteli (w tym drugim przypadku to raczej kwestia sentymentu, bądź aktywności członków PZH, bowiem owa organizacja przestała praktycznie działać). Ok. 10 proc. respondentów wskazało na Polską Izbę Hotelarstwa.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Triverna: rośnie popularność świątecznych
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Nowe atrakcje na krakowskich bulwarach nadwiślańskich
Czy Kraków ma szansę organizować Euro 2012?
Heathrow: spokojne otwarcie nowego terminalu
Polscy turyści się cieszą, branża liczy straty!
Ćwierć miliona pasażerów Sindbada
Awionetka 2010 dla prezesa Kraków Airport
Nowe połączenia autobusowe na lotniska
Milionowy pasażer na lotnisku w Gdańsku
Sosnowiec: PIT na śląskich targach turystycznych
Świętokrzyskie: trwa konkurs na najlepsze hotele i restauracje
Podhalańskie potrawy na Festiwalu Smaku
