Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu

Zobacz także
Inspekcja Handlowa prezentuje wstępne wyniki kontroli lokali gastronomicznych
Wyrok w sprawie napiwków płaconych kartą
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest ważne
Widać ciężkie czasy dla branży gastronomicznej
Północna Izba Gospodarcza: jesienią wiele firm gastronomicznych może upaść
OLX: więcej pracowników odpowiada na oferty pracy w gastronomii
Sieć gastronomiczna zapowiada otwarcia nowych lokali
Salad Story, polska sieć typu fast food ze zdrową żywnością właśnie otworzyła 2 nowe restauracje. Do końca 2023 roku chce rozbudować sieć z 41 do 57 lokali. Wystartowała emisja crowdfundingowa spółki o celu 3,2 mln zł, prowadzona we współpracy z Beesfund. W planie debiut na NewConnect.
Pomysł na Salad Story powstał w 2006 roku, gdy rynek zdrowego jedzenia praktycznie w Polsce nie istniał. Anna Krajewska po urodzeniu dziecka postanowiła rozpocząć swoje życie zawodowe od nowa. Obserwacje warszawskiego rynku jedzenia na mieście przekuła w koncept gastronomiczny, który dziś liczy 41 lokali i notuje średnio 40-45 mln zł przychodu rocznie. W tamtym czasie w stolicy brakowało miejsc, gdzie można zjeść szybko, zdrowo i w rozsądnej cenie, a sałatka kojarzyła się z przekąską lub dodatkiem do dania głównego. Do swojego pomysłu przekonałyśmy z ówczesną wspólniczką dyrekcję działu wynajmu powierzchni w powstającej właśnie galerii w topowej warszawskiej lokalizacji. Na prezentację zabrałyśmy kosz z naszym jedzeniem - opowiada Anna Krajewska, założycielka i prezes Salad Story. ak 2007 roku w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie powstała pierwsza restauracja Salad Story, gdzie sałatki w dużych porcjach odpowiadających wielkości obiadu są do dziś robione na oczach gości i dostępne szybko w food courtowej formie.
Rok 2020 przyniósł załamanie w gastronomii, które odczuła także firma Salad Story. Z pandemii wyszliśmy silniejsi. Dostosowaliśmy nasz model biznesowy do sprzedaży zdalnej i uruchomiliśmy cloud kitchens. Dla optymalizacji kosztów zrezygnowaliśmy z kilku najmniej dochodowych lokali własnych i franczyzowych, a zaplecze produkcyjne skoncentrowaliśmy w jednej kuchni centralnej - wylicza Mariusz Bocian, dyrektor operacyjny w Salad Story. W czasie lockdownu spółka uruchomiła też wirtualną markę Haru Ramen&More.
Optymalizacja przyniosła efekty. W 2021 roku sprzedano ponad 800 tys. sałatek i ponad 430 tys. wrapów. Firma zanotowała obrót 41,42 mln zł przychodów, a rok zamknęła zyskiem 3,17 mln zł. - Na odzyskaniu poziomu przychodów sprzed lockdownu zaważyło drugie półrocze 2021, w którym obrót przekroczył 24 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,64 mln zł i pozwolił nadrobić stratę z pierwszych miesięcy ubiegłego roku - wyjaśnia Dariusz Strojewski, dyrektor finansowy w Salad Story.
Właśnie ruszyły dwie nowe restauracje Salad Story: przy ul. Rydygiera w Warszawie na prestiżowym osiedlu Żoliborz Artystyczny oraz w Galerii Krakowskiej.
Do końca 2023 roku sieć Salad Story powiększy się jeszcze o 16 kolejnych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie - mówi Anna Krajewska.
Firma jest w trakcie m.in. rozbudowy kuchni centralnej w Warszawie i magazynów, aby sprostały skalowaniu biznesu, pracuje też nad stworzeniem platformy orderingowej w modelu e-commerce i automatyzacją obsługi online.
Salad Story SA rozpoczęła właśnie emisję akcji, wspieraną kampanią crowdfundingu udziałowego prowadzoną we współpracy z platformą Beesfund. O jej szczegółach można przeczytać na emisja.saladstory.com. W ramach finansowania społecznościowego spółka chce pozyskać 3,2 mln zł, które zasilą budżet na realizację nowej strategii.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ruszyła kolejna edycja konkursu Małopolska
Jakie nastroje panują wśród pomorskich przedsiębiorców
Dział dla turystów:
Nowe pokoje pod marką Four Points by
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość
Dobry sierpień w Kraków
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
Polacy zbyt krótko wypoczywają?
Wyjazdy tańsze niż przed rokiem
Sezon nad Odrą znów pod znakiem złotych alg?
Rada UE zaktualizowała listę krajów, wobec których powinno się znosić ograniczenia podróży
IATA: Przewoźnicy zarobią więcej w 2020 r.
Weekend majowy kusił niskimi cenami w biurach podróży
Travelplanet: Ferie 2023 najchętniej w Egipcie
Nowa inwestycja na wrocławskim lotnisku
Władze Pragi chcą ograniczenia krótkoterminowego wynajmu
Krakowska restauracja z gwiazdką Michelin
Wielka Brytania wprowadza kwarantannę dla przyjeżdżających m.in. z Polski
Wyrok sądu może utrudnić życie firmom zajmującym się odszkodowaniami za opóźnione loty
PolskiBus i FlixBus integrują system sprzedaży biletów
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC Forum
Premier przedstawił zarys działań antykryzysowych
Przewoźnik zawiesza połączenie z Bydgoszczy
Lufthansa zacznie stopniowo wznawiać połączenia