Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Znasz CRM dla Agenta lub N-SYKON ?
- PILNIE poszukiwany pilot wahadłowy Kraków -...
- Rezydent - Riwiera Makarska 18-29.07.22
- Opiekun Cypr 6.08
- SPECJALISTA ds. TURYSTYKI AGENCYJNEJ (Kraków)
- Praca w biurze podróży w Warszawie - od zaraz
- PILNIE POSZUKIWANY!! Animator Czasu Wolnego -...
- Specjalista ds. Turystyki - CH Westfield Arkadia
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Gdańsk

Zobacz także
Polskie Hotele Niezależne rozpoczynają współpracę z Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą
Walka z szarą strefą jednym z tematów na Meetings Week Poland
Nowa platforma Emirates konkurencją dla organizatorów turystyki?
Wizz Air zapowiada 4 nowe połączenia z polskich lotnisk
Airbnb.org współpracuje z Międzynarodową Organizacją ds. Migracji
Huawei współpracuje z jednym z ważniejszych międzynarodowych lotnisk
Wymaganiom ciągle zwiększającej się liczby pasażerów można sprostać tylko dzięki ulepszeniu centrum danych. Z tego powodu firma Dubai Airports uruchomiła program DXB Plus, którego celem jest wykorzystanie innowacyjnych technologii zwiększających przepustowość węzła lotniczego.
Wiąże się to z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. Władze portu lotniczego w Dubaju szacują, że roczny ruch pasażerski na lotnisku wzrośnie z 83,6 mln w 2016 r. do 118 mln w 2025 r. Ponadto zbliża się wystawa Expo Dubai 2020, która ma przyciągnąć ok. 20 milionów podróżnych z zagranicy.
W porcie lotniczym w Dubaju pozostało niewiele miejsca na dalszą rozbudowę infrastruktury, dlatego też Dubai Airports łączy siły z najważniejszymi firmami na rynku w celu opracowania innowacyjnych produktów i usprawnień operacyjnych, które zaspokoją ambicje sektora i zapewnią stały wkład w gospodarkę Dubaju - komentuje Peter Moore, dyrektor ds. rozwoju w Dubai Airports.
MDCC rozwiązuje problem braku miejsca i pozwala zaoszczędzić prawie połowę czasu i środków potrzebnych do zbudowania tradycyjnego centrum danych. Szacuje się, że projekt zostanie ukończony w ciągu 10 miesięcy.
Modułowe centrum danych
Rozwiązanie FusionModule1000B składa się z 23 prefabrykowanych modułów wielkości kontenera wykorzystujących szeroką gamę najnowocześniejszych technologii w celu poprawy efektywności energetycznej. Klimatyzator rzędowy o zmiennej częstotliwości, wysokowydajny modułowy UPS i obudowa korytarza mogą zmniejszyć współczynnik zużycia energii (power usage effectiveness, PUE) do poziomu poniżej 1,6 - jest to o 30% lepszy wynik niż w przypadku tradycyjnego centrum danych. Oszczędność energetyczna nie odbija się jednak negatywnie na mocy. MDCC został zaprojektowany w taki sposób, aby mógł pomieścić 100 szaf serwisowych o mocy do 10 kW na szynę w jednej szafie. Maksymalna moc centrum danych Huawei wynosi 1 MW.
MDCC uzyska certyfikat Uptime Institute na Poziomie III (Tier III) w zakresie projektowania i budowy. Oznacza to przyjęcie długookresowej strategii działania, która charakteryzuje się bardzo krótkimi przestojami w pracy. Aby otrzymać pełne certyfikaty Poziomu III, centrum danych musi zapewnić dostępność na poziomie 99,98% oraz roczny czas przestoju wynoszący 1,6 godziny.
Huawei wyposażył nowy kompleks centrum danych w inteligentny system zarządzania NetEco, który upraszcza eksploatację i konserwację (O&M) oraz redukuje koszty związane z zarządzaniem. Rozmiar prefabrykowanych modułów jest zgodny z normami ISO, dzięki czemu pojemność można łatwo zwiększyć poprzez dodanie wymaganych modułów. W porównaniu z tradycyjnymi centrami obliczeniowymi, pozwala to na elastyczną rozbudowę i oszczędza koszty inżynieryjne oraz powierzchnię.
Stowarzyszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) przeprowadziło w 2016 r. ogólnoświatowe badanie mające na celu dostarczenie wskazówek i sugestii dla działania portów lotniczych. Wyniki pokazują, że 64% respondentów woli wsiąść na pokład samolotu przy użyciu elektronicznych kart pokładowych w telefonie komórkowym, 39% woli elektroniczne etykiety bagażowe, a 61% oczekuje, że będzie mogło śledzić bagaż przez cały czas podróży, podobnie jak można namierzać przesyłki kurierskie. Ponadto 47% respondentów ma nadzieję, że czas na odprawę bagażową zostanie ograniczony do trzech minut, a 52% stwierdziło, że akceptowalny czas oczekiwania w kolejkach w przypadku wyjazdu za granicę wynosi od 5 do 10 minut.
Aby przyspieszyć procedury kontroli paszportów, na Międzynarodowym Lotnisku w Dubaju (DXB) wdrażane są inteligentne bramki (smart gates). Pasażer posiadający dowód osobisty Zjednoczonych Emiratów Arabskich lub paszport biometryczny może w ciągu kilku sekund ominąć długie kolejki i zakończyć proces odprawy. Usługa Smart Gate pozwala zaoszczędzić czas pasażerów i pomaga lotnisku utrzymać lepszą przepustowość.
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) pomagają w budowie inteligentnych portów lotniczych
Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Lotnictwa Komunikacyjnego (SITA) do budowy dynamicznego, wydajnego oraz inteligentnego lotniska, które będzie w stanie sprostać przyszłym wymaganiom potrzebne są technologie informacyjno-komunikacyjne. Z tego powodu wykorzystuje się m.in. chmurę obliczeniową czy Big data. Technologie LTE pomagają zapewnić zasięg sieci, z kolei Internet rzeczy (IoT) wspiera połączone i inteligentne urządzenia. Wszystkie te osiągnięcia są nierozerwalnie związane z przechowywaniem, przesyłaniem i przetwarzaniem informacji. Centrum danych jest zatem nieodłącznym elementem infrastruktury.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
eTravel dołącza do programu
Przewoźnicy lotniczy mierzą się ze
Kraków Airport zbliża sie do wyników sprzed
Starsze aktualności:
Lublin celuje w hiszpańskich
89 hoteli dołączyło do IGHP w 2021
Podpisano list intencyjny w sprawie organizacji Igrzysk
Google coraz większą konkurencją dla
Nieco niższe ceny wyjazdów
Rekomendacje Poland Convention Bureau
IGHP angażuje się w profilaktykę nowotworową wśród pracowników branży
Hotel Stay Inn pod skrzydłami fundacji Polskie Hotele
Traveldata: Pierwszy rok pandemii znacznie bardziej niekorzystny dla TUI Poland niż dla
Lista rekomendacji do znoszenia ograniczeń podróży
Były szef Travelist i Booking na Polskę dołącza do
Walter Herz prognozuje rozwój inwestycji
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju
Uszkodzenie opony na pasie startowym można uznać za okoliczność nadzwyczajną?
KE chce usprawnienia systemu zarządzania ruchem lotniczym
Jest nowy wiceminister odpowiedzialny za turystykę
TSUE: przewoźnik musi wskazać w cenie m.in. opłatę za płatność kartą
Który paszport otwiera najwięcej granic?
Zbyt dużo turystów, kolejny protest w Wenecji
Grecja uznana najlepszym kierunkiem turystycznym Europy
Hotelarze z optymizmem patrzą w Nowy Rok
Liczba przyjazdów turystycznych poprawia się, ale ciągle jest dużo poniżej poziomu sprzed pandemii
PLOT rozpoczęła sprzedaż pamiątek przez internet
Biura podróży na brak klientów nie narzekają
Kolejne miasta odpowiedzą za smog?
Sfinks Polska planuje nowy program motywacyjny
Indonezja nie chce na Bali backpackersów
TT Warsaw z powrotem w PKiN-ie
Informacja GIS dla przedsiębiorców w sprawie kontroli szczepień
Przedsiębiorcy zaniepokojeni zapowiedziami ministra zdrowia
Accor wzywa do sprzedaży akcji Orbis
Nowe egipskie lotnisko zacznie przyjmować turystów
POZ-TRAVEL Biuro Podróży POZ-LOT Usługi Lotniskowe Sp. z o.o.
