Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Hotel*** w Austri
- Specjalisty ds. Turystyki
- Touroperator ETI - Przedstawiciel handlowy
- Praca w Chorzowie!
- Specjalista ds. obsługi biura z jęz. angielskim
- BP Itaka - Specjalista ds. Turystyki - Salon...
- Rezydent na Cyprze
- Praca dla miłośnika podróży Pszów
- Praca Pilot wycieczek
- Specjalista Ds. Turystyki Travelplanet Wrocław

Zobacz także
IATA niezadowolona z decyzji Parlamentu Europejskiego
Ryanair naciska na Modlin i wraca na lotnisko Chopina
Mikosz: Do końca roku przewoźnicy powinni uporać się z problemami
IATA: ożywienie podróży lotniczych przyspiesza
Rada Europejska przyznała Ukrainie i Gruzji status krajów kandydujących do UE
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw lotniczych
Zużyty olej, paliwo syntetyczne, a nawet wodór powinny stopniowo stawać się normą jako paliwo lotnicze, pomagając UE w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku - twierdzą europosłowie.
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie nowego projektu przepisów UE mających na celu zwiększenie wykorzystania zrównoważonych paliw przez samoloty i lotniska w UE, aby ograniczyć emisje z lotnictwa i zapewnić neutralność klimatyczną Europy do 2050 roku. Posłowie zwiększyli pierwotną propozycję Komisji dotyczącą minimalnego udziału zrównoważonego paliwa lotniczego, które powinno być dostępne na lotniskach UE. Od 2025 roku udział ten powinien wynosić 2%, wzrastając do 37% w 2040 i 85% do 2050 roku, z uwzględnieniem potencjału energii elektrycznej i wodoru w całej ofercie paliwowej (Komisja zaproponowała 32% na 2040 r. i 63% na 2050 r.).
Więcej rodzajów zrównoważonych paliw w tym elektryczność i wodór
Parlament zmienił proponowaną definicję zrównoważonego paliwa lotniczego - termin ten obejmuje paliwa syntetyczne lub niektóre biopaliwa produkowane z pozostałości rolnych lub leśnych, alg, bioodpadów lub zużytego oleju kuchennego.
Posłowie uwzględnili w swojej definicji paliwa węglowe pochodzące z recyklingu, produkowane z gazów powstałych w wyniku przetwarzania odpadów, a także ze spalin pochodzących z procesów produkcyjnych w instalacjach przemysłowych. Zaproponowali również, aby niektóre biopaliwa, produkowane z tłuszczów zwierzęcych lub destylatów, mogły być włączone do mieszanki paliw lotniczych na określony czas (do 2034 roku). Posłowie wykluczyli jednak paliwa oparte na roślinach pastewnych i spożywczych oraz te pochodzące z oleju palmowego i sojowego, ponieważ nie spełniają one kryteriów zrównoważonego rozwoju.
Europosłowie uwzględnili również odnawialną energię elektryczną i wodór jako część zrównoważonego miksu paliwowego, ponieważ obie są obiecującymi technologiami, które mogłyby stopniowo przyczynić się do dekarbonizacji transportu lotniczego. Zgodnie z projektem przepisów, lotniska w UE powinny ułatwiać operatorom dostęp do zrównoważonych paliw lotniczych, w tym z infrastrukturą do tankowania wodoru i ładowania elektrycznego.
Nowy fundusz oraz system oznakowania efektywności środowiskowej
Parlament zaproponował utworzenie Funduszu Zrównoważonego Lotnictwa na lata 2023-2050 w celu przyspieszenia dekarbonizacji sektora lotniczego i wspierania inwestycji w zrównoważone paliwa lotnicze, innowacyjne technologie napędu samolotów oraz badania nad nowymi silnikami. Fundusz byłby zasilany karami nakładanymi w związku z egzekwowaniem tych przepisów.
Aby dalej promować dekarbonizację sektora lotniczego i informować społeczeństwo o bardziej ekologicznym lotnictwie, posłowie zlecili Komisji opracowanie do 2024 roku unijnego systemu oznakowania efektywności środowiskowej samolotów, operatorów i lotów komercyjnych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Minimalny standard i wyposażenie obiektów
Mniej problemów z nieuczciwymi
Dział transport:
AirHelp świętuje 10-lecie
eSky: Polacy nie przestają
Lotniska regionalne odzyskały
Starsze aktualności:
Od dziś PFR udostępnia decyzje o umorzeniu zwrotów z Tarczy
IATA: Powrót zasady 80-20
Inflacja zatrzyma wielu Polaków w
Chorwacja: ostatnie wakacje z
Polskie miasta wśród lokalizacji z największym przyrostem
Wyjazdy do Grecji tańsze niż przed
Linie lotnicze zwróciły pieniądze za pół miliona voucherów za loty odwołane z powodu
KLM anuluje część lotów i ogranicza sprzedaż biletów na europejskie
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw
IATA: ożywienie podróży lotniczych
TSUE: Swoboda świadczenia usług nie koliduje z obowiązkiem
Dojazd do Dubrownika będzie
Cypr przywraca obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych
Katowice Airport rozbudowuje bazę techniczną
Europejska turystyka odradza się, choć brakuje jej rąk do
Ile miejsc pracy generuje przemysł spotkań?
Szwajcarska wioska kusi premią za osiedlenie się
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?
Enter Air: Rekordowe Lato 2017
Jakie wyniki finansowe osiągnęła Grupa eSky w pierwszym półroczu?
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Czy najwięcej zyskali turyści korzystający z ofert first minute?
Minister zapowiada pomoc dla biur podróży
Nowy członek w Stowarzyszeniu Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Co IGHP radzi hotelarzom w obliczu koronawirusa?
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń
Przedstawiciele branży turystycznej tworzą zespół kryzysowy przy Ministerstwie Rozwoju
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
