Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy kierowców
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy Schengen
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
Parlament Europejski naciska na wprowadzanie ekologicznych paliw lotniczych
Zużyty olej, paliwo syntetyczne, a nawet wodór powinny stopniowo stawać się normą jako paliwo lotnicze, pomagając UE w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku - twierdzą europosłowie.
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie nowego projektu przepisów UE mających na celu zwiększenie wykorzystania zrównoważonych paliw przez samoloty i lotniska w UE, aby ograniczyć emisje z lotnictwa i zapewnić neutralność klimatyczną Europy do 2050 roku. Posłowie zwiększyli pierwotną propozycję Komisji dotyczącą minimalnego udziału zrównoważonego paliwa lotniczego, które powinno być dostępne na lotniskach UE. Od 2025 roku udział ten powinien wynosić 2%, wzrastając do 37% w 2040 i 85% do 2050 roku, z uwzględnieniem potencjału energii elektrycznej i wodoru w całej ofercie paliwowej (Komisja zaproponowała 32% na 2040 r. i 63% na 2050 r.).
Więcej rodzajów zrównoważonych paliw w tym elektryczność i wodór
Parlament zmienił proponowaną definicję zrównoważonego paliwa lotniczego - termin ten obejmuje paliwa syntetyczne lub niektóre biopaliwa produkowane z pozostałości rolnych lub leśnych, alg, bioodpadów lub zużytego oleju kuchennego.
Posłowie uwzględnili w swojej definicji paliwa węglowe pochodzące z recyklingu, produkowane z gazów powstałych w wyniku przetwarzania odpadów, a także ze spalin pochodzących z procesów produkcyjnych w instalacjach przemysłowych. Zaproponowali również, aby niektóre biopaliwa, produkowane z tłuszczów zwierzęcych lub destylatów, mogły być włączone do mieszanki paliw lotniczych na określony czas (do 2034 roku). Posłowie wykluczyli jednak paliwa oparte na roślinach pastewnych i spożywczych oraz te pochodzące z oleju palmowego i sojowego, ponieważ nie spełniają one kryteriów zrównoważonego rozwoju.
Europosłowie uwzględnili również odnawialną energię elektryczną i wodór jako część zrównoważonego miksu paliwowego, ponieważ obie są obiecującymi technologiami, które mogłyby stopniowo przyczynić się do dekarbonizacji transportu lotniczego. Zgodnie z projektem przepisów, lotniska w UE powinny ułatwiać operatorom dostęp do zrównoważonych paliw lotniczych, w tym z infrastrukturą do tankowania wodoru i ładowania elektrycznego.
Nowy fundusz oraz system oznakowania efektywności środowiskowej
Parlament zaproponował utworzenie Funduszu Zrównoważonego Lotnictwa na lata 2023-2050 w celu przyspieszenia dekarbonizacji sektora lotniczego i wspierania inwestycji w zrównoważone paliwa lotnicze, innowacyjne technologie napędu samolotów oraz badania nad nowymi silnikami. Fundusz byłby zasilany karami nakładanymi w związku z egzekwowaniem tych przepisów.
Aby dalej promować dekarbonizację sektora lotniczego i informować społeczeństwo o bardziej ekologicznym lotnictwie, posłowie zlecili Komisji opracowanie do 2024 roku unijnego systemu oznakowania efektywności środowiskowej samolotów, operatorów i lotów komercyjnych.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział transport:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Ryanair wygrywa kolejny
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Ile miejsc pracy generuje przemysł spotkań?
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?
Enter Air: Rekordowe Lato 2017
Szwajcarska wioska kusi premią za osiedlenie się
Co IGHP radzi hotelarzom w obliczu koronawirusa?
Lotnisko Schiphol będzie musiało ograniczyć ilość lotów?
Czy najwięcej zyskali turyści korzystający z ofert first minute?
Minister zapowiada pomoc dla biur podróży
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Sztuczna inteligencja wejdzie do turystyki?
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń