Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego na pokładach samolotów.
Europosłowie przygotowali projekt rezolucji w sprawie standaryzacji rozmiarów bagażu podręcznego. Zgodnie z orzeczeniem TSUE w sprawie C-487/12 bagaż podręczny (tj. bagaż nierejestrowany) należy uznać za "niezbędny aspekt" przewozu pasażerów, pod warunkiem że bagaż ten spełnia "rozsądne wymogi" pod względem wagi i wymiarów, a zatem jego przewóz nie może podlegać dodatkowej opłacie - można przeczytać w projekcie. Jego autorzy podkreślają, iż linie lotnicze na całym świecie stosują różne polityki i ograniczenia dotyczące rozmiaru i wagi bagażu podręcznego, co często prowadzi do zamieszania, niedogodności, mniej komfortowych wrażeń z podróży, opóźnień, a czasem sporów między pasażerami a pracownikami przewoźników.
Główne obawy pasażerów dotyczą niespójnej polityki w zakresie limitów bagażu podręcznego w różnych liniach lotniczych, co można uznać za nadużycie lub nieuczciwą praktykę i co stanowi wyzwanie dla podróżnych, którzy często latają różnymi liniami lotniczymi lub korzystają z lotów łączonych z różnymi przewoźnikami, a także fakt, że nie wszyscy przewoźnicy stosują się do orzeczenia TSUE w sprawie C-487/12 - uważają europosłowie, dodając, że ukryte i dodatkowe koszty ograniczają możliwość porównania ofert różnych linii lotniczych, co w konsekwencji ogranicza zdolność pasażera do dokonania świadomego wyboru najlepszej oferty.
Europejski ustawodawca podkreśla, że "swoboda ustalania cen" przez przewoźników lotniczych w odniesieniu do taryf i stawek lotniczych, uznana w art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1008/2008, nie obejmuje ustalania cen bagażu podręcznego.
Z punktu widzenia pasażerów standaryzacja przepisów dotyczących bagażu podręcznego nie byłaby czymś złym. Inne zdanie na ten temat będą mieć z kolei przewoźnicy. Od projektu rezolucji do wprowadzenia przepisów jest jeszcze daleka droga i zapewne potrwa to kilka lat, jednakże warto wiedzieć, że taki temat znajduje się na tapecie.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Polska turystyka rośnie i będzie
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Grudzień rozczarowujący dla hotelarzy
Rafał Milczarski ponownie prezesem PLL LOT
Koleje Dolnośląskie przewiozły prawie tylu pasażerów co przed pandemią
Jak zmieniają się oczekiwania wakacyjne Polaków?
Polska jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do inwestycji hotelowych?
Miejsce na bardzo... wysokim poziomie
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na koniec września?
KE zarzuca nierzetelność serwisom rezerwacyjnym
Bałtyk coraz ważniejszym kierunkiem rejsów
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach narodowych
Chopin Airport Development przejmuje dwa hotele
Prezydent Krakowa apeluje o pomoc dla turystyki w mieście
Dopłaty za odwołanie rezerwacji mogą być nielegalne?
