Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego
Parlament Europejski chce bezpłatnego bagażu podręcznego na pokładach samolotów.
Europosłowie przygotowali projekt rezolucji w sprawie standaryzacji rozmiarów bagażu podręcznego. Zgodnie z orzeczeniem TSUE w sprawie C-487/12 bagaż podręczny (tj. bagaż nierejestrowany) należy uznać za "niezbędny aspekt" przewozu pasażerów, pod warunkiem że bagaż ten spełnia "rozsądne wymogi" pod względem wagi i wymiarów, a zatem jego przewóz nie może podlegać dodatkowej opłacie - można przeczytać w projekcie. Jego autorzy podkreślają, iż linie lotnicze na całym świecie stosują różne polityki i ograniczenia dotyczące rozmiaru i wagi bagażu podręcznego, co często prowadzi do zamieszania, niedogodności, mniej komfortowych wrażeń z podróży, opóźnień, a czasem sporów między pasażerami a pracownikami przewoźników.
Główne obawy pasażerów dotyczą niespójnej polityki w zakresie limitów bagażu podręcznego w różnych liniach lotniczych, co można uznać za nadużycie lub nieuczciwą praktykę i co stanowi wyzwanie dla podróżnych, którzy często latają różnymi liniami lotniczymi lub korzystają z lotów łączonych z różnymi przewoźnikami, a także fakt, że nie wszyscy przewoźnicy stosują się do orzeczenia TSUE w sprawie C-487/12 - uważają europosłowie, dodając, że ukryte i dodatkowe koszty ograniczają możliwość porównania ofert różnych linii lotniczych, co w konsekwencji ogranicza zdolność pasażera do dokonania świadomego wyboru najlepszej oferty.
Europejski ustawodawca podkreśla, że "swoboda ustalania cen" przez przewoźników lotniczych w odniesieniu do taryf i stawek lotniczych, uznana w art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1008/2008, nie obejmuje ustalania cen bagażu podręcznego.
Z punktu widzenia pasażerów standaryzacja przepisów dotyczących bagażu podręcznego nie byłaby czymś złym. Inne zdanie na ten temat będą mieć z kolei przewoźnicy. Od projektu rezolucji do wprowadzenia przepisów jest jeszcze daleka droga i zapewne potrwa to kilka lat, jednakże warto wiedzieć, że taki temat znajduje się na tapecie.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział aktualności dnia:
Problemy po upadku niemieckiego
Które paszporty są najsilniejsze na
Marek Andryszak wraca do
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Grudzień rozczarowujący dla hotelarzy
Bałtyk coraz ważniejszym kierunkiem rejsów
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach narodowych
Czy należy się bać wyjazdów do Rimini?
Prezydent Krakowa apeluje o pomoc dla turystyki w mieście
Rzecznik MŚP: Walka z pandemią nie może odbywać się kosztem rujnowania gospodarki
Turcja: więcej turystów niż przed rokiem, ale do wyników z 2019 roku daleko
KE zarzuca nierzetelność serwisom rezerwacyjnym
Nowy przewoźnik lotniczy rozpoczął działalność
Słowacja zamyka część przejść granicznych
Polska jednym z najatrakcyjniejszych miejsc do inwestycji hotelowych?
Jak zmieniają się ceny wyjazdów na koniec września?
Wielka Brytania rozpocznie szczepienia na COVID-19
Ciekawa inicjatywa na czas kryzysu?