Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik i opiekun na kolonie poszukiwany
- PRACA SEZONOWA W GRECJI
- Specjalista d/s Turystyki
- Specjalisty ds. rezerwacji grupowych
- Pilne! Pilotaż 10-11.06 /Lębork - Koszalin
- Pilot wycieczek Kreta
- Poszukujemy pilota, przewodnika 13-14.06 -...
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Pilot wycieczki do Włoch
- Specjalista ds. turystyki z językiem angielskim

Koniec ery taniego latania
Politycy nie odpuszczają w wysiłkach dbania o ich planetę. Od 2025 linie lotnicze nie będą mieć bezpłatnych uprawnień do emisji CO2 (system ETS) i koszt zakupu uprawień zostanie przerzucony na kupujących bilety.
Nawet Komisja Europejska zalecała odchodzenie od darmowych uprawnień do pełnej płatności dopiero w 2027 roku. Jednak Parlament Europejski zdecydował, że linie lotnicze w 2024 dostaną 75% darmowych pozwoleń na emisję, w 2025 tylko 50%, a od 2026 nie dostaną ich wcale.
To spowoduje wzrost cen biletów lotniczych oraz zmniejszy konkurencyjność europejskich hubów przesiadkowych. Bo na długich trasach będzie opłacało się rozpocząć podróż poza UE. Grupa Airlines for Europe podaje, że nowe przepisy pogorszą konkur "latanie przez węzły UE, takie jak Amsterdam, Paryż lub Frankfurt, stanie się około 23-29 procent droższe w 2035 roku". Taki wzrost kosztów może odebrać kilkanaście procent europejskim hubom przesiadkowym. Jednocześnie mówi się, że loty spoza obszaru EOG do UE nie będą obciążone limitami emisji CO2?
Jak realnie wzrosną koszty? Na krótkich trasach będzie to bardziej odczuwalne, bo mowa jest o 8-10 euro na locie. Jednak mówimy tu o sytuacji w której ETS kosztuje około 80-90 Euro. Jednak ETS są notowane na giełdzie i można śmiało założyć, że ich cena będzie rosła, a politycy temu przyklasną. Więc gdyby obecna wycena ETS się podwoiła to i koszt biletów wzrośnie 2x bardziej. Nie mówiąc już o tym co by się stało, gdyby spekulanci wywindowali ceny ETS do kilkuset euro...
Co to znaczy dla nas jako Polski? Cóż - stawia kolejny raz pod znakiem zapytania sensowność budowy CPK, bowiem długodystansowe tanie loty od 2026 będą z terenu spoza UE, czyli z Ukrainy, Białorusi, Turcji czy Rosji. Także Dubaj może dużo skorzystać, jeśli ceny ETS będą rosnąć bardziej.
Trudno się oprzeć wrażeniu, że Unia Europejska za pośrednictwem ekologii stara się zniszczyć to co było najbardziej atrakcyjne w niej przez wiele lat - swobodę, możliwości przemieszczania się i motoryzację. Można przypuszczać, że po 2035 latanie będzie jeszcze droższe, a samochody tylko elektryczne, więc jak będą wyglądać wakacje?
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Koniec ery taniego latania
[2023-02-21 11:28 31.186.219.*]
Guzik prawda. Tu nie chodzi o żadną emisję. Obudźcie się w końcu. odpowiedz »
Koniec ery taniego latania
[2023-02-22 09:49 185.73.61.*]
Emisją CO2 którą chcą limitować jesteś TY!
To Ty przeszkadzasz politykom - siedź w domu, tyraj w biurze lub fabryce, po pracy zakupy w lokalnym sklepie, wieczorem piwo lub wino + TV lub Netflix i nie wychylaj się. Zdechnij po przejściu na emeryturę. Segreguj śmieci i płać za odbiór posortowanych surowców dla przemysłu.
A auta z dużym zasięgiem, loty w fajne miejsca, dobre posiłki, duże domy - to jest dla uprzywilejowanych: bogatych i sprytnych urzędników. Reszta niech zdycha w mieszkankach z problemami zdrowotnymi z życia w syfie odpowiedz »
Koniec ery taniego latania
[2023-02-22 13:52 91.227.1.*]
jak długo jeszcze damy sobie prać mózgi ?Q odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisał kolejną
Dział aktualności dnia:
Strajki na Heathrow i we
Enter Air podpisał kolejną
Starsze aktualności:
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Ryanair podaje wyniki finansowe za I kwartał
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali najlepsze restauracje
Mocne wejście SmartWings na polski rynek
Postulaty branży turystycznej u prezydenta Krakowa
Powróciły kontrole na granicach Polski
KLM udostępni internet na trasach europejskich
Ponad 1,2 tysiąca mazowieckich przedsiębiorców skorzysta z dotacji płynnościowych z UE
sprzedam duze ilosci kosmetykow Avon
Webinarium poświęcone strategii odbudowy turystyki po kryzysie
Ilu pasażerów przewiózł FlixBus?
Singapore Airlines i Garuda rozszerzają umowę codeshare
Które letnie destynacje są najczęściej wybierane zimą?
Izrael dopłaci do przylatujących turystów
19 postulatów Rady Przedsiębiorczości w sprawie pomocy dla firm
Wakacje.pl umożliwią odroczenie płatności