Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
KIT: Widzimy wyraźny spadek zainteresowania przyjazdami do Krakowa i Małopolski
Po dwóch latach kryzysu związanego z pandemią, w ostatnich tygodniach branża turystyczna odnotowała kolejne zawirowania związane z konfliktem za wschodnią granicą.
Widząc to Krakowska Izba Turystyki zwróciła się do grona ponad trzydziestu praktyków i ekspertów o ocenę obecnej sytuacji, związanej z kryzysem w małopolskiej turystyce, który powstał wraz z pojawiającym się zagrożeniem oraz falą uchodźców, która zaburzyła odbudowujący się po pandemiczny ruch turystyczny.
Aktualnie po przybyciu obywateli Ukrainy szeroka grupa wolontariuszy i odpowiednich służb poradziły sobie z falą uchodźców jaka dotarła do Polski, w której setki tysięcy osób otrzymało pomoc i wsparcie. Dotychczasowe szerokie zaangażowanie Polaków, pokazuje ogromną gościnność i wrażliwość na wynikłe problemy oraz bezwarunkową pomoc.
Prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Rafał Marek podkreśla, że na dzień dzisiejszy miejsca, które służyły pomocą naszym poszkodowanym sąsiadom w większości zostały doprowadzone do normalnej funkcjonalności a przybyłe ofiary konfliktu zostały przeniesione do bezpiecznych obiektów w których udzielane są nadal świadczenia, wspieranych finansowo przez licznych sponsorów z kraju, zagranicy oraz państwo polskie. Hotele oraz szeroko rozumiana infrastruktura m.in. dworce, lotniska, które brały udział w początkowej fazie pomocy udostępniając swoje zasoby, dostosowały swój serwis do aktualnej funkcjonalności i podobnie jak przed wspomnianą sytuacją oferują odprawę podróżnych, sprawną obsługę turystów przybywających i zwiedzających nasz kraj.
Mając na uwadze przedstawione opinie, badani eksperci wskazują na potrzebę podjęcia natychmiastowych działań pokazujących stabilną i bezpieczną sytuację w Polsce. Przede wszystkim zapobiegając dezinformacji za granicami naszego kraju jak i wewnątrz niego. Przedstawiciele branży turystycznej uważają, że informacje te powinny być udostępniane za pośrednictwem dostępnych mediów tak aby miały jak najszerszy zasięg i dotarły do potencjalnych turystów.
Eksperci rekomendują podjęcie jak najszybszych działań związanych z przekazem przedstawiającym Kraków, Małopolskę i nasz kraj jako stabilną destynację, która posiada gwarancję bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz Sojuszu Atlantyckiego, która otoczona jest w pełni kontrolowaną granicą, której przekroczenie możliwe jest wyłącznie na wyznaczonych przejściach granicznych na podstawie stosownych dokumentów.
Mając na uwadze wywołany w ostatnich tygodniach kryzys oraz powoli odradzający się rynek turystyczny po pandemii działania powinny być wielopoziomowe i podzielone na poszczególne etapy, polegający na zintensyfikowanych działaniach PR, networkingu, podróży studyjnych oraz kampanii wizerunkowej. Wykorzystując do tego dostosowaną formę i poziom komunikacji przy wykorzystaniu mediów społecznościowych i ogólnodostępnych. Ważne jest również aby w komunikacji wykorzystać również informacje o zniesieniu z dniem 28 marca 2022, w dużej części obostrzeń związanych z kończącą się pandemią, co pozwoli na odrodzenie się turystyki, zwłaszcza turystyki miejskiej, która najbardziej ucierpiała przez ostatnie dwa lata.
Segmentacja rynku turystycznego z którego reprezentowani byli eksperci/praktycy
- 39,6% Touroperator
- 22,9% Przewodnik/pilot
- 14,6% Transport
- 10,4% HoReCa
- 8,3% MICE (turystyka biznesowa)
- 4,2% Atrakcje Turystyczne
- 2,0% Uczelnie
91% badanych przewiduje znaczny spadek zainteresowania przyjazdami turystycznymi do Małopolski z uwagi na wojnę na Ukrainie. 88% ankietowanych wskazało znaczące i bardzo dużą liczbę anulacji rezerwacji usług turystycznych
Anulacja rezerwacji usług turystycznych w perspektywie czasowej- 48,5% anulacje rozpoczęły się od początku rozpoczęcia konfliktu do dnia 18.03
- 18,2% najbliższe dni, tydzień do 27.03
- 27,3% w przedziale tydzień - miesiąc do 18.04 (do Poniedziałku Wielkanocnego)
- 39,4% do rozpoczęcia wakacji do 30.06
- 15,2% do końca roku
- 6,1% na kolejne lata
Kierunki z jakich odnotowuje się i przewiduje spadek zainteresowania podróżami turystycznymi do Krakowa i Małopolski- 42,4% Francja
- 39,4% Stany Zjednoczone, Kanada
- 39,4% Włochy
- 33,3% Wielka Brytania
- 24,2% Kraje Skandynawskie
- 21,2% Austria, Szwajcaria:
- 21,2% Hiszpania
- 18,2% Polska
- 15,2% Izrael
- 12,1% Azja
- 9,1% Litwa, Łotwa, Estonia
- 6,1% Słowacja, Węgry, Czechy
- 9,1 % pozostałe
- 48,5% anulacje rozpoczęły się od początku rozpoczęcia konfliktu do dnia 18.03
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
KIT bada wpływ wojny na przyjazdy do Krakowa
[2022-03-24 11:12 149.202.98.*]
Największy dramat, to przyjazdy zagraniczne. Wydaje mi się, że i ministerstwo od turystyki (które??!!), i tzw. Polska Organizacja Turystyczna zajęte są wyłącznie swoimi wewnętrznymi problemami, które sami tworzą. Oddział POT w Wieliczce, w którym zatrudnia się funkcjonariuszy partyjnych, to już totalny odlot!!!!! Ja bym zlikwidowała te martwe struktury a rządowe środki na promocję turystyki, przekazała strukturom regionalnym i lokalnym. odpowiedz »
KIT bada wpływ wojny na przyjazdy do Krakowa
[2022-03-26 08:33 83.17.160.*]
Górale i Kraków ciągle płaczą, a co ma powiedzieć Podlasie i Białowieża, tu jest dopiero dramat.Sezon trwa 4 m-c i jak się nie otworzy Białowieża to wszyscy popadamy na Podlasiu. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Większość Polaków przywita Nowy Rok w
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Fly.pl z nominacją do kolejnej nagrody
Polska kolej będzie nowocześniejsza?
Darmowa kawa w dublińskich lokalach
Polskie wino coraz bardziej cenione
ETOA: Brexit zaszkodzi turystyce
Co nowego na targach WorldHotel i EuroGastro?
Nowe usługi dla podróżujących samolotami
Ceny wyjazdów na Maltę notują kolejne tygodniowe spadki
Wizz Air Abu Zabi odbiera swój pierwszy samolot
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young Leaders
Gospodarka nie wytrzyma następnego lockdownu
Na których lotniskach najczęściej dochodziło do opóźnień?
Bezpłatne połączenie do atrakcji turystycznej
Stanowisko Rzecznika MŚP w sprawie KPO
Jakie hotele najbardziej podrożały w marcu?
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z VAT
Polskie lotniska wśród liderów wzrostów
Nowe punkty testów w kierunku COVID-19 przy lotniskach w Katowicach, Poznaniu i Gdańsku
DOPŁATA PALIWOWA kontra SPADEK KURSÓW WALUT
