Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Rząd liczy na zyski z CPK
Znane już są szczegóły budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas wtorkowego posiedzenia senackiej komisji infrastruktury, Mikołaj Wild pełnomocnik rządu poinformował ile wyniesie budowa portu lotniczego oraz kiedy zostanie zakończona.
Mikołaj Wild stwierdził, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego stanowi przedsięwzięcie nastawione na zysk ponieważ inwestycje w budowę nowych portów lotniczych są uznawane za dobre ulokowanie kapitału. Tak dobre, że tylko nieliczne lotniska w Polsce przynoszą zyski.
Podał szczegóły dotyczące prac inicjujących projekt. Jego zdaniem, same prace budowlane będą trwać 5-6 lat. Powinny one wystartować w przeciągu 3-4 lat. Natomiast zakładany termin na realizację inwestycji, jaki zakładamy, to lat 10. licząc od 2017 roku, czyli do połowy roku 2027. Według obecnych analiz, koszty lotniska i koniecznej infrastruktury to ok. 30 mld zł.
Co ciekawe, Wild twierdzi, że budowa jest konieczna z jednego, prostego powodu. Ok 2020 roku port Chopina może zbliżyć się do granic swojej przepustowości. Lotnisko Chopina obsługuje 38% ruchu pasażerskiego w całej Polsce. Stołeczny port w 2016 roku obsłużył 12,8 mln pasażerów, a w tym roku - według szacunków - ma to być 14 mln. Niektórzy eksperci twierdzą, że przepustowość Lotniska Chopina to 20 mln osób rocznie. Dlatego budowa CPK jest przemyślana, bo jak twierdzi Wild,od dawna trwały prace studialne na temat tego portu. Warto zauważyć, że oprócz Lotniska Chopina, w centralnej Polsce mamy jeszcze lotniska w Modlinie, Łodzi i Radomiu. Wszystkie znajdują się w stosunkowo niewielkiej odległości od Warszawy. Zwłaszcza porty w Łodzi i Radomiu nie narzekają na nadmiar pasażerów, więc sens budowania kolejnego portu na dość niewielkim obszarze wydaje się być dość wątpliwy. Jeśli centralne lotnisko powstaje, będzie ono gwoździem do trumny dla portów w Radomiu czy Łodzi, w które także zostały zainwestowane niemałe pieniądze.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Centralny Port Komunikacyjny nastawiony na zysk
[2017-06-29 12:59 80.52.137.*]
to 'przedsięwzięcie nastawione na zysk', w rękach PIS-u okaże się kolejną 'dojną zmianą' przynoszącą podwyżki dla obywateli i straty dla budżetu odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Dział transport:
Nowe technologie pomogą organizacjom turystycznym
Port lotniczy Radom zamknięty dla samolotów cywilnych
Dobra passa biur podróży podtrzymana?
Grupa Interferie i Polska Grupa Uzdrowisk w akcji Weekend za pół ceny
Polska utrzymuje stabilną pozycję w rankingu ICCA
FlixBus wprowadza system rozrywki pokładowej
Restauratorzy wprowadzą historyczne dania z okazji rocznicy odzyskania niepodległości
Spore środki na promocję szlaku Green Velo
Przewoźnicy lotniczy mierzą się ze strajkami
Ceny wyjazdów turystycznych zbliżają się do poziomów sprzed roku
Wyjazdy lotnicze zwiększają swój udział w rynku
UNWTO bada ograniczenia podróży
Włoski region chce uratować sezon narciarski
Dobiegają końca eliminacje do kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie
Kraków obniża opłaty za ogródki gastronomiczne
Rośnie zapotrzebowanie na kontrolerów ruchu lotniczego
ECTAA: prawo powinno zapewnić touroperatorom terminowe zwroty od linii lotniczych
Itaka umożliwi kontakt z rezydentem online
Proszę o opinie na temat Lufthansy