Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Pasażer pozwany za niewykorzystany bilet
Jedna z największych linii lotniczych na świecie pozwała pasażera, który nie odbył ostatniego etapu podróży.
Jak podaje The Independent, Lufthansa, żąda zapłaty od podróżnego, którego podejrzewa o wykupienie biletu łączonego, bez zamiaru wykonania ostatniego odcinka. W pierwszej instancji wygrał pasażer, ale przewoźnikowi przysługuje prawo do apelacji.
Zasada, zgodnie z którą linie lotnicze pobierają niższe opłaty za większą liczbę lotów, stanowi podstawę strategii cenowych części przewoźników. Dla przykładu rezerwacja testowa, dokonana przez The Independent na podróż z Moskwy do Paryża CDG na wrzesień 2019 r. wykazała cenę 217 funtów. Ale bilet na ten sam lot do stolicy Francji, ale z dalszym połączeniem do Heathrow wynosił tylko 72 funty, mniej niż jedną trzecią ceny.
To normalne, że pasażerowie chcą zapłacić jak najmniej, a przewoźnik chce zarobić jak najwięcej. Dlatego ustalanie taryf lotów przypomina swego rodzaju grę. Nie należy zapominać, że to ostatecznie przewoźnik ustala taryfy, on jest stroną wiodącą w tej grze. Pasażer kupując bilet nie ma obowiązku go wykorzystywać, przewoźnik też nie ma możliwości siłowego wsadzenia na pokład samolotu pasażera, który zrezygnuje z przesiadki. Dla przewoźników są to wymierne straty, zarówno spowodowane tym, że miejsce, które można było sprzedać w lepszej cenie, ostatecznie poleci puste, jak i koniecznością odnalezienia bagażu konkretnego pasażera na lotnisku przesiadkowym. Przewoźnicy starają się przed tym zabezpieczać, wprowadzając dodatkowe opłaty w regulaminach, ale pozywanie pasażera do sądu, wydaje się być przesadą.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażer w sądzie za niewykorzystanie całego biletu
[2019-02-14 10:40 83.12.119.*]
Obrzydliwa linia lotnicza ! odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział dla turystów:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Sąd UE rozpatrzył skargę
7 milionów pasażerów w Pyrzowicach
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Turystyka vs Skarb Państwa - komentarze prawników
Turyści w Chorwacji zapłacą wyższy podatek
Rekordy na rynku condo w polskich miastach
IGHP: luty lepszy od stycznia, ale dalej niesatysfakcjonujący
500 plus dla turystyki: hit czy kit?
Chorwacja: pożary lasów zagrożeniem dla turystów
FlixMobility zagrozi taksówkom?
Rośnie popularność wyjazdów pod żagle
Dwie gwiazdki Michelin w Polsce
Kilkaset nowych pokoi w sieci hotelowej zarządzanej przez Mouzenidis Travel
Rodzinne wyjazdy to kompromisy
Projekt ustawy o Polskim Bonie Turystycznym trafił do Sejmu
Cypr aktualizuje zasady wjazdu
Ecco Travel uruchomił promocję
Na co zwracać uwagę przy ubezpieczaniu hotelu?
Sabre pomoże zoptymalizować siatkę połączeń WizzAir
FlixBus nawiązał współpracę z kolejnymi polskimi spółkami przewozowymi
Rekordowa liczba turystów w Dubaju
