Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Pasażer pozwany za niewykorzystany bilet
Jedna z największych linii lotniczych na świecie pozwała pasażera, który nie odbył ostatniego etapu podróży.
Jak podaje The Independent, Lufthansa, żąda zapłaty od podróżnego, którego podejrzewa o wykupienie biletu łączonego, bez zamiaru wykonania ostatniego odcinka. W pierwszej instancji wygrał pasażer, ale przewoźnikowi przysługuje prawo do apelacji.
Zasada, zgodnie z którą linie lotnicze pobierają niższe opłaty za większą liczbę lotów, stanowi podstawę strategii cenowych części przewoźników. Dla przykładu rezerwacja testowa, dokonana przez The Independent na podróż z Moskwy do Paryża CDG na wrzesień 2019 r. wykazała cenę 217 funtów. Ale bilet na ten sam lot do stolicy Francji, ale z dalszym połączeniem do Heathrow wynosił tylko 72 funty, mniej niż jedną trzecią ceny.
To normalne, że pasażerowie chcą zapłacić jak najmniej, a przewoźnik chce zarobić jak najwięcej. Dlatego ustalanie taryf lotów przypomina swego rodzaju grę. Nie należy zapominać, że to ostatecznie przewoźnik ustala taryfy, on jest stroną wiodącą w tej grze. Pasażer kupując bilet nie ma obowiązku go wykorzystywać, przewoźnik też nie ma możliwości siłowego wsadzenia na pokład samolotu pasażera, który zrezygnuje z przesiadki. Dla przewoźników są to wymierne straty, zarówno spowodowane tym, że miejsce, które można było sprzedać w lepszej cenie, ostatecznie poleci puste, jak i koniecznością odnalezienia bagażu konkretnego pasażera na lotnisku przesiadkowym. Przewoźnicy starają się przed tym zabezpieczać, wprowadzając dodatkowe opłaty w regulaminach, ale pozywanie pasażera do sądu, wydaje się być przesadą.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażer w sądzie za niewykorzystanie całego biletu
[2019-02-14 10:40 83.12.119.*]
Obrzydliwa linia lotnicza ! odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Turystyka vs Skarb Państwa - komentarze prawników
Turyści w Chorwacji zapłacą wyższy podatek
Dwie gwiazdki Michelin w Polsce
Kilkaset nowych pokoi w sieci hotelowej zarządzanej przez Mouzenidis Travel
FlixBus nawiązał współpracę z kolejnymi polskimi spółkami przewozowymi
Rekordowa liczba turystów w Dubaju
Wakacje.pl rozszerzają działalność
FlixMobility zagrozi taksówkom?
Rośnie popularność wyjazdów pod żagle
Na co zwracać uwagę przy ubezpieczaniu hotelu?
Sabre pomoże zoptymalizować siatkę połączeń WizzAir
Chorwacja: pożary lasów zagrożeniem dla turystów
Projekt ustawy o Polskim Bonie Turystycznym trafił do Sejmu
Specjalista ds. obsługi klienta z komunikatywnym niemieckim;