Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
W sytuacji gdy należy obawiać się wpływu kumulacji pomocy państwa w ramach tej samej grupy na konkurencję, Komisja powinna zbadać ze szczególną ostrożnością powiązania między należącymi do tej grupy spółkami- uznał Sąd Unii Europejskiej.
W 2020 r. Komisja Europejska zatwierdziła niderlandzką pomoc państwa na rzecz KLM w postaci gwarancji państwa na pożyczkę bankową i pożyczki państwowej. Całkowity budżet pomocy wynosił 3,4 mld EUR. Celem środka było tymczasowe dostarczenie KLM płynności w kontekście pandemii COVID-19.
W 2021 r. Sąd Unii Europejskiej stwierdził jednak nieważność tej decyzji Komisji ze względu na brak uzasadnienia w odniesieniu do określenia beneficjenta rozpatrywanego środka. Ponadto postanowił zawiesić skutki stwierdzenia nieważności do czasu wydania przez Komisję nowej decyzji.
Następnie, 16 lipca 2021 r., Komisja przyjęła nową decyzję, w której uznała, że pomoc państwa jest zgodna z rynkiem wewnętrznym, a KLM i jego spółki zależne są jedynymi beneficjentami pomocy, z wyłączeniem innych przedsiębiorstw należących do grupy Air France-KLM.
Sąd, do którego Ryanair wniósł skargę, ponownie stwierdził nieważność zatwierdzenia rozpatrywanej pomocy. Orzekł on, że Komisja popełniła błąd przy określaniu beneficjentów przyznanej pomocy państwa, wykluczając holding Air France-KLM i Air France, dwie spółki należące do grupy Air France-KLM.
W tym względzie Sąd zbadał powiązania kapitałowe, organizacyjne, funkcjonalne i gospodarcze między spółkami grupy Air France-KLM, ramy umowne, na podstawie których przyznano rozpatrywany środek, a także rodzaj przyznanego środka pomocy i kontekst, w jaki się on wpisywał. Na tej podstawie doszedł do wniosku, że holding Air France-KLM i Air France mogły być beneficjentami, przynajmniej pośrednio, korzyści przyznanej poprzez rozpatrywaną pomoc państwa.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział transport:
Choroby przenoszone przez komary coraz
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Ryanair rezygnuje z obowiązkowych masek na pokładach samolotów
PLL LOT uruchomią nowe połączenia
IATA: ożywienie w ruchu lotniczym całkowicie zahamowało
Ryanair zaskarżył środki pomocowe do Sądu Unii Europejskiej - są wyroki
Rząd przyjął uchwałę w sprawie pomocy dla gmin górskich
Skandaliczne warunki życia słoni wykorzystywanych w turystyce
Sun&Fun Holidays odświeża swoje logo
Komisja Europejska chce przedłużenia zamknięcia granic
Thomas Cook otwiera hotel w Egipcie
Polski Holding Hotelowy wprowadza nowy program motywacyjny dla pracowników
Egipt: robienie zdjęć na własny użytek ma być bezpłatne i bezproblemowe
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze prace
Wizz Air zmieni ceny przewozu bagaży
IATA: decyzja USA pogłębi problemy finansowe przewoźników
Nowy przewoźnik lotniczy z certyfikatem
Najlepsi barmani zjadą do Krakowa
Ceny last minute coraz bardziej korzystne dla organizatorów
Jak zmieniały się ceny w obiektach noclegowych w sierpniu?
Decyzji w sprawie transakcji na rynku dostaw jedzenia
Caterign Kraków. Co polecacie?
