TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wyżywienie na urlopie, czyli co warto wiedzieć

Przed zawarciem umowy z organizatorem turystycznym, hotelem lub pośrednikiem, warto upewnić się, co dokładnie znajduje się w ofercie danego obiektu - przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.


Jednym z głównych elementów oferty jest wyżywienie, dlatego warto zwrócić uwagę, w jakich godzinach będą wydawane posiłki, ile restauracji zapewnia hotel, gdzie są usytuowane. Przedsiębiorca powinien wywiązać się ze wszystkich elementów umowy.

Hotele oraz biura podróży w czasie pobytu oferują swoim gościom różne opcje wyżywienia. Najczęściej oznaczone są skrótami:


  • BB (bed & breakfast) - samo śniadanie
  • HB (half board) - śniadanie i obiadokolacja
  • FB (full board) - pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja)
  • OV (overnight) - sam nocleg, bez wyżywienia
  • SC (self catering) - oznacza wyżywienie gościa we własnym zakresie
  • AI (tzw. all inclusive) - obejmujący pełne wyżywienie najczęściej w formie bufetu wraz z napojami i przekąski między posiłkami

Wyjazdom należy poświęcić szczególną uwagę, ponieważ organizatorzy przewidują również specjalne kategorie tj. "all inclusive soft" - który może być pomniejszony np. o przekąski i niektóre rodzaje napoi, czy "all inclusive ultra" z dodatkowymi udogodnieniami tj. karnety do Aquaparku, czy bezpłatne wejścia obiektów turystycznych.

Europejskie Centrum Konsumenckie podkreśla, aby wszelkie nieprawidłowości zgłaszać obsłudze hotelowej bądź przedstawicielowi biura podróży będącemu na miejscu. Wówczas istnieje szansa, że niedogodności zostaną usunięte. Warto zadbać również o dowody np. w formie zdjęć lub filmów. W przypadku wyjazdów zorganizowanych w wyliczeniu rekompensaty za niedogodności przydatna może okazać się Tabela Frankfurcka. Jeżeli mimo zgłoszonej niezgodności nie został ona usunięta, należy złożyć pisemną reklamację do przedsiębiorcy.

W sytuacji, gdy hotel lub biuro podróży z innego kraju UE ją odrzucą, skargę można złożyć do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

Ponadto, warto pamiętać, że źródłem wiedzy nt. hotelu są regulamin, umowa oraz opinie innych klientów, dlatego przed kliknięciem "rezerwuję i płacę" bądź przed podpisaniem umowy, tam powinniśmy poszukać odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas kwestie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
wyzywienie urlop hotele gastronomia ECK


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję