TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wzrost popytu widoczny w wynikach Accoru

W trzecim kwartale 2021 r. nastąpił prawdziwy wzrost popytu. Nasz biznes był bardzo silny tego lata w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach, szczególnie w przypadku naszych kierunków wypoczynkowych. Spodziewamy się, że te tendencje utrzymają się do końca roku. Ludzie są bardzo chętni do ponownego podróżowania - w taki sposób prezes Accoru, Sebastien Bazin komentuje wyniki finansowe grupy za trzeci kwartał.


Wskaźnik RevPAR poprawił się o 20 punktów procentowych w stosunku do II kw. 2021 r., co odzwierciedla ożywienie aktywności obserwowane w okresie letnim. W ciągu kwartału silny popyt przełożył się na wyższe ceny niż w III kwartale 19 r. w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach wypoczynkowych. Jednak w porównaniu z III kwartałem 2019 r., RevPAR spadł o 37%. Wrzesień i październik potwierdziły powrót osób podróżujących służbowo oraz pewną aktywność sektora MICE.

Przychody grupy za trzeci kwartał 2021 roku wyniosły 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79% w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 roku. Były one jednak niższe o 40% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

Efekty walutowe miały negatywny wpływ w wysokości 5 mln euro, głównie ze względu na dolara amerykańskiego (-1%).

W trzecim kwartale Accor otworzył 82 hotele, oferujące 10 000 pokoi, co oznacza wzrost systemu netto o +2,5% w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Celem grupy jest osiągnięcie w 2021 r. wzrostu systemu netto o około 3% w skali całego roku.

Na koniec września 2021 roku Grupa dysponowała portfelem hotelowym w wysokości 769.000 pokoi (5.252 hoteli).

Dział usług hotelowych, który obejmuje opłaty za zarządzanie i franczyzę oraz usługi dla właścicieli, odnotował 440 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 94% według danych porównywalnych w porównaniu z III kwartałem 2020 r. (spadek o 42% według danych porównywalnych w porównaniu z III kw. 2019 r.). Wzrost ten odzwierciedla gwałtowne ożywienie aktywności w okresie letnim.

Dział zarządzania i franczyzy odnotował przychody w wysokości 151 mln euro, co stanowi wzrost o 107% według danych porównywalnych w porównaniu z III kwartałem 2020 r. (spadek o 45% według danych porównywalnych w porównaniu z III kwartałem 2019 r.), przy czym
wyniki regionalne są skorelowane z rozwojem sytuacji w zakresie kryzysu zdrowotnego w poszczególnych krajach. W ujęciu ogólnym, wyraźniejszy spadek przychodów w stosunku do wskaźnika RevPAR (spadek o 37% w III kw. 2021 r. w stosunku do III kw. 2019 r.), odzwierciedla załamanie się opłat motywacyjnych opartych na marży operacyjnej hoteli generowanej z umów o zarządzanie.

Przychody w segmencie aktywów hotelowych wzrosły o 57% w porównaniu z rokiem 2020 i spadły o 38% według danych porównywalnych w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku. Podczas gdy wyniki tego segmentu zostały zahamowane przez zamknięcia w Australii, bardzo silne ożywienie hoteli w Egipcie i w Turcji złagodziło wpływ tego spadku w porównaniu z 2019 r.

Segment ten obejmuje obecnie Nowe Przedsięwzięcia (usługi concierge, wynajem luksusowych domów, prywatną sprzedaż pobytów w hotelach oraz usługi cyfrowe dla właścicieli hoteli), które nadal odczuwają skutki w różny sposób, począwszy od poważnie dotkniętych przedsięwzięć związanych bezpośrednio z sektorem turystycznym, takich jak wynajem prywatnych domów w ramach onefinestay, po przedsięwzięcia cyfrowe, takie jak usługi świadczone przez D-Edge. Na koniec września 2021 roku segment ten, obejmujący hotele własne i dzierżawione, liczył 124 hotele i 24.395 pokoi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel accor revpar wyniki finansowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję