Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Zobacz także
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży Turystycznej
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Zasady dodatkowego wynagrodzenia nie mogą dyskryminować pracujących w niepełnym wymiarze
EASA i ECDC przestają rekomendować noszenie maseczek w samolotach
Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) oraz Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC) rezygnują z zalecenia obowiązkowego noszenia masek medycznych na lotniskach i na pokładzie samolotu, zaznaczając jednakże maska jest nadal jednym z najlepszych zabezpieczeń przed przenoszeniem wirusa COVID-19.
Aktualizacja wspólnego protokołu bezpieczeństwa w zakresie zdrowia lotniczego uwzględnia najnowsze wydarzenia związane z pandemią, w szczególności poziom szczepień i naturalnie nabytej odporności, a także towarzyszące im zniesienie ograniczeń w coraz większej liczbie krajów europejskich. Oprócz zmian dotyczących masek, zalecenia obejmują złagodzenie bardziej rygorystycznych środków dotyczących operacji lotniczych, co pomoże odciążyć branżę, przy jednoczesnym utrzymaniu odpowiednich środków.
Od przyszłego tygodnia maski na twarz nie będą już obowiązkowe w podróżach lotniczych we wszystkich przypadkach, co zasadniczo dostosowuje się do zmieniających się wymagań władz krajowych w całej Europie w zakresie transportu publicznego. Dla pasażerów i załóg lotniczych jest to duży krok naprzód w normalizacji podróży lotniczych. Pasażerowie powinni jednak zachowywać się odpowiedzialnie i szanować wybory innych osób z ich otoczenia. Pasażer, który kaszle i kicha, powinien rozważyć założenie maseczki na twarz, aby uspokoić osoby siedzące w pobliżu.- powiedział dyrektor wykonawczy EASA Patrick Ky.
Opracowanie i ciągłe aktualizacje Protokołu Bezpieczeństwa Zdrowotnego w Lotnictwie w świetle trwającej pandemii COVID-19 dały podróżnym i personelowi lotniczemu lepszą wiedzę na temat ryzyka przenoszenia SARS-CoV-2 i jego wariantów. Chociaż ryzyko nadal istnieje, przekonaliśmy się, że niefarmakologiczne środki i szczepionki pozwoliły nam wrócić do normalności. Chociaż nie zaleca się już obowiązkowego noszenia masek w każdej sytuacji, należy pamiętać, że wraz z fizycznym dystansem i właściwą higieną rąk jest to jedna z najlepszych metod ograniczania przenoszenia choroby. Należy przestrzegać i konsekwentnie stosować zasady i wymagania obowiązujące w państwach wyjazdu i przeznaczenia, a organizatorzy podróży powinni zadbać o terminowe informowanie pasażerów o wszelkich wymaganych środkach. O znaczeniu tych środków należy nadal skutecznie informować pasażerów dla ich bezpieczeństwa, a ECDC będzie nadal współpracować z naszymi kolegami z EASA w celu regularnej oceny i zmiany zaleceń w razie potrzeby. - powiedziała dyrektor ECDC Andrea Ammon.
Nowe zalecenia dotyczące noszenia masek na twarz mają wejść w życie od 16 maja 2022 roku. Jednak po tej dacie zasady dotyczące w szczególności masek będą się nadal różnić w zależności od linii lotniczych. Pasażerowie szczególnie narażeni powinni nadal nosić maskę na twarz niezależnie od przepisów, najlepiej maskę typu FFP2/N95/KN95, która zapewnia wyższy poziom ochrony niż standardowa maska chirurgiczna.
Pasażerów zachęca się także do przestrzegania środków dystansowych w pomieszczeniach zamkniętych, w tym na lotnisku, jeśli tylko jest to możliwe. Jak podkreśla EASA, zarządzający portami lotniczymi powinni jednak podchodzić do tego pragmatycznie: na przykład powinni unikać narzucania wymogów dotyczących zachowania odległości, jeśli z dużym prawdopodobieństwem doprowadzą one do powstania wąskiego gardła w innym miejscu podróży pasażera, zwłaszcza jeśli nie są one wymagane na poziomie krajowym lub regionalnym w innych podobnych miejscach.
Chociaż wiele państw nie wymaga już od pasażerów przekazywania danych za pomocą formularza lokalizacji pasażera, linie lotnicze powinny utrzymywać swoje systemy gromadzenia danych w stanie gotowości, aby w razie potrzeby mogły udostępnić te informacje organom zdrowia publicznego, na przykład w przypadku pojawienia się nowego wariantu zagrożenia, który został uznany za potencjalnie bardziej niebezpieczny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Obchodzimy Światowy Dzień Turystyki
Ceny wycieczek w październiku znów bardziej korzystne dla organizatorów
Turecka atrakcja z turystycznym rekordem
13 mln pasażerów na polskich lotniskach w pierwszych trzech kwartałach roku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza płatności mobilne
Egipt droższy do Grecji i Turcji
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Wrześniowe wyjazdy nie drożeją
Portal rezerwacyjny przejęty przez Szallas.hu
Sfinks Polska ujawnia nową strategię
Zimowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku
IGGP uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii
Silver tsunami zmieni także turystykę
Zbiórka na rzecz uchodźców w krakowskich hotelach
Ceny w biurach znowu niższe niż przed tygodniem
Rada Przemysłu Spotkań i i Wydarzeń: nie wyszliśmy jeszcze z pierwszego lockdownu
PLL LOT podsumowują akcję Lot do domu
Holandia: nowa funkcja byłego pałacu królewskiego Soestdijk
TSUE: Kiedy nie przysługuje prawo do odstąpienia od zakupu biletów na wydarzenia?