Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Pasażer zarezerwował lot z Fortalezy do Frankfurtu nad Menem z przesiadką zaplanowaną w Lizbonie, obsługiwaną przez przewoźnika TAP Air Portugal (TAP). Ów lot łączony został odwołany.
Aby uzyskać zwrot kosztów odwołanego lotu, TAP oferuje pasażerom alternatywę: albo natychmiastowy zwrot kosztów w formie bonów podróżnych poprzez wypełnienie formularza on-line, albo zwrot w innej formie, na przykład w postaci kwoty pieniężnej, pod warunkiem wcześniejszego skontaktowania się z obsługą klienta, aby ta przystąpiła do oceny sytuacji. Warunki akceptacji TAP stanowią, że jeżeli pasażer wybierze zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, wówczas zwrot kosztów biletu w formie kwoty pieniężnej jest wykluczony.
Pasażer złożył wniosek o zwrot kosztów w formie bonu podróżnego, który otrzymał niezwłocznie pocztą elektroniczną. Dwa miesiące później przeniósł swoje prawa na spółkę Cobult, która zażądała od TAP zwrotu w formie kwoty pieniężnej odpowiadającej cenie odwołanego lotu w terminie 14 dni. Ponieważ TAP odmówił dokonania zwrotu, spółka Cobult wszczęła postępowanie przed sądami niemieckimi.
Sąd krajowy we Frankfurcie nad Menem zastanawia się nad wykładnią właściwego rozporządzenia, a dokładniej nad pojęciem "pisemnej zgody pasażera", która jest niezbędna do skorzystania ze zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. Zwrócił się do Trybunału z pytaniem, czy wymóg uzyskania "pisemnej zgody pasażera" stanowi formalny warunek uzyskania zwrotu kosztów w formie bonu podróżnego. W odpowiedzi Trybunał potwierdził, że uznaje się, iż pasażer udzielił "pisemnej zgody", gdy wypełnił formularz on-line na stronie internetowej przewoźnika lotniczego, w którym zdecydował się na tego rodzaju formę zwrotu, wyłączając tym samym zwrot w formie kwoty pieniężnej.
W tym celu konieczne jest, aby pasażer miał możliwość dokonania skutecznego i świadomego wyboru. Powinien zatem mieć możliwość wyrażenia w sposób świadomy zgody na zwrot kosztów biletu w formie bonu podróżnego, a nie w formie kwoty pieniężnej. Wymaga to, by przewoźnik lotniczy udzielił pasażerowi w sposób rzetelny jasnych i wyczerpujących informacji na temat różnych dostępnych mu sposobów zwrotu kosztów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
eSky zawalczy o rynek
Turystyka z gorszą obsługą
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
B&B HOTELS wchodzi na nowe
Wzrost dochodów z turystyki w Tunezji
Zaskakujący pomysł na przyciągnięcie turystów
Północna Izba Gospodarcza: Kolejny lockdown zdziesiątkuje przedsiębiorstwa
Ryanair otworzy nową bazę w Polsce
Sieć Focus Hotels otworzyła butikowy obiekt w Trójmieście
Współpraca kluczem do odnowy turystyki
Grecja z nowym planem dla turystyki
Nowe kierunki w Air France KLM
Goście zaczynają wracać do restauracji
Które kierunki najlepiej sprzedawały się w Best Reisen Group?
Dolny Śląsk rozpoczyna kampanię promocyjną
Enter Air podpisuje umowę na rynku francuskim i hiszpańskim