Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. turystyki
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Poszukiwany pilot 14.10.2024 Krakow-Wygielzow, 20...
- Zatrudnię pilota wycieczek
- Szukamy Pracownika do sprzedaży usług...
- Specjalista ds turystyki
- Pracownik działu agencyjnego
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- AIRBUS.pl - domena na sprzedaż
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
Rośnie liczba browarów w Polsce
Według najnowszego raportu Beer Statistics 2017, w ubiegłym roku Unia Europejska uwarzyła 400 mln hl piwa. Największy udział w jego produkcji miały Niemcy i Wielka Brytania. Trzecie miejsce na podium zajmuje Polska.
Eurostat wyliczył, że na statystycznego mieszkańca Wspólnoty przypadło 76 litrów piwa wyprodukowanego w europejskich browarach, z czego 7,8 litra to piwo uwarzone w Polsce. Eksport polskiego piwa rośnie nieprzerwanie od kilku lat.
Publikowany przez The Brewers of Europe raport Beer Statistics to doroczne opracowanie dotyczące produkcji i konsumpcji piwa w krajach unijnych oraz barometr europejskiego rynku piwa. A ten miewa się nieźle. Jak wynika z nowej edycji raportu, w 2016 r. unijne browary uwarzyły o 4 mln hl piwa więcej niż rok wcześniej, o ponad 2 mln hl wzrosła też konsumpcja piwa. Biorąc pod uwagę oba te kryteria Polska plasuje się w ścisłej czołówce, będąc trzecim producentem i czwartym konsumentem piwa w Unii Europejskiej.
Co 10. piwo warzone w Europie powstaje w Polsce
W 2016 r. rodzime browary uwarzyły 41,3 mln hl piwa i tym samym pod względem produkcji chmielowego trunku Polska zajęła 3. miejsce w Europie. Więcej piwa na unijny rynek dostarczyły tylko Niemcy (94,9 mln hl) i Wielka Brytania (43,7 mln hl). W ubiegłym roku udział Polski w europejskim rynku piwnym wyniósł 10 proc., co oznacza, że co 10. piwo uwarzone na Starym Kontynencie pochodziło z polskich browarów. Produkcja piwa w Polsce od sześciu lat rośnie w miarę równomiernie, ale krajowe spożycie tego napoju utrzymuje się na zbliżonym poziomie. Jeśli chodzi o konsumpcję, tak ogółem (37,9 mln hl), jak i per capita (98 l), zajmujemy czwarte miejsce wśród krajów Wspólnoty. W statystyce spożycia ogółem wyprzedzają nas Niemcy (85,5 mln hl), Brytyjczycy (43,7 mln hl) oraz Hiszpanie (38,6 mln hl). W zestawieniu per capita ustępujemy miejsca Czechom (143 l), Niemcom (104 l) oraz Austriakom (103 l).
Ponad 7 litrów polskiego piwa w europejskim kuflu
Na statystycznego mieszkańca Starego Kontynentu przypada rocznie 76 litrów piwa uwarzonego przez europejskie browary. Uwzględniając udział poszczególnych krajów w unijnej produkcji złotego trunku łatwo wyliczyć, że przeciętny Europejczyk najczęściej napełnia kufel piwem niemieckim (18 l), brytyjskim (8,3 l) oraz tym warzonym w Polsce (7,8 l). Rosnący eksport sprawia, że polskie piwo jest coraz bardziej rozpoznawalne i cieszy się coraz większą popularnością wśród zagranicznych konsumentów. Z danych The Brewers of Europe wynika, że między 2011 a 2016 r. eksport piwa z Polski wzrósł o blisko dwie trzecie (64 proc.). W 2016 r. znakomita większość (87 proc.) polskiego piwa przeznaczonego na eksport trafiła na rynek unijny. Pozostała część znalazła odbiorców poza krajami Wspólnoty. Sami Polacy są natomiast piwnymi patriotami - z 41,3 mln hl piwa wyprodukowanego przez polskie browary w 2016 r. aż 38 mln hl zostało wypite w kraju. Wielkość eksportu z Polski jest 3,5-krotnie większa od importu.
210 browarów i 10 tysięcy pracowników
Według Beer Statistics, w ubiegłym roku w Polsce funkcjonowało 210 browarów. Oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy na piwnej mapie kraju przybyło aż 60 nowych warzelni. W porównaniu z rokiem 2011 liczba działających na rynku browarów podwoiła się, co daje Polsce 12. miejsce w europejskim zestawieniu. Na tle innych krajów rodzime browary generują dość wysokie, bo liczące 10 tysięcy etatów, zatrudnienie bezpośrednie. Większą liczbę pracowników zatrudniają tylko browary w Niemczech (27 200) oraz Wielkiej Brytanii (14 300).
Jak wyliczyło The Brewers of Europe, całkowite zatrudnienie generowane przez produkcję i sprzedaż piwa w Polsce wynosi 200 tys. etatów, z których zdecydowana większość przypada na sektory powiązanych czyli m.in. w handlu, gastronomii, rolnictwie, przemyśle opakowaniowym, mediach i marketingu oraz w transporcie.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Rozstrzygnięto konkurs Teraz Polska
Dokąd polecieli Polacy z Join
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Gdzie polecą Polacy na Święta i Nowy
Maroko promuje swoją kulturę w
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego
Wizz Air chwali się 100 milionami
Airhelp ocenił linie i
Wzrasta liczba pasażerów kolei
W Krakowie trwają Targi Horeca
Z Krakowa do Oslo... autobusem
Jakie trendy mają obowiązywać w gastronomii w tym roku?
Nadchodzą zmiany w branży zorganizowanej turystyki wyjazdowej
Chorwację odwiedza coraz więcej turystów
PKP Intercity blokuje sprzedaż biletów w przypadku braku miejsc siedzących?
Wizz Air wprowadza nową usługę
Grecos ruszył z nową kampanią reklamową
Warszawa w czołówce najtańszych miast Europy
Air France skonsultuje się z pracownikami
Too Good To Go będzie walczyć z marnowaniem jedzenia w Polsce
Polacy będą kupować w biurach podróży...
Wybrano najpopularniejsze zamki w Polsce
SZukam 25 osób na Beatyfikację!!!
Egipska Organizacja Turystyczna z nowym szefem
Arabskie linie lotnicze i formuła 1 przedłużają umowę
Na co skarżą się turyści w związku z epidemią?
ULC publikuje wytyczne dla podróży samolotem
FlixMobility wchodzi na kolejne rynki
Trwają przygotowania do Tour Salonu