Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Na co skarżą się turyści w związku z epidemią?
Do tej pory Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) odnotowała ponad 5000 zapytań związanych z epidemią koronawiurusa. Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się konsumenci.
60% skarg, które trafiło do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce dotyczyło umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech (najczęściej wyjazdy na narty).
Europejskie Centrum Konsumenckie we Włoszech przekazało informacje dotyczące wprowadzenia w tym kraju specjalnego prawa: konsument ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów za rezerwacje hotelu lub otrzymania vouchera (ważny 1 rok od momentu wydania) - przedsiębiorca decyduje jednak, którą opcje wybierze, pieniądze za zakup biletów na usługi rekreacyjne i kulturalne (takie jak dostęp do muzeów) zostają konsumentom zwrócone za pomocą vouchera.
Skargi, które wpłynęły do ECC-Net dotyczyły:
- 2138 (41 %) zapytań - usługi transportowe (z czego 2024 zapytań dotyczyła transportu lotniczego),
- 1236 (24 %) zapytań - wycieczki zorganizowane,
- 1013 (19 %) zapytań - usługi zakwaterowania,
- 78 zapytań - wydarzenia kulturalno-sportowe,
- 25 zapytań - wypożyczalnie samochodów,
Charakter reklamacji:
- większość zapytań w zakresie transportu lotniczego dotyczyła: rezygnacji z lotu przez pasażera (808 zapytań) oraz odwołania lotu przez linię (533 zapytań),
- 1832 (35 %) - rozwiązanie umowy oraz odstąpienia od umowy,
- 798 zapytań - uzyskanie informacji,
- 186 zapytań - problemy z dostawą (w tym 164 - brak dostawy),
- 165 zapytań - inne.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział hotele, pensjonaty:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Jakie trendy mają obowiązywać w gastronomii w tym roku?
Nadchodzą zmiany w branży zorganizowanej turystyki wyjazdowej
Chorwację odwiedza coraz więcej turystów
PKP Intercity blokuje sprzedaż biletów w przypadku braku miejsc siedzących?
Jak tanio wypożyczyć samochód?
Listopadowe długie weekendy szansą
Niektóre czeskie banknoty wkrótce stracą ważność
Air France skonsultuje się z pracownikami
Too Good To Go będzie walczyć z marnowaniem jedzenia w Polsce
Polacy będą kupować w biurach podróży...
Wybrano najpopularniejsze zamki w Polsce
Korzystny dla Ryanair wyrok sądowy
Rosną przychody sieci Focus Hotels