Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Coraz mniej wypadków lotniczych
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) opublikowało dane dotyczące wyników w zakresie bezpieczeństwa komercyjnych linii lotniczych za rok 2021.
Dane wskazują na znaczną poprawę w kilku obszarach zarówno w porównaniu z rokiem 2020, jak i z pięcioletnim okresem 2017-2021. Zmniejszyła się całkowita liczba wypadków oraz wskaźnik wszystkich wypadków i ofiar śmiertelnych. Członkowie IATA oraz linie lotnicze znajdujące się w rejestrze IATA Operational Safety Audit (IOSA) nie odnotowały w ubiegłym roku żadnych wypadków śmiertelnych. Po raz pierwszy od co najmniej 15 lat nie doszło do żadnego wypadku związanego z wypadkiem na pasie startowym lub drodze kołowania.
Bezpieczeństwo jest dla nas zawsze najwyższym priorytetem. Znaczne zmniejszenie liczby lotów w ubiegłym roku w porównaniu ze średnią pięcioletnią zwiększyło wpływ każdego wypadku na kalkulację stawek. Jednak w obliczu licznych wyzwań operacyjnych w 2021 r. branża poprawiła się w kilku kluczowych wskaźnikach bezpieczeństwa. Jednocześnie jasne jest, że mamy przed sobą wiele pracy, aby doprowadzić wszystkie regiony i rodzaje operacji do globalnego poziomu wyników w zakresie bezpieczeństwa - powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Ogólny wzrost ryzyka śmiertelności w 2021 r. do 0,23 wynika ze wzrostu liczby śmiertelnych wypadków z udziałem turbośmigłowców. W ubiegłym roku miał miejsce jeden wypadek śmiertelny z udziałem samolotów odrzutowych, a ryzyko śmiertelności wśród samolotów odrzutowych w 2021 r. wynosi 0,04 na milion, co stanowi poprawę w stosunku do 5-letniej średniej wynoszącej 0,06.
Ogólne ryzyko śmiertelności wynoszące 0,23 oznacza, że średnio człowiek musiałby odbywać lot codziennie przez 10 078 lat, aby ulec wypadkowi z co najmniej jedną ofiarą śmiertelną.
IOSA jest światowym standardem branżowym w zakresie audytów bezpieczeństwa operacyjnego linii lotniczych i stanowi wymóg członkostwa w IATA. Jest ona wykorzystywana przez liczne władze w ich programach regulacyjnych dotyczących bezpieczeństwa. Obecnie, w rejestrze IOSA znajduje się 403 linii lotniczych, w tym 115 niebędących członkami IATA.
Wskaźnik wszystkich wypadków dla linii lotniczych z rejestru IOSA w 2021 r. był ponad sześciokrotnie lepszy niż wskaźnik dla linii lotniczych spoza IOSA (0,45 vs. 2,86). Średnia dla linii lotniczych IOSA w latach 2017-2021 w porównaniu z liniami lotniczymi spoza rejestru była prawie trzykrotnie lepsza. (0,81 vs. 2,37). Wszystkie linie lotnicze będące członkami IATA są zobowiązane do utrzymania rejestracji w IOSA.
Średni globalny wskaźnik strat kadłuba samolotów odrzutowych w 2021 r. nieznacznie spadł w porównaniu ze średnią pięcioletnią (2017-2021). W pięciu regionach odnotowano poprawę lub brak pogorszenia w porównaniu ze średnią pięcioletnią.
W pięciu regionach odnotowano poprawę lub brak pogorszenia wskaźnika strat kadłuba turbośmigłowego w 2021 r. w porównaniu ze średnią pięcioletnią. Jedynymi regionami, które odnotowały wzrost w porównaniu ze średnią pięcioletnią, były kraje WNP i Afryka.
Chociaż sektory obsługiwane przez samoloty turbośmigłowe stanowiły zaledwie 10,99% wszystkich sektorów, wypadki z udziałem samolotów turbośmigłowych stanowiły 50% wszystkich wypadków, 86% wypadków śmiertelnych i 49% ofiar śmiertelnych w 2021 r.
Operacje z udziałem samolotów turbośmigłowych będą głównym obszarem zainteresowania w celu określenia sposobów i środków zmniejszenia liczby incydentów związanych z określonymi typami samolotów - powiedział Walsh.
Drugi rok z rzędu linie lotnicze z regionu WNP nie odnotowały w 2021 r. żadnych śmiertelnych wypadków z udziałem odrzutowców. Doszło natomiast do czterech wypadków z udziałem samolotów turbośmigłowych. Trzy z nich spowodowały 41 ofiar śmiertelnych, co stanowi ponad jedną trzecią wszystkich wypadków śmiertelnych w 2021 roku. Żadna z linii lotniczych biorących udział w wypadkach nie figurowała w rejestrze IOSA.
Linie lotnicze z siedzibą w Afryce Subsaharyjskiej doświadczyły w 2021 r. czterech wypadków, wszystkie z udziałem samolotów turbośmigłowych, z których trzy spowodowały 18 ofiar śmiertelnych. Żaden z przewoźników nie był wpisany do rejestru IOSA.
Priorytetem dla Afryki jest wdrożenie standardów i zalecanych praktyk (SARPS) Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) związanych z bezpieczeństwem. Na koniec 2021 r. około 28 państw afrykańskich (61% ogółu(i)) posiadało 60% lub więcej wdrożonych SARPS.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Dział aktualności dnia:
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
Wizz Air zapowiada 3 nowe trasy z Polski
Aleksander Baron szefem kuchni w nowo powstającej restauracji
Sekretarze stanu krajów Grupy Wyszehradzkiej rozmawiali o nowym podejściu do turystyki
Trzęsienie ziemi w Chinach - są ofiary śmiertelne
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Costa Cruises zmienia identyfikację wizualną
Zmiana sposobu raportowania odbiła się na wynikach Enter Air
Co chorwaccy kwaterodawcy sądzą o polskich turystach?
W Krakowie odbędzie się kongres turystyki religijnej
Jak będzie rozwijał się rynek hotelowy w Polsce?
Hotelarze: tarcza antykryzysowa to żadna pomoc
MSZ aktualizuje ostrzeżenie dotyczące Turcji
Na których lotniskach zanotowano najwięcej opóźnień?
Świnoujście-odstąpie termin od 30.06-10.07
