Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zmiana sposobu raportowania odbiła się na wynikach Enter Air
Enter Air opublikował swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał.
Pierwszy kwartał jest w branży turystycznej okresem inwestycji w przygotowanie do sezonu, jest więc tradycyjnie słabszy niż kolejne okresy. Mimo to, dzięki dużemu popytowi, udało nam się znacząco zwiększyć liczbę operacji, poprawiając przychody i zyski. Pierwszy kwartał był znacząco lepszy niż rok wcześniej, ale nie łatwo jest porównać te okresy ze względu na rewolucyjną zmianę w prezentacji wyników. Dla nas liczy się jednak to co rzeczywiście wypracowaliśmy i zarobiliśmy - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. Wprowadzony od początku 2019 roku MSSF16, istotnie wpłynął na sposób prezentacji naszych wyników. Tak naprawdę czytelnikom ciężko zorientować się czy firma zarabia lepiej, czy gorzej, gdyż dominującą rolę zaczynają odgrywać wirtualne różnice kursowe wynikające z wyceny bilansowej zobowiązań, a nie rzeczywiste zyski firmy i generowana gotówka. Jeśli porównalibyśmy wyniki tą samą metodą prezentacji jak w latach poprzednich, można zauważyć, iż wynik brutto spółki poprawił się o ponad 16,7 mln zł - dodaje Grzegorz Polaniecki.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air:
| I kw. 2019 r. | I kw. 2018 r. | zmiana % r/r | |
| Przychody (mln zł) | 185,2 | 126,5 | 0,464 |
| Zysk operacyjny (mln zł) | 20,2 | -1,9 | - |
| Marża operacyjna | 0,109 | (1,5%) | 12,4 pkt% |
| EBITDA (mln zł)* | 49,5 | 6,3 | 6,857 |
| marża EBITDA | 0,267 | 0,05 | 21,7 pkt% |
| Strata netto (mln zł) | -9 | -4 | - |
| Marża netto | (4,9%) | (3,2%) | (1,7 pkt%) |
Wyniki z pominięciem różnic kursowych
| I kw. 2019 r. | I kw. 2018 r. | zmiana % r/r | |
| EBITDA (mln zł)* | 64 | 6,2 | 9,323 |
| marża EBITDA | 0,346 | 0,049 | 29,7 pkt% |
| Zysk / strata netto (mln zł) | 5,5 | -4,2 | - |
| Marża netto | 0,03 | (3,3%) | 6,3 pkt% |
Enter Air wypracował w pierwszym kwartale 2019 r. wyższe o 46 proc. przychody ze sprzedaży, które wyniosły 185,2 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 20,2 mln zł i był istotnie wyższy od 1,9 mln zł straty w analogicznym kwartale 2018 r. Przewoźnik odnotował 9 mln straty netto, wobec 4 mln straty rok wcześniej. Istotny wpływ na wyniki Grupy miały różnice kursowe oraz zmiany wynikające z MSSF16. Bez ich uwzględniania Enter Air osiągnąłby wynik brutto 15,8 mln zł (wobec 5,1 mln straty w pierwszym kwartale 2018 r.). Z kolei EBITDA wyniosłaby 64 mln zł, czyli ponad 10 razy więcej niż w I kw. 2018 (6,2 mln zł). O bardzo dobrej sytuacji finansowej świadczą też pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły w I kw. 2019 r. 3,1 mln zł, wobec ujemnych przepływów na poziomie -79,5 mln zł rok wcześniej.
W maju 2019 r. Enter Air podpisał z Albex Aviation oraz osobami fizycznymi umowę inwestycyjną o wartości 2 mln USD (około 7,7 mln zł) dotyczącą objęcia 49 proc. akcji nowej emisji w szwajcarskiej linii lotniczej Germania Flug, która od pięciu lat prowadzi przewozy na rynkach europejskich oraz popularnych kierunkach wakacyjnych w Afryce i na bliskim wschodzie. Spółka ma podpisane kontrakty z biurami podróży oraz dostępne sloty na lotnisku w Zurychu. Flota Germania Flug to trzy samoloty Airbus A319. Pisaliśmy o tym w aktualności Enter Air kupuje udziały w szwajcarskim przewoźniku
Zarząd Enter Air zarekomendował podobnie jak w poprzednich latach, wypłatę akcjonariuszom dywidendy w wysokości 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję. Walne Zgromadzenie, które podejmie decyzję o jej wypłacie odbędzie się 24 czerwca 2019 r.
Aktualnie Enter Air posiada 21 samolotów Boeing 737-800 oraz dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które zostały odebrane w grudniu 2018 r. i styczniu 2019 r. W pełni zakontraktowanym sezonie LATO 2019 r. do dyspozycji przewoźnika są też dwa Boeingi 737-800, które w ramach umowy wet-lease zostały wypożyczone od słowackiej linii Go2Sky, oraz dwa Airbusy A320 od firmy Electra. Flota pozwoli z powodzeniem zrealizować program handlowy i wykonywać wysokorentowne czartery ad-hoc.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Nekera zamknęła sezon narciarski
ESky.pl: wzrosło zainteresowanie lotami na Zanzibar
Ceny uczestnictwa w New Trends in Tourism obniżone o 95 proc.
Kłopoty w niemieckim centrum kontroli lotów
Utracone zyski trzeba dokładnie udokumentować
Aleksander Baron szefem kuchni w nowo powstającej restauracji
Sekretarze stanu krajów Grupy Wyszehradzkiej rozmawiali o nowym podejściu do turystyki
Trzęsienie ziemi w Chinach - są ofiary śmiertelne
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Costa Cruises zmienia identyfikację wizualną
Dwaj duzi przewoźnicy łączą siły
Wizz Air: 90 procent załogi po szczepieniu
Co chorwaccy kwaterodawcy sądzą o polskich turystach?
W Krakowie odbędzie się kongres turystyki religijnej
Jak będzie rozwijał się rynek hotelowy w Polsce?
Hotelarze: tarcza antykryzysowa to żadna pomoc
MSZ aktualizuje ostrzeżenie dotyczące Turcji
Na których lotniskach zanotowano najwięcej opóźnień?
Serwis turystyczny Ostatniemiejsca.pl stawia na rozwój w Internecie
