Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Nadarzyn
- Sun&Fun Holidays zaprasza REZYDENTÓW do...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Manager Regionalny (dolnośląskie, łódzkie,...
- Spacjalistka/-ta ds. ds. turystyki z j....
- Sprzedam biuro podróży w Gliwicach
- Poszukuję pilotów
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Pracownik biura turystycznego w Katowicach

ECK: prawie 1/4 zgłoszeń dotyczyła transportu
W III kwartale 2021 Europejskie Centrum Konsumenckie Polska otrzymało 1437 zgłoszeń od konsumentów (o 12% więcej niż w II kwartale).
Zgłoszenia dotyczyły:
- 24% Transport lotniczy - głównie sprawy dotyczące odwołanych i opóźnionych lotów, a także uszkodzenie bagażu
- 15% Odzież i obuwie - najczęściej problemy dotyczące wady produktu, zwrotu bądź niedostarczenia towaru
- 11% Usługi (blokowanie konta, subskrypcje).
- 7% Wynajem noclegu
Zestawienie przykładowych spraw za okres lipiec - wrzesień 2021 r.
Pani Kamila otrzymała informacje o zmianie terminu lotu od niemieckiej linii lotniczej. Została poinformowana o trzech możliwościach: rezygnacji z podróży i zwrocie kosztów, przebukowaniu biletu na inny dzień lub pozostaniu przy propozycji linii lotniczej. W mobilnej wersji wiadomości nie wyświetlała się jednak czytelnie informacja, że ma na to jedynie 14 dni. Tekst był napisany czarną czcionką na granatowym tle - był niewidoczny.
Myśląc, że ma sporo czasu (podróż miała się odbyć za kilka miesięcy), Pani Kamila skontaktowała się w sprawie zmiany terminu na kilka tygodni przed pierwotną datą. Linia zmiany odmówiła, argumentując, że jest już za późno.
Dzięki pomocy ze ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka dostała całkowity zwrot środków za rezerwację.
Pan Michał wydał blisko 9 tys. zł. na bilety do USA dla dwóch osób. Pandemia uniemożliwiła lot, więc zwrócił się do sprzedawcy - szwedzkiego pośrednika - o zwrot pieniędzy. Pośrednik zgodził się tylko na voucher. Klient łożył więc reklamacje domagając się oddania pieniędzy. Spotkał się odmową, więc swoje dalsze kroki skierował do ECK Polska.
Po wspólnej interwencji ECK Polska i ECK Szwecja firma przystała na zwrot pieniędzy. Konsument dostał jednak przelew za jedną rezerwację. Druga płatność utknęła w systemie. Na życzenie klienta ECK Szwecja znów skontaktowało się ze sprzedawcą i reszta kwoty trafiła na jego konto.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
POT rozdał nagrody dwudziesty
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
TSUE rozpatrywał skargi
Starsze aktualności:
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Więcej turystów w Grecji, nawet przed sezonem
Thomas Cook prezentuje swój nowy koncept hoteli
Potrzeba determinacji, żeby skorzystać z praw pasażera
Więcej połączeń do Frankfurtu z Bydgoszczy
Travelist po raz pierwszy przyznał własne certyfikaty jakości
Rozporządzenie w sprawie zakazów w ruchu lotniczym opublikowane w Dzienniku Ustaw
Jak minęły wakacje na europejskich lotniskach?
Słowacka granica zostanie otwarta dla Polaków
ECK organizuje darmowy webinar poświęcony opóźnieniom samolotów
Polski i bułgarski rząd podpisały porozumienie o współpracy turystycznej
Nowa formuła narad dyrektorów ZOPOT
Wracają połączenia z Kairu do Moskwy
ETC: turyści wciąż sceptyczni do dalekich podróży, ale widać progres