Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
ECK: prawie 1/4 zgłoszeń dotyczyła transportu
W III kwartale 2021 Europejskie Centrum Konsumenckie Polska otrzymało 1437 zgłoszeń od konsumentów (o 12% więcej niż w II kwartale).
Zgłoszenia dotyczyły:
- 24% Transport lotniczy - głównie sprawy dotyczące odwołanych i opóźnionych lotów, a także uszkodzenie bagażu
- 15% Odzież i obuwie - najczęściej problemy dotyczące wady produktu, zwrotu bądź niedostarczenia towaru
- 11% Usługi (blokowanie konta, subskrypcje).
- 7% Wynajem noclegu
Zestawienie przykładowych spraw za okres lipiec - wrzesień 2021 r.
Pani Kamila otrzymała informacje o zmianie terminu lotu od niemieckiej linii lotniczej. Została poinformowana o trzech możliwościach: rezygnacji z podróży i zwrocie kosztów, przebukowaniu biletu na inny dzień lub pozostaniu przy propozycji linii lotniczej. W mobilnej wersji wiadomości nie wyświetlała się jednak czytelnie informacja, że ma na to jedynie 14 dni. Tekst był napisany czarną czcionką na granatowym tle - był niewidoczny.
Myśląc, że ma sporo czasu (podróż miała się odbyć za kilka miesięcy), Pani Kamila skontaktowała się w sprawie zmiany terminu na kilka tygodni przed pierwotną datą. Linia zmiany odmówiła, argumentując, że jest już za późno.
Dzięki pomocy ze ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka dostała całkowity zwrot środków za rezerwację.
Pan Michał wydał blisko 9 tys. zł. na bilety do USA dla dwóch osób. Pandemia uniemożliwiła lot, więc zwrócił się do sprzedawcy - szwedzkiego pośrednika - o zwrot pieniędzy. Pośrednik zgodził się tylko na voucher. Klient łożył więc reklamacje domagając się oddania pieniędzy. Spotkał się odmową, więc swoje dalsze kroki skierował do ECK Polska.
Po wspólnej interwencji ECK Polska i ECK Szwecja firma przystała na zwrot pieniędzy. Konsument dostał jednak przelew za jedną rezerwację. Druga płatność utknęła w systemie. Na życzenie klienta ECK Szwecja znów skontaktowało się ze sprzedawcą i reszta kwoty trafiła na jego konto.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Dział prawo i podatki:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Więcej turystów w Grecji, nawet przed sezonem
Thomas Cook prezentuje swój nowy koncept hoteli
Potrzeba determinacji, żeby skorzystać z praw pasażera
MEN opublikowało listę dofinansowanych wycieczek szkolnych
Nowa formuła narad dyrektorów ZOPOT
Wracają połączenia z Kairu do Moskwy
ETC: turyści wciąż sceptyczni do dalekich podróży, ale widać progres
Słowacka granica zostanie otwarta dla Polaków
ECK organizuje darmowy webinar poświęcony opóźnieniom samolotów
Polski i bułgarski rząd podpisały porozumienie o współpracy turystycznej
W Egipcie spadł balon z turystami
Linie Emirates wznowią serwis pokładowy
Turcja przygotuje krajowy plan zrównoważonego rozwoju turystyki
