TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dobra pierwsza połowa roku dla niemieckiej turystyki przyjazdowej

Turystyka przyjazdowa do Niemiec notuje bardzo dobre wyniki w pierwszej połowie 2019 roku - poinformowała Niemieckiej Centrali Turystyki.


Według wstępnych danych Federalnego Urzędu Statystycznego od stycznia do czerwca zarejestrowano 39,8 mln noclegów gości z zagranicy w hotelach i obiektach noclegowych z co najmniej dziesięcioma łóżkami, to jest 1,2 mln więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego. W samym czerwcu b.r. turystyka przyjazdowa poprawiła się o 3,3 proc.

,,Niemcy jako cel podróży są bardzo dobrze pozycjonowane na tle coraz ostrzejszej konkurencji - wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT). ,,Zgodnie z najnowszymi danymi IPK International, na temat rozwoju podróży zagranicznych, opartymi na World Travel Monitors, niemiecki Incoming z wynikiem plus 3,7% osiąga lepsze wyniki niż średnia światowa (plus 3,5%). Według IPK, Niemcy generują nawet czteroprocentowy wzrost z europejskich rynków źródłowych i tym samym znacznie wyprzedzają średnią europejską (plus 2,5%)."

Według analiz przeprowadzonych przez firmę Forward Keys, rezerwacje biletów lotniczych na podróże zagraniczne z rynków dalekich w pierwszej połowie roku były o 4,7% wyższe od porównywalnych danych za rok poprzedni. Segment rezerwacji długoterminowych (co najmniej 120 dni przed wyjazdem) rośnie dynamicznie o 11%.

Partnerzy z niemieckiej turystyki potwierdzają pozytywny rozwój

Gabriela Ahrens, Senior Director Leisure Sales Homemarkets (DACHB) Deutsche Lufthansa AG, wyjaśnia: ,,Niemcy są naszym rynkiem ojczystym. Dostrzegliśmy znaczenie i potencjał niemieckiej turystyki przyjazdowej i w coraz większym stopniu pracujemy z DZT nad różnymi działaniami promocyjnymi. Andreas von Puttkamer, Kierownik Działu Lotnictwa na lotnisku w Monachium, dodaje: ,,W pierwszej połowie 2019 r. lotnisko w Monachium odnotowało rekordowy wzrost liczby pasażerów, o prawie 5%, to jest ponad milion dodatkowych podróżnych. Ruch międzykontynentalny po raz kolejny okazał się motorem wzrostu, który w tym okresie zwiększył się o ponad 10%.

Według Markusa Luthe, dyrektora Niemieckiego Związku Hotelarskiego, dla niemieckiego hotelarstwa będzie to kolejny rekordowy rok: ,,Niemcy coraz chętniej spędzają wakacje w sowim kraju. Ponadto rezerwacje dokonywane przez gości zagranicznych rozwijają się bardzo pozytywnie. Przy wzroście o 4,0% wskaźnik RevPAR jest nawet nieco powyżej średniej europejskiej."

Dzięki kampanii ,,German Summer Cities DZT udało się zwiększyć popularność Niemiec jako celu turystycznego. Zwłaszcza atrakcje rekreacyjne cieszą się dużym zainteresowaniem. Dr.-Ing. h.c. Roland Mack, przezes Europa-Park GmbH & Co Mack KG, wyjaśnia: ,,Europa-Park z powodzeniem rozpoczął sezon 2019, wprowadzając wiele ekscytujących innowacji. Od maja gości przyjmuje nowy ,,Kr nas r - The Museum-Hotel . Ponadto niedawno świętowaliśmy otwarcie obszaru tematycznego Skandynawia.

Evelina Hederer, Director, Business Development Expedia Group Media Solutions, komentuje: ,, W pierwszej połowie 2019 r. popyt na przyjazdy do Niemiec z naszych najważniejszych rynków źródłowych, czyli USA, Wielkiej Brytanii, Japonii, Kanady i Australii - wzrósł o ponad 5% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Szczególnie popularne okazały się miasta jak Berlin czy Hamburg. Kolonia, Düsseldorf i Schwarzwald odnotowały nawet dwucyfrowy wzrost."


Ostrożnie optymistyczna prognoza na drugą połowę roku

Pierwsze wskaźniki na drugą połowę 2019 r. wskazują na dalszy stabilny rozwój. Według Forward Keys wcześniejsze rezerwacje na loty z rynków dalekich do Niemiec były na koniec lipca o 2,1% wyższe niż przed rokiem.

Petra Hedorfer kontynuuje: ,,Najnowsze dane nie mogą jednak przesłaniać faktu, że musimy stawić czoła poważnym wyzwaniom takimi jak słabnący wzrost gospodarczy w strefie euro, debata klimatyczna, konflikty handlowe i bezumowny Brexit."

Solidny wzrost z Polski

Pierwsza połowa roku zakończyła się także solidnym wzrostem z rynku polskiego. Ponad 1,7 miliona noclegów Polaków w Niemczech oznacza wzrost o 6,4%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Niemcy DZT turystyka turystyka przyjazdowa wzrost




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję