TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sfinks wprowadza nowe koncepty na rynek

Spółka Sfinks Polska przygotowała się do wprowadzenia na rynek nowych konceptów gastronomicznych w segmencie fast casual dining.


Pierwsze lokale pod szyldami Lepione & Pieczone oraz Spice UP! pojawią się jeszcze w tym roku, podobnie jak pizzerie pod marką Fabryka Pizzy. Jednocześnie, grupa rozszerza usługę dostawy dań do klienta na kolejne miasta. Oferta ta została uruchomiona już w Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu, w najbliższych dniach dania z menu sieci Sphinx, Wook oraz Chłopskie Jadło będzie można zamówić także w Warszawie, a następnie w Krakowie.

Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, dążąc nie tylko do rozwoju sprzedaży, ale także zwiększenia rentowności, co ma szczególne znaczenie w obliczu istniejącej presji kosztowej. Przygotowaliśmy się już do wprowadzenia dwóch nowych konceptów gastronomicznych w coraz popularniejszym na świecie segmencie fast casual dining. Zaproponujemy naszym klientom smaczne, charakterystyczne dania, nawiązujące do oferty naszych wiodących sieci - Sphinx oraz Chłopskie Jadło. Będzie to oferta dla osób, które chcą zjeść posiłek szybko i w niewygórowanej cenie, ale nie jest im obojętne, co zjedzą i w jakiej jakości. Jednocześnie będą to koncepty mogące osiągać wyższą rentowność ze względu na niższy koszt inwestycji i niższe koszty operacyjne, choćby wynikające z mniejszej pracochłonności oraz braku pełnej obsługi kelnerskiej - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Koncept Spice Up! będzie bazować na doświadczeniach restauracji Sphinx, oferując dania kuchni świata w wybranych przez gości zestawieniach, przygotowywane na bieżąco, ze świeżych produktów, doprawiane aromatycznymi przyprawami, ale w szybszej formule, w charakterystycznym energetyzującym wystroju utrzymanym w intensywnej kolorystyce. Jeszcze w tym roku zostanie przekształconych część mniejszych restauracji Sphinx w koncept Spice Up!

Bezpośrednio do tradycji sieci Chłopskie Jadło będzie z kolei nawiązywał drugi koncept fast casual dining - Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Ma on łączyć tradycję z nowoczesnością, oferując zdrowe jedzenie na bazie oferty Chłopskiego Jadła. Dania będą przygotowywane na miejscu przy zapewnieniu szybkiej i sprawnej obsługi. W ofercie Lepione & Pieczone znajdą się między innymi pierogi, kasze z pieca, podpłomyki, tradycyjne zakąski z Chłopskiej Spiżarni. Lokale te będą otwierane przede wszystkim w centrach handlowych (również na food courtach), w pobliżu centrów biznesowych, kampusów i uczelni oraz przy ulicach o dużym natężeniu ruchu, a także w pobliżu dużych osiedli.

Restauracje Lepione & Pieczone są naszą odpowiedzią na oczekiwania klientów w zakresie serwowania zdrowych dań kuchni polskiej szybko i w dobrej cenie. Będziemy mogli gościć naszych klientów w restauracjach Chłopskie Jadło podczas okazji rodzinnych i biznesowych, serwując bogaty wybór dań, jak i podczas szybkiego lunchu czy zakupów, oferując wybrane dania w restauracjach Lepione & Pieczone by Chłopskie Jadło. Wprowadzenie nowej formuły wpłynie dodatkowo na zwiększenie rentowności przy zachowaniu umiarkowanych cen dzięki ograniczeniu kosztów - zaznacza Sylwester Cacek.

Jesteśmy też już przygotowani do wdrożenia delivery. Nawiązaliśmy współpracę z sieciami kurierskimi i portalami oferującymi dania. Zintegrowaliśmy nasz system IT z narzędziami kontrahentów, a przede wszystkim odpowiednio dostosowaliśmy menu, by posiłek mógł dojechać ciepły i smaczny. Bardzo dobrze odbierane są też nasze hermetycznie foliowane opakowania, dzięki którym danie na pewno dociera do odbiorcy w stanie nienaruszonym. Mamy jasno wyznaczone cele i dążymy, aby nasi klienci mogli wygodnie zamawiać dania według swoich upodobań kulinarnych. Sądzę, że już w drugim kwartale przyszłego roku nasi klienci skorzystają z unikalnych możliwości związanych z tą usługą, nad którymi pracujemy - wyjaśnia Sylwester Cacek.

Sfinks kontynuuje też rozwój swoich flagowych konceptów. W tym roku uruchomione zostały dwie restauracje Sphinx w Warszawie - przy ul. Puławskiej i na Polu Mokotowskim. Do końca roku w ramach tej sieci powstaną lokale na rynku w Bydgoszczy, w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku i w nowej galerii handlowej w Poznaniu, Franowo. Otwarta zostanie także restauracja Chłopskie Jadło na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Jeszcze w tym roku Sfinks zamierza uruchomić także pierwsze restauracje pod marką Fabryka Pizzy. Grupa ma już podpisane umowy na otwarcia restauracji pod tym szyldem w Piastowie, Kołobrzegu, Zgierzu, Legionowie i Mińsku Mazowieckim, w toku negocjacji są kolejne lokalizacje. Sfinks przygotowuje się również do rozwoju konceptów Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz prowadzi działania zmierzające do finalizacji transakcji przejęcia sieci Piwiarnia Warki. W czerwcu br. Sfinks formalnie zaakceptował ofertę Grupy Żywiec i w wyniku transakcji przejmie 67 lokali.

Sfinks także opublikował swoje półroczne wyniki. Spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszym półroczu 2017 r. wypracowała 87,90 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży wobec 87,95 mln zł w takim samym okresie 2016 r. Jednocześnie spółka osiągnęła EBITDA w wysokości 6,30 mln zł EBITDA w pierwszej połowie 2017 r. wobec 8,20 mln zł w porównywalnym okresie 2016 r. Ponadto po sześciu miesiącach 2017 r. Sfinks odnotował wynik jednostkowy na poziomie netto o wartości -1,06 mln zł wobec 6,05 mln zł rok wcześniej. Na różnice w wynikach wpłynęły znaczące zdarzenia jednorazowe z roku 2016.

Już w pierwszej połowie zeszłego roku pojawiła się na rynku silna presja kosztowa, przede wszystkim w zakresie płac, ale także surowców. Systematycznie jednak wdrażamy rozwiązania, które mają równoważyć wpływ tych czynników na nasz biznes. Wprowadziliśmy już szereg zmian, co pozwoliło nam skutecznie zapanować nad wpływem wzrostu kosztów na rentowność naszej działalności. Analiza wyników na poziomie danych porównywalnych pokazuje, że podjęte przez nas działania są skuteczne i systematycznie wracamy do wyników sprzed podwyżki płac. Już w drugim kwartale 2017 r. osiągnęliśmy zysk jednostkowy na poziomie netto w wysokości 0,62 mln zł. Niezależnie od wyraźnej zmiany negatywnego trendu spowodowanego presją płacową i wzrostem kosztów surowca wciąż ciężko pracujemy nad następnymi projektami, które w kolejnych okresach powinny przełożyć się na poprawę osiąganych wyników - komentuje Sylwester Cacek.

Sfinks, zgodnie ze strategią rozwoju na lata 2017-2022, zamierza rozwijać się nie tylko w ramach sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, ale też nowych konceptów, tworząc portfolio komplementarnych marek. Spółka zamierza rozpocząć działalność w segmencie fast casual dining i systematycznie prowadzi działania akwizycyjne na rynku. W ich wyniku zawarła umowy dotyczące potencjalnego nabycia sieci Meta, Meta Disco i Funky Jim oraz Fabryka Pizzy. Ważnym elementem będzie też przejęcie sieci Piwiarnia Warki, które zostanie sfinalizowane po uzyskaniu zgody UOKIK.

W okresie styczeń - czerwiec 2017 r. przychody gastronomiczne wygenerowane w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska osiągnęły wartość 93,16 mln zł wobec 93,22 mln zł w miesiącach grudzień 2015 - maj 2016 r., przy czym sieć Chłopskie Jadło odnotowała ponad 20% wzrost sprzedaży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
restauracja koncept gastronomia marka sfinks spice up casual dining




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję