Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów
We wrześniu rusza kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (działającego przy UOKiK), promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.
Jej autorzy chcą zasygnalizować, jakie problemy mogą się przytrafić pasażerom podczas podróży, oraz poinformować, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc. Kampania jest realizowana dzięki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze". Spoty informacyjne będą wyświetlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesięciu regionalnych portach lotniczych.
Europejskie Centrum Konsumenckie od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów. Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30% wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.
Przykładowa sprawa:
Pasażer leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR. Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Tragiczny wypadek autokaru na Filipinach
Przewoźników czekają wzmożone kontrole
Zmiana zasad wstępu dla grup w Bazylice św. Antoniego w Padwie
Turcja walczy o lidera sprzedaży
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Niemcy w 2024 stawiają na turystykę zrównoważoną
KLM współtworzy fabrykę zrównoważonego paliwa lotniczego
Rozporządzenie zmieniające zasady kwarantanny weszło w życie
Traveldata przewiduje, kiedy klienci wrócą do biur podróży
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki
Optymistyczna końcówka sezonu letniego
Kraków wyróżniony przez New York Timesa
Jak się może skończyć kupno wycieczek z niepewnego źródła?
Wiceprezes PIT-u na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
W Krakowie dyskutowano o usprawnieniu ruchu turystycznego
UNWTO: turystyka zdrowotna na fali wznoszącej
Willa Regina ZAPRASZA do Międzyzdrojów