Ogłoszenia
Ogłoszenia
- System do zarządzania biurem podróży połączony ze...
- Specjalista ds sprzedaży
- Pilot wycieczek Wiedeń, Budapeszt
- SALON RAINBOW SIERADZ
- Hotel w Austri super okazja
- Zainwestuje w biuro podrózy lub inne
- TUI - KIEROWNIK BIURA
- PRACA W TURCJI
- wakacje.pl Jabłonna - pracownik biura podóży
- WAKACJE.PL PIASECZNO - PRACA SZUKA CZŁOWIEKA

Zobacz także
Touroperatorzy wypłacą środki za niewykorzystane vouchery podróżne
UOKiK wszczyna postępowanie w sprawie firmy sprzedającej rejsy
Prawie 30 proc. skarg zgłaszanych do ECK dotyczyło transportu lotniczego
Decyzja UOKiK w sprawie condohotelu Czarna Perła
ECK: najwięcej skarg na przewoźników lotniczych, ale i tak mniej niż rok wcześniej
ECK uruchamia kampanię promującą prawa pasażerów
We wrześniu rusza kampania Europejskiego Centrum Konsumenckiego (działającego przy UOKiK), promująca prawa konsumenta w formie spotów na wybranych polskich lotniskach.
Jej autorzy chcą zasygnalizować, jakie problemy mogą się przytrafić pasażerom podczas podróży, oraz poinformować, gdzie można uzyskać bezpłatną pomoc. Kampania jest realizowana dzięki współpracy Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze". Spoty informacyjne będą wyświetlane na Lotnisku Chopina w Warszawie i w blisko dziesięciu regionalnych portach lotniczych.
Europejskie Centrum Konsumenckie od początku 2021 roku otrzymało 3630 zgłoszeń od konsumentów. Problemy dotyczące podróżowania (opóźnionych i odwołanych lotów, uszkodzenia lub niedostarczenia bagażu, a także problemów z noclegiem) stanowią 30% wszystkich skarg, które odnotowało ECK w bieżącym roku.
Przykładowa sprawa:
Pasażer leciał z Marsa Alam do Warszawy czeskimi liniami lotniczymi. Jego bagaż został uszkodzony w czasie podróży. Zgłosił to na lotnisku, po czym otrzymał raport niezgodności bagażowej tzw. Raport PIR. Następnie pasażer wysłał pisemną reklamację do linii lotniczej, która zaoferowała mu odszkodowanie wysokości 200 zł. Konsument przystał na propozycję linii. Na zwrot pieniędzy czekał 3 miesiące, jednak przelew nie dotarł. Po tym czasie zgłosił sprawę do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Czechy odzyskało rekompensatę za zniszczony bagaż.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Minimalny standard i wyposażenie obiektów
Mniej problemów z nieuczciwymi
Dział dla turystów:
Starsze aktualności:
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Ryanair: polski rząd nas
W Śniadaniach Wielkanocnych wzięło udział około 20 tysięcy
WOT organizuje szkolenie z obsługi turystów z
Rozporządzenie w sprawie ograniczeń lotów na warszawskie lotniska
Kontrolerzy: rozmowy są trudne, ale nie tracimy nadziei na
Tragiczny wypadek autokaru na Filipinach
Rozporządzenie zmieniające zasady kwarantanny weszło w życie
Traveldata przewiduje, kiedy klienci wrócą do biur podróży
Rainbow wskazał, które rozwiązania tarczy antykryzysowej najbardziej mu pomogą
Grupy turystyczne będą mogły wjechać do Izraela bez przypominającej dawki szczepionki
UNWTO: turystyka zdrowotna na fali wznoszącej
Egipska turystyka będzie rosnąć?
Jak się może skończyć kupno wycieczek z niepewnego źródła?
Wiceprezes PIT-u na czele Rady Polskiej Organizacji Turystycznej
Gdzie latali Polacy w te wakacje?
W Krakowie dyskutowano o usprawnieniu ruchu turystycznego
KLM współtworzy fabrykę zrównoważonego paliwa lotniczego
USA ostrzegają obywateli przed podróżami do Europy
Przewoźników czekają wzmożone kontrole
Zmiana zasad wstępu dla grup w Bazylice św. Antoniego w Padwie
Turcja walczy o lidera sprzedaży
Rainbow ruszył ze sprzedażą ofert Egzotyka 2018/2019
Optymistyczna końcówka sezonu letniego
Kraków wyróżniony przez New York Timesa
Willa Regina ZAPRASZA do Międzyzdrojów
