Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zobacz także
UNESCO chce wpisania Wenecji na listę zagrożonego dziedzictwa
50 lecie marki ważnej dla światowego hotelarstwa
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów Keukenhof
Taylor Swift da zarobić Warszawie
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu Poznańskiego
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Stocznia Gdańska może trafić na listę UNESCO
Narodowy Instytut Dziedzictwa zachęca wszystkich Polaków, aby wsparli starania o wpisanie Stoczni Gdańskiej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Instytucja prowadzi działania wspierające, które obejmują, m.in. działania z influencerami, filmy przygotowane we współpracy z popularnymi Youtuberami, czy konkurs dla projektantów mody.
W 2020 roku Stocznia Gdańska będzie polskim kandydatem do wpisania na tę prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Narodowy Instytut Dziedzictwa, który koordynuje projekt chce, przypomnieć wkład Stoczni Gdańskiej w zmiany w Europie i na świecie oraz zaprezentować jej unikalne dziedzictwo poprzemysłowe. Dlatego instytucja zainicjowała kampanię "Stocznia Gdańska na UNESCO!". Jej celem jest opowiedzenie o historii kolebki Solidarności w nowoczesny sposób, często tym którzy na jej temat wiedzą najmniej.
Chcemy pokazać, że opowiadanie o historii musi być dostosowane do nowych potrzeb komunikacyjnych zarówno na poziomie budowy komunikatu jak i narzędzi komunikacji. Zależy nam na tym, aby dotrzeć do młodszych odbiorców, dla których naturalnym kanałem komunikacji są chociażby media społecznościowe. Żeby ich zainteresować, konieczny jest atrakcyjny, a przede wszystkim dopasowany do nich przekaz. - powiedziała Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO.
W ramach akcji powstała niezwykła wystawa w okiennej witrynie w siedzibie NID-u w Warszawie (ul. Kopernika 36/40) przygotowana przez popularnego i cenionego fotografa Michała Szlagę. Artysta od wielu lat robi zdjęcia ludziom i obiektom związanym z postoczniowym terenem, a jego prace można oglądać chociażby w Belinie, czy
Innym z elementów działań są dwa filmy przygotowane przez autorów popularnych kanałów na Youtube. Radek Kotarski przybliża widzom początki przemysłu stoczniowego w Polsce, a także codzienne życie pracowników gdańskiego kompleksu: miejsca, w których jadali, czy zakładane przez nich ogródki przyzakładowe (zobacz). Natomiast już 21 listopada odbędzie się premiera filmu Historii Bez Cenzury, która wychodząc aż od Hanzy opowie o tym jakie statki budowano w Stoczni Gdańskiej i co ma do tego Solidarność.
NID zorganizował także konkurs na projekt bluzy i czapki inspirowanych historią gdańskiego obiektu, w którym wzięli udział projektanci z całej Polski. Zwyciężczynią została Katarzyna Pałcik. Jej żółta czapka z logo kampanii nawiązuje do kasków robotników fizycznych, a bluza jest inspirowana pracą trasera, czyli robotnika odpowiedzialnego za kreślenie linii na prefabrykatach wyrobów. Działania wspierają też influencerzy. Do współpracy zaproszono ponad dwudziestu różnorodnych influencerów, m.in. kulinarnych, parentingowych, czy modowych. Namawiają swoich fanów do trzymania kciuków za powodzenie stoczni.
Akcja potrwa do lutego 2020. Pomysłodawcy mają jeszcze wiele pomysłów na upowszechnianie hasła "Stocznia Gdańska na UNESCO", np. stworzenie spektakularnego muralu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wesprzyj kandydaturę stoczni gdańskiej
[2019-11-26 15:53 95.51.6.*]
czyżby zmiana strategii czy historii?? to kto w końcu przeskoczył "historyczny płot" który Lech? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Słowacja znosi kwarantannę i rejestrację wjazdu
Warsztaty dla organizatorów wyjazdów do Hiszpanii
W Poznaniu powstanie combo hotel
Flix Bus podsumowuje odmrażanie siatki połączeń
Minister Bańka wręczył część nominacji do Społecznej Rady Turystyki
Chińscy milenialsi zwiększają wydatki na turystykę
POT rozpoczyna program autocertyfikacji obiektów noclegowych
linia kolejowa krzyz kostrzyn przez gorzow wlkp
Trwają przygotowania do kolejnej edycji Tour Salonu
Preferencje Polaków na samodzielne zimowe wakacje
Rzecznik TSUE o przechowywaniu danych PNR
W Poznaniu pojawi się nowy hotel
Rząd powołuje Polską Grupę Lotniczą
Ożywienie niemieckiej przyjazdówki