Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Ryanair trzyma pasażerów w niepewności
O Ryanairze można powiedzieć wiele rzeczy, ale z pewnością nie to, iż nie potrafi zwrócić na siebie uwagi.
W piątek przewoźnik ogłosił, że zlikwiduje część połączeń. Przez 6 tygodni, przewoźnik zlikwiduje 40-50 połączeń dziennie. Oficjalnie tłumaczy to chęcią poprawy punktualności, która ostatnio wyniosła 80 proc. Nieoficjalnie mówi się o tym, że powód takiej decyzji jest inny, a mianowicie chodzi o braki kadrowe wśród pilotów. Nie tak dawno linie Norwegian zatrudniły wielu pilotów Ryanaira, oferując im dużo lepsze warunki płacowe. Rzecznik prasowy norweskiego przewoźnika, w rozmowie z BBC potwierdził informację o zatrudnieniu, od początku roku, 140 pilotów z Ryanair.
Wielu pasażerów irlandzkiego przewoźnika jest zirytowanych. Oliwy do ognia dolewają same władze Ryanaira, które informacje dotyczące odwołanych lotów podają w odcinkach. Takie podejście tym bardziej wskazuje na to, że jest coś na rzeczy z problemami kadrowymi przewoźnika, który dysponuje dużą siatką połączeń. Być może linie nie chcą odwoływać zbyt wielu połączeń z wyprzedzeniem, licząc na to, że uda się zrekrutować przynajmniej jakąś część pilotów i zminimalizować liczbę odwołanych połączeń. Dla przewoźnika każdy odwołany lot jest problemem. Zwroty za bilety, odszkodowania za odwołania lotów, czy szukanie alternatywnych połączeń dla pasażerów, którzy mieli wykupione bilety na odwołane połączenia generuje niemałe koszty. Do tego dochodzi utrata zysku za odwołane połączenia, a także straty wizerunkowe. Pasażerowie nie bez przyczyny w takim przypadku czują się oszukani i często dają upust złości w mediach społecznościowych.
Także branża turystyczna domaga się jaśniejszej informacji. Coraz więcej biur korzysta także z lotów low-costami, czy to włączając je do swojej stałej oferty, czy tworząc pakiety dynamiczne. Ci organizatorzy wyjazdów, którzy korzystają z usług Ryanaira mogą mieć nie lada problem. Wprawdzie zlikwidowanych ma zostać tylko 2 proc. połączeń, ale nigdy nie wiadomo, czy nie trafi na lot, którym mieli lecieć nasi klienci. Swoją drogą takie postępowanie, nie tworzy wizerunku Ryanaira jako stabilnego i godnego zaufania partnera.
Obecna sytuacja nie jest dobra ani dla pasażerów, ani dla samego przewoźnika, ani dla firm korzystających z jego usług. Jedynymi wygranymi całego tego zamieszania mogą okazać się kancelarie zajmujące się uzyskiwaniem odszkodowań za opóźnienia/odwołania lotów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ryanair odwołuje loty
[2017-09-19 09:36 80.52.137.*]
Ryanair nigdy nie był przewoźnikiem godnym zaufania, to swoiste połączenie chamstwa, buty, cwaniactwa i oszustwa. Co nam to przypomina ? odpowiedz »
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Dział transport:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
SOIT: Tarcza PFR 2.0 wyklucza większość organizatorów turystyki biznesowej
Gdańskie lotnisko publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Rząd przedłuża ograniczenia dla hoteli i gastronomii
W jakich hotelach przybywa najwięcej gości?
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO
Znamy temat przewodni oficjalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki
Część touroperatorów przestaje oferować wycieczki do Rosji
Afrykański przewoźnik lotniczy wznawia działalność
Polska w pierwszej 20 rankingu ICCA
Najgorsze ustępuje, ale marże organizatorów nadal pod podwójną presją
AirHelp wybrał najbardziej przyjazne pasażerom linie lotnicze
Jak sprzedawać w trudnych czasach?
UNWTO widzi oznaki odbicia w turystyce
Grecja wprowadza opłatę turystyczną
Linie Emirates zatrudnią 6000 osób
Uzbekistan wprowadza zmiany w systemie wizowym
Ryanair zaostrza politykę bagażową
Będą podwyżki opłat lotniskowych - Komisja Finansów odrzuciła poprawkę
sylwester dla studentów i nie tylko.....
Europe Senior Tourism w Hiszpanii. Ruszył program skierowany do turystów-seniorów
