Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOTAŻ WŁOCHY
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim

Coraz więcej Polaków wybiera Grecję
Polska awansowała na piąte miejsce w zestawieniu krajów, z których do Grecji przylatuje najwięcej osób. W 2018 roku do Grecji udało się ponad milion polskich turystów.
1 014 572 osób przyleciało z Polski do Grecji w 2018 roku. Tak wynika z sumarycznych informacji z greckich lotnisk za ubiegły rok. Bardzo się cieszę, że Polacy tak pokochali Grecję! - informuje Nikoletta Nikolopoulou z Greckiej Organizacji Turystycznej.
Nikolopoulou, odpowiedzialna w GNTO za polski rynek, dodaje, że w 2018 więcej osób podróżowało do Grecji jedynie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch i Francji. Polacy awansowali w tym zestawieniu na 5. miejsce, z miejsca 7. rok wcześniej, wyprzedzając Rosjan i Holendrów. Grecos, touroperator specjalizujący się w Grecji, miał 21 procent udziału w ubiegłorocznym wysokim wyniku. Firma z siedzibą w Poznaniu ustanowiła też własny rekord.
W sezonie 2018 Grecos przekroczył liczbę miliona osób, dla których od początku działalności zorganizował wielkie greckie wakacje. Pierwszy raz zabraliśmy do Grecji ponad 200 tysięcy turystów w jednym sezonie - cieszy się Wojciech Skoczyński, prezes Grecosa, jednocześnie, dzięki temu wynikowi, przekroczyliśmy magiczną liczbę miliona klientów, dla których od początku naszej działalności zorganizowaliśmy wielkie greckie wakacje.
Touroperator specjalizujący się w wielkich greckich wakacjach zorganizował je w ubiegłym sezonie dla 218 tysięcy osób. To wzrost o jedną szóstą względem poprzedniego sezonu. Na ruszający już w kwietniu letni sezon wakacyjny firma turystyczna zakłada utrzymanie liczby klientów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego po pierwszych trzech kwartałach 2018 roku udział lotów do Grecji w całym rynku polskim czarterowym wynosił 32,4% (793 tys. pasażerów). Na dalszych miejscach były Turcja (16,7%, 410 tys.) i Hiszpania (13,3%, 325 tys.).
Z danych sprzedażowych Grecosa wynika, że w sezonie 2018 największą dynamikę wzrostu miały Kos (+60%), Zakynthos (+40%), Rodos (+35%), Kreta Wschodnia (+32%) i Kefalonia (+27%). Na sezon 2019 klienci Grecosa najchętniej wybierają obecnie Zakynthos. Więcej turystów przyjeżdża tam jedynie z Wielkiej Brytanii. Kolejne w kolejności są Kreta, Rodos, Kos i Korfu. Rośnie też popularność kolejnych, obok Zakynthos i Korfu, Wysp Jońskich: Kefalonii i Lefkady. Najdynamiczniej rosną za to względem poprzedniego sezonu Peloponez Południowy (+45%), Kreta Wschodnia (+39%) i Kos (+32%).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
SGTiH Vistula wyróżniła
Tradycyjne modele sprzedaży
Rok 2023 będzie udany według
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka weekendowa będzie
Prawie połowa wyjazdów zorganizowanych to
Starsze aktualności:
GlobalData o powrocie polskiej turystyki wyjazdowej do poziomu sprzed
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World
Grecja zrzuciła maski, choć nie
TUgether chce zbadać kondycję przemysłu
Ecco Holiday zakończyło kolejną edycję spotkań z kluczowymi
30 krajów zgłosiło się do sieci stworzonej przez UNWTO i
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
Sfinks Polska z wyższą sprzedażą niż przed
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji
Hotel Kristoff dołącza do grupy Polskie Hotele
Europa Ubezpieczenia z nowym
Wypadek polskiego autokaru w Chorwacji
Jak Polacy spędzają urlop w górach?
Nowa siatka połączeń Aerofłotu
Polskie restauracje wyróżnione w przewodniku Michelin 2018
Linie Emirates dołożą wejściówkę na Expo do biletów
Rozpoczęto konsultacje z przewoźnikami w sprawie budowy CPK
Leo Express wjedzie na polskie tory? Sprzedaż biletów rozpoczęta
Tajska Organizacja Turystyczna udostępnia nowe narzędzie
Dlaczego Sfinks rezygnuje z udziałów w sieci pizzerii?
Wrześniowe last minute wpłyną na podejście do zakupów w nowym sezonie
Sun&Snow: niewielki spadek obłożenia w górskich miejscowościach
Wizz Air ogłasza nową politykę bagażową
Będzie chaos - załoga Ryanair planuje strajk
Nowa kampania promocyjna Mołdawii
KE podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla SAS
Część koncernów gastronomicznych zawiesza działalność w Rosji
Sun&Fun Hotel Amphora Holiday Sharm