Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Do wydzierżawienia Ośrodek Wczasowy w Jastrzębiej...
- Specjalista turystyki
- Rezydent 2021
- Salon ITAKA Kraków - oferta pracy
- Multiagencja turystyczna zatrudni pracownika
- Sprzedam fotele obrotowe (salon firmowy TUI)
- Fostertravel.pl - Specjalista ds Turystyki
- Kolonie letnie , wycieczki 2021
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista d/s sprzedaży Denar Travel (Żory,...

Zobacz także
Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla Lufthansy
Komisja Europejska decyduje o pomocy publicznej dla kolejnych przewoźników lotniczych
Komisja Europejska zdecydowała o pomocy dla Condora
Komisja Europejska podjęła decyzję w sprawie pierwszego, zgłoszonego programu pomocowego
KE podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla SAS
Jest decyzja w sprawie pomocy publicznej dla linii lotniczej Scandinavian Airlines.
Komisja Europejska zatwierdziła plany Danii i Szwecji dotyczące dokapitalizowania skandynawskiego przewoźnika kwotą 11 mld SEK (około 1 mld EUR).
SAS odgrywa kluczową rolę dla łączności i gospodarki krajów skandynawskich. Podobnie jak wiele innych przedsiębiorstw działających w sektorze lotniczym, SAS został poważnie dotknięty przez obecny kryzys. Dzięki temu działaniu Dania i Szwecja dokapitalizują SAS kwotą do 1 mld euro i pomogą liniom lotniczym przetrwać obecny kryzys. Jednocześnie państwa członkowskie otrzymają wystarczające wynagrodzenie za ponoszone przez podatników ryzyko, a wsparcie będzie wiązało się z ograniczeniami zakłóceń konkurencji. Z zadowoleniem przyjmuję udział prywatnych inwestorów w planie, ponieważ ogranicza on potrzebę pomocy państwa, przyczyniając się jednocześnie do ożywienia gospodarczego przedsiębiorstw dotkniętych epidemią" - powiedziała wiceprzewodnicząca wykonawcza KE, Margrethe Vestager.
Dania i Szwecja zgłosiły Komisji, zgodnie z tymczasowymi ramami prawnymi, pomoc dla przewoźnika w wysokości do 11 mld SEK (około 1 mld EUR), z czego około 6 mld SEK (około 583 mln EUR) zapewni Dania, a 5 mld SEK (około 456 mln EUR) Szwecja. Dokapitalizowanie przez te dwa państwa członkowskie obejmuje:
- około 2 mld SEK (około 194 mln EUR) udziałów kapitałowych w drodze subskrypcji nowych udziałów, podzielonych między Danię i Szwecję;
- do około 3 mld SEK (około 292 mln EUR) udziału w kapitale poprzez subskrypcję i gwarantowanie nowych akcji w emisji akcji z prawem poboru, podzielonego między Danię i Szwecję;
- nowo wyemitowane państwowe obligacje hybrydowe o wartości 6 mld SEK (ok. 583 mln EUR), posiadające cechy instrumentu kapitałowego niewymienialnego na akcje, z czego 2,5 mld SEK (ok. 243 mln EUR) przyznano Szwecji, a 3,5 mld SEK (ok. 340 mln EUR) Danii.
Po dokapitalizowaniu instrument kredytowy typu "arevolving" (w ramach którego Dania i Szwecja udzieliły 90% gwarancji publicznych, które zostały zatwierdzone przez Komisję w dniach 15 kwietnia 2020 r. i 24 kwietnia 2020 r.) zostanie anulowany.
Komisja uznała, że środek zgłoszony przez Danię i Szwecję jest zgodny z art. 107 ust. 3 lit. b) TFUE oraz z warunkami określonymi w tymczasowych ramach prawnych. W szczególności, w odniesieniu do:
- warunków dotyczących konieczności, stosowności i wielkości interwencji: Środek nie przekroczy minimum niezbędnego do zapewnienia rentowności SAS i nie będzie wykraczał poza przywrócenie jego pozycji kapitałowej sprzed epidemii. Oceniając proporcjonalność środka polegającego na dokapitalizowaniu, Komisja uwzględniła również inne środki pomocy państwa na rzecz przedsiębiorstwa w kontekście epidemii.
- Pomoc w zakresie dokapitalizowania zapobiegnie niewypłacalności SAS, co miałoby poważne konsekwencje dla zatrudnienia w Danii i Szwecji, łączności i handlu zagranicznego. Oba kraje otrzymają odpowiednie wynagrodzenie za inwestycję, a ponadto istnieją dodatkowe mechanizmy zachęcające SAS do wykupu udziałów kapitałowych państw oraz nowych państwowych obligacji hybrydowych uzyskanych w wyniku dokapitalizowania. Dania i Szwecja przedstawiły plan operacyjny przygotowany przez przewoźnika w celu umorzenia do roku obrotowego 2025 instrumentów służących dokapitalizowaniu. Zobowiązały się również do opracowania wiarygodnej strategii wyjścia w ciągu 12 miesięcy od przyznania pomocy, chyba że interwencja państwa zostanie do tego czasu ograniczona poniżej poziomu 25% kapitału własnego. Jeżeli sześć lat po otrzymaniu pomocy na dokapitalizowanie interwencja państw nie zostanie ograniczona do poziomu poniżej 15 % całkowitego kapitału własnego SAS, Komisja zostanie powiadomiona o planie restrukturyzacji przewoźnika.
- Do czasu całkowitego wyjścia państw z kryzysu SAS i jego spółek zależnych obowiązuje zakaz wypłacania dywidend i wykupu akcji własnych, innych niż w przypadku dokapitalizowania. Ponadto do czasu spłaty co najmniej 75 % dokapitalizowania stosuje się ścisłe ograniczenie wynagrodzenia kierownictwa SAS, w tym zakaz wypłacania premii. Warunki te mają na celu zachęcenie do wycofania się z pomocy, gdy tylko pozwoli na to sytuacja gospodarcza.
- Aby zagwarantować, że SAS nie będzie czerpać nienależnych korzyści z pomocy w zakresie dokapitalizowania udzielonej przez państwa ze szkodą dla uczciwej konkurencji na jednolitym rynku, nie może ono wykorzystywać pomocy do wspierania działalności gospodarczej przedsiębiorstw zintegrowanych, które już w dniu 31 grudnia znajdowały się w trudnej sytuacji gospodarczej. Ponadto do czasu umorzenia co najmniej 75 % dokapitalizowania, przewoźnik nie będzie mogło nabyć udziałów przekraczających 10 % u konkurentów lub innych podmiotów z tej samej branży.
- SAS będzie musiał publikować informacje na temat wykorzystania otrzymanej pomocy, w tym na temat tego, w jaki sposób wykorzystanie otrzymanej pomocy wspiera działalność spółki zgodnie z unijnymi i krajowymi zobowiązaniami związanymi z przekształceniami ekologicznymi i cyfrowymi.
Komisja stwierdziła, że środek służący dokapitalizowaniu przyczyni się do zarządzania skutkami gospodarczymi epidemii w Danii i Szwecji: środek ten ma na celu przywrócenie pozycji bilansowej i płynności SAS w wyjątkowej sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19, przy jednoczesnym utrzymaniu niezbędnych zabezpieczeń w celu ograniczenia zakłóceń konkurencji. Konieczne, właściwe i proporcjonalne jest zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce tych dwóch państw członkowskich zgodnie z art. 107 ust. 3 lit. b) TFUE i ogólnymi zasadami określonymi w tymczasowych ramach prawnych.
Na tej podstawie Komisja zatwierdziła przedmiotowy środek na podstawie unijnych zasad pomocy państwa.
Komentarze
Codziennie dostaję wiadomości od zrozpaczonych hotelarzy stojących na skraju bankructwa. Rząd imituje pomoc, postanowiliśmy walczyć i szukać sprawiedliwości w polskich sądach - mówił prezes Polskiej Izby Hotelarzy, Marek Łuczyński podczas...
Obowiązujące obostrzenia powinny być złagodzone, w przeciwnym razie mogą doprowadzić wielu przedsiębiorców do bankructwa - apelował Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski podczas konferencji prasowej. Turystyka to bardzo ważna gałąź...
Tagi:
Komentarze:
KE zatwierdza pomoc dla SAS
[2020-08-20 12:08 204.14.73.*]
kiedy będzie dokapitalizowany LOT?
Travel Net Zb. Ciemuchowski odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Przedsiębiorcy potrzebują planu przywracania
Posłowie z Komisji chcą dodatkowej pomocy dla
UFG wypłacił ponad dwieście milionów złotych za wycieczki odwołane z powodu
Dział transport:
Przedsiębiorcy potrzebują planu przywracania
WTTC: kwarantanna nie jest skutecznym sposobem zwalczania
W Katowice Airport powstał punkt szybkich testów
Starsze aktualności:
Węgry zamkną granice dla
Rząd zakaże lotów do kilku kierunków
Chińscy turyści zaczynają zmieniać
Linie Emirates wznawiają loty do
Lufthansa: do końca roku darmowe zmiany w
Organizator turystyki ogłosił
Traveldata: decyzje administracyjne wzmagają niepewność u
Koleje Dolnośląskie przywrócą pełny rozkład
Były minister zdrowia daje sygnał, że turystyka wyjazdowa jest
Fly.pl: działania rządu potęgują
Ukraina zamknie granice dla
Małopolska podejmuje działania mające wesprzeć
Polskie restauracje wyróżnione w przewodniku Michelin 2018
Emirates ogłasza porozumienie z kolejnym przewoźnikiem
Grecja pierwszym kierunkiem w siatce Wizz Air Abu Zabi
Ryanair spodziewa się trudnego roku
Enter Air rozszerzył zakres współpracy z TUI Poland
Dlaczego Sfinks rezygnuje z udziałów w sieci pizzerii?
Wrześniowe last minute wpłyną na podejście do zakupów w nowym sezonie
Nagrody i premiery na V Premierowej Gali Gault&Millau
Kolonie nielegalne, półkolonie już tak
Wrocław najlepszą europejską destynacją
IATA prognozuje ile zarobią linie lotnicze
PPL przejęło lotnisko w Radomiu
Przewoźnicy autokarowi zawiązują koalicję
Akcja walki z roznegliżowanymi klientami restauracji kontynuowana
Ryanair rozszerza ofertę lotów łączonych
Polski restaurator z prestiżowym wyróżnieniem
Zjednoczone Emiraty Arabskie z Triadą-warto?