Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
Wyraźny wzrost polskiego rynku gastronomicznego
Badania pokazują, że gastronomia w Polsce ma się coraz lepiej. Jak wynika z raportu, rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 pkt proc. i jest wart niemal 36,12 mld zł.
GFK opublikował raport "Rynek gastronomiczny 2017", z którego wynika, iż liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 pkt proc. Z wyjątkiem lokali zaliczanych do kategorii klubów nocnych, pubów i sieci fast food, w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się liczba punktów.
Jednocześnie, o ponad 13 pkt proc. spadła liczba punktów gastronomicznych uruchamianych sezonowo, w porównaniu do 2016 roku. Co ciekawe, zmalał o 5 pkt proc. odsetek Polaków w wieku 15+, którzy odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w porównaniu do roku ubiegłego. Obecnie wynosi on 49%. Ponadto Polacy odwiedzali częściej lokale gastronomiczne w tym roku niż w 2016, wskaźnik wzrósł do 3,7 odwiedzin w skali miesiąca. W informacji prasowej wypowiada się Lidia Kucharska, analityk w dziale Consumer Goods and Retail GfK. Rosnąca liczba lokali i ich coraz bardziej różnorodna oferta wydaje się wpływać na wzrost intensywności korzystania przez konsumentów z gastronomii, zarówno w formie rosnącej częstotliwości wizyt, jak i odwiedzania/próbowania różnych typów lokali-mówi.
Jeśli chodzi o wydatki konsumentów, również w tym zakresie branża gastronomiczna może być usatysfakcjonowana. Klienci punktów gastronomicznych, średnio wydawali średni 98 zł miesięcznie i jest to najwyższy wynik w ciągu ostatnich 9 lat. Swoje wizyty w lokalach, najczęściej tłumaczyli chęcią spotkania się z znajomymi. Przy wyborze restauracji kierowali się smakiem dań, lokalizacją czy przyzwyczajeniem.
Ogólnie rzecz biorąc, frytki, burgery, mięsne zestawy posiłków, pizza i lody to najbardziej popularne produkty zamawiane w placówkach gastronomicznych, co jest odbiciem niezmiennie dominujących typów odwiedzanych przez Polaków lokali. Bowiem pizzerie, restauracje i fastfoody to najbardziej popularne rodzaje placówek odwiedzanych przez konsumentów-czytamy w komunikacie.
Oczywiście wśród lokali króluje McDonald's. Prawie dwie trzecie Polaków w wieku 15+ deklaruje, iż odwiedziło punkt tej sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Sieci KFC i Pizza Hut nadal pozostają w czołówce rankingu popularności.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wzrasta wartość rynku gastronomicznego
[2017-12-13 22:45 178.217.251.*]
czyli dalej bez zmian, ...rządzi śmieciówa, odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Zbliża się konferencja Hotel Trends Poland
Stewardessa PLL LOT zdobyła tytuł Miss Polski
Departament Stanu USA ostrzega przed podróżami do Europy
Transport pasażerski na celowniku Unii
Odszkodowanie za opóźniony lot musi być wypłacane wyłącznie w euro?
Nowa platforma Emirates konkurencją dla organizatorów turystyki?
AccorHotels nabywa grupę Gekko
Enter Air porozumiał się z Boeingiem w sprawie rekompensaty za uziemienie B 737 Max
Nowy konkurs na targach EuroGastro
Komisja Europejska zaleca znoszenie całkowitych zakazów podróży do Wielkiej Brytanii
Akademia Gościnności - szkolenie 26-27.04
Linie Emirates zapłacą za kwarantannę swoich pasażerów
Zbiorowy dojazd na kolonie będzie możliwy
ECTAA apeluje o dostosowanie ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej
Krakowska Izba Turystyki apeluje do Premiera o ochronę biur podróży
Wielkopolska promuje się komiksem
