Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl Warszawa
- sprzedam biuro podróży
- Specjalista ds turystyki - Wejherowo
- Rezydencie, dołącz do Sun & Fun Holidays!
- Travelplanet.pl Bielsko-Biała
- Praca Czechowice Dzedzice
- RAINBOW GNIEZNO - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds. Turystyki Travelplanet.pl Gdańsk
- Bydgoszcz - Specjalista ds Turystyki
- Praca w RAINBOW Salon Firmowy Stalowa Wola


Ile wydajemy na posiłki na mieście?
Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę. A co z napiwkami?
Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".Rozwój trendów gastronomicznych pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z restauracji. W stosunku do ubiegłego roku ten wzrost jest ponad 3 procentowy. Dojrzewamy też do tego, żeby za dobrą pracę za dobrą obsługę, jakość jedzenia nagradzać napiwkami. Napiwki zazwyczaj wynoszą 10 procent wartości rachunku. Z własnej perspektywy mogę powiedzieć, że jest to doceniane przez obsługę - mówi newsrm.tv Paweł Oszczyk, "Szef Roku" Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016.
Jak pokazał raport "Polska na Talerzu 2017" Polacy cenią sobie wysoką jakość dań (62 proc. respondentów), przystępne ceny (52 proc. respondentów) oraz dogodną lokalizację (29 proc. respondentów). To właśnie te trzy czynniki miały największy wpływ na decyzję dotyczącą ponownego odwiedzenia lokalu. Choć ,,obsługa" uplasowała się w tym roku dopiero na czwartym miejscu (27 proc. respondentów), aż 89 proc. przebadanych potrafiła wskazać zachowania personelu, które są dla nich nieakceptowalne. Brak zainteresowania klientem ze strony obsługi to problem, który przebadani ocenili jako najbardziej uciążliwy - aż 70 proc. irytuje długi czas oczekiwania na kelnera, danie, bądź rachunek. Drugim istotnym problemem, dla ponad połowy przebadanych, jest nieutrzymywanie czystości w lokalu.
Dzisiaj restauracja nie jest tylko miejscem gdzie "tankujemy brzuszek", tylko jest to miejsce, w którym sympatycznie spędzamy czas, a przy okazji możemy dobrze zjeść i napić się dobrego trunku. Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę - opowiada Jarek Walczyk, doradca gastronomiczny, Prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Goście często pytają o składniki dań, o alergeny czy sposób przygotowania potraw i to wymaga dużego przygotowania od personelu. Odwiedzający restaurację zwracają uwagę na ceny, chociaż rzeczywiście są ostatnio w stanie wydawać dużo więcej za dania. Trzecim elementem istotnym dla gościa jest obsługa. Zwracamy uwagę na to np. w jaki sposób czekamy na stolik, czy obsługa ich zauważa, czy muszą na nią czekać - dodaje Malka Kafka, przedsiębiorczyni, właścicielka sieci Tel Aviv Urban Food.
Choć jakość polskiej gastronomii rośnie z każdym rokiem, w wielu lokalach wciąż zauważalny jest brak rozwiązań istotnych dla klientów. Wśród tych najczęściej powtarzających się znalazły się brak możliwości zamiany składników w potrawach (42 proc. respondentów), brak dostępności sieci Wi-Fi (28 proc. respondentów) oraz brak rozwiązań dla dzieci, np. kącika zabaw czy przewijaka (25 proc. respondentów).
Głównym powodem, dla którego jada się ,,na mieście", jest wygoda. Badani często wskazywali również na oszczędność czasu i chęć spotkania ze znajomymi czy zamiłowanie do jadania poza domem.
Komentarze
Jak wyglądało funkcjonowanie branży turystycznej według nowych przepisów? Rozmawiano o tym podczas zorganizowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki konferencji "Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych -...
Tagi:
Dział gastronomia:
Makarun otwiera lokal poza
Sfinks: lepsze przychody, gorszy wynik
Starsze aktualności:
Francja nałoży podatek ekologiczny na bilety
Rośnie liczba turystów w
Na wiodących kierunkach drożej niż przed
Ile kosztuje słabe zabezpieczenie danych
Nowy minister turystyki w
Sabre uruchamia system rezerwacji miejsc
ESky wchodzi na afrykański
Wakacje.pl: Turyści w kolejkach po
Spada liczba turystów w
Nowa organizacja ruchu w Katowice
Aktywne wakacje wybiera coraz więcej
Komisja Europejska wypowiedziała się w sprawie przejęcia
Polski obiekt wśród nowych wpisów na listę
Po wyjściu z Unii brytyjskiej turystyce zabraknie
KLM: pociągiem zamiast samolotem
Najpopularniejsze kierunki Polaków notują spadek cen
Coraz więcej turystów zagranicznych w Polsce
Polacy w podróży - gdzie jeżdżą, ile wydają?
Klub Agencji Eventowych partnerem konferencji organizowanej przez studentów
Net Holiday - czy to już koniec?
Wczasy z lotami Ryanairem w ofercie Neckermanna
Lotnisko Chopina zlikwidowało nieprawidłowości
Thomas Cook zamknie 21 salonów
UE zawiera z Tunezją nową umowę lotniczą
Polacy coraz chętniej latają do Azji
Przewoźnik lotniczy ogłasza niewypłacalność
Emirates rozszerza umowę code-share z przewoźnikiem z Afryki
Nowy system audio-video w zabrzańskim hotelu
Powstaje Polski Holding Hotelowy
Ile firmy turystyczne przeznaczają na reklamę?
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?
KPP przeciwna wprowadzeniu całkowitego zakazu palenia