Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
Nowe narzędzie kontroli granicznej zagrożeniem dla prywatności?
Na niektórych europejskich lotniskach będzie testowana nowa, nieco kontrowersyjna technologia, mająca za zadanie usprawnienie odprawy.
Jak podaje CNN, projekt o nazwie iBorderCtrl, to wykrywacz kłamstw napędzany sztuczną inteligencją. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania, a przy odpowiedziach będzie analizował mimikę, tempo odpowiadania i ton głosu. Jeśli uzna, iż podróżujący nie mówi prawdy, skieruje go do tradycyjnej kontroli. Wirtualny strażnik będzie zadawał pytania m.in. o imię i nazwisko, wiek, datę urodzenia, cel podróży czy osobę, która finansuje podróż.
Wartość projektu to 4,5 mln euro. Będzie on testowany na lotniskach na Węgrzech, Łotwie i w Grecji, na pasażerach przylatujących spoza Unii Europejskiej. Co istotne, będzie testowany tylko na tych pasażerach, którzy wyrażą na to zgodę. Formularze zgód będą dostępne na lotniskach.
Pomysłodawcy nowego narzędzia przekonują, że ma ono służyć usprawnieniu kontroli. Rozwiązanie budzi jednak liczne kontrowersje. Cytowana przez CNN, Frederike Kaltheuner, z Privacy International krytykuje projekt twierdząc, że jest to część szerszego trendu w kierunku stosowania nieprzejrzystych i często wadliwych, zautomatyzowanych systemów oceny, oceny i klasyfikacji ludzi. Wskazuje, że ta technologia, w jej obecnym kształcie została przetestowana na próbie zaledwie 32 osób. Dodaje, że dotychczasowe wykrywacze kłamstw mają niepokojącą historię oskarżania niewinnych osób.
Kontrola na lotnisku, zwłaszcza dla osób, które podróżują pierwszy raz, często jest stresującym przeżyciem. W takiej sytuacji często ma się podniesione ciśnienie, niepewny tembr głosu, co może zostać maszynowo odebrane jako kłamstwo. Wówczas pasażerowie staną przed jeszcze bardziej stresującą koniecznością udowadniania tego, że mówią prawdę. Automatyczne ocenianie czy ktoś mówi prawdę, czy nie, na podstawie zmiany zachowania, tętna itp, w sytuacji podwyższonego stresu może okazać się drogą prowadzącą na manowce.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Problemy po upadku niemieckiego
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział dla turystów:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Bydgoski hotel wchodzi pod skrzydła Qubus
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Polska uczelnia z akredytacją THE ICE
LOT podpisuje umowę interline z wietnamskim przewoźnikiem
Hotelarze niezadowoleni z polityki Booking.com
Policja zajmie się rzekomą dyskryminacją w restauracjach?
USA i Indie wprowadzają ograniczenia dotyczące podróży
Korzystny dla branży wyrok WSA
Lipsk promuje się w Krakowie światłem i muzyką
WSTiE wykształci menedżerów turystyki medycznej
Jednak więcej firm będzie mogło skorzystać ze zwolnienia z ZUS?
Powolne wzrosty globalnych przewozów lotniczych
Niższe ceny wody na Lotnisku Chopina?
Wakacje.pl: Po decyzji rządu znacznie wzrosło zainteresowanie wyjazdami do Turcji
Komisja Europejska chce przedłużenia przepisów dot. opłat roamingowych
PLL LOT przedłużają umowę na obsługę techniczną rozrywki pokładowej dla Dreamlinerów
Czy pasażer to już turysta? Kto kogo nabija w butelkę?
Kulig w Janowie Lubelskim-ofarta dla małych i dużych grup