TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Analitycy przewidują rozwój turystyki we wschodniej Afryce

Według niedawno opublikowanego raportu GlobalData, "Destination Market Insights: East Africa (2022)" podróże lotnicze do Afryki Wschodniej, w 2024 roku mogą przekroczyć poziom sprzed pandemii o 8,8%.


Z danych firmy analitycznej Global Data wynika, że przewidywany wzrost liczby podróży lotniczych będzie spowodowany inwestycjami w infrastrukturę lotniskową oraz globalną reputacją Afryki Wschodniej jako jednego z najlepszych na świecie miejsc do uprawiania ekoturystyki i spędzania czasu na łonie dzikiej przyrody. Prognoza opiera się na znacznym wzroście podróży lotniczych w latach 2009-2019. W tym okresie liczba przyjazdowych podróży lotniczych do Afryki Wschodniej wzrosła w tempie 7,1% (Compound Annual Growth Rate, CAGR).

Pomimo pandemii, Afryka Wschodnia jest nadal uznawana za jedną z wiodących destynacji turystycznych na świecie. Region ten obejmuje między innymi takie kraje jak Kenia, Madagaskar, Etiopia i Rwanda. W 2021 r. odnotowano tam gwałtowny wzrost przyjazdowych podróży lotniczych ze względu na złagodzenie ograniczeń w podróżowaniu. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że w 2021 r. liczba przylotów wzrośnie o 163% w stosunku do roku poprzedniego. To sprawia, że Afryka Wschodnia jest jednym z najszybciej rozwijających się regionów na świecie pod względem przyjazdowych podróży lotniczych. Główną przyczyną tego stanu rzeczy są ciągłe inwestycje w partnerstwa linii lotniczych i infrastrukturę, które stały się kluczowe dla połączenia obszarów regionalnych z resztą świata. - uważa Craig Bradley, Associate Travel & Tourism Analyst w GlobalData.

Zdaniem Bradley'a relacje nawiązane dzięki code-share i partnerstwu linii lotniczych miały kluczowe znaczenie dla sukcesu rozwoju turystyki w Afryce Wschodniej w ciągu ostatniej dekady. Wiele linii lotniczych będzie nadal nawiązywać strategiczne połączenia z innymi liniami lotniczymi działającymi w regionie, w tym z przewoźnikami tradycyjnymi, takimi jak Kenya Airways i tanimi przewoźnikami, takimi jak Mango Air i Fastjet. Przewoźnicy o ugruntowanej pozycji, tacy jak British Airways, Emirates i South African Airlines, nawiązali ścisłe partnerstwo z przewoźnikami ze Wschodniej Afryki, co pomaga im połączyć się z pożądanymi rynkami źródłowymi o wysokich wydatkach. Dzięki nowym podmiotom na rynku, takim jak Ugandan Air, które chcą nawiązać strategiczne partnerstwo z globalnymi przewoźnikami, wiele miejsc w regionie Afryki Wschodniej będzie nadal dostępnych dla rynku światowego. Kluczowym czynnikiem będzie również dalszy rozwój infrastruktury lotniskowej. W Kigali i Rwandzie powstają nowe lotniska, planowana jest także rozbudowa SSR International na Mauritiusie. Uganda przeznaczy 2,5 miliarda dolarów na modernizację swoich lotnisk lotnisk. - dodał Craig Bradley.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
afryka wschodnia uganda mauritius turystyka global data




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję