TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy będą podróżować, ale oszczędniej

Wedle badania dla kiwi.com niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach będzie wybierać tańsze kierunki. Badanie Europejskiej Komisji ds. Podróży Postawy i oczekiwania konsumentów w zakresie podróży" potwierdza ten trend - w 2023 podróżujący będą szukać tańszych opcji, a także zmniejszą wydatki na miejscu.


Kiwi.com zgłasza także, że opcja gdziekolwiek" (przy wyszukiwaniu noclegu) - cieszy się rosnącą popularnością wśród turystów z Polski. Pozwala ona znaleźć miejsce wypoczynku, które przede wszystkim spełnia parametry finansowe. Cel podróży nie jest tak ważny, jak budżet przeznaczony na ten cel.

Nowy rok to dobry moment na zmianę nawyków. Z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wynika, że co trzeci z nas ma taki zamiar i w ramach generowania oszczędności postawi m.in. na upcycling (przetwarzanie tego, co już mamy, zamiast kupowania nowych rzeczy), by móc odłożyć środki na zagraniczny wyjazd, a także zrezygnuje ze stołowania się na mieście. Z kolei ponad połowa ankietowanych (54%) będzie szukać tańszych kierunków, skróci czas pobytu na miejscu i sięgnie po cenne travel hacki, które podpowiedzą, jak znaleźć lot w jak najniższej cenie.

Wygląda na to, że Polacy tak bardzo pokochali zagraniczne podróże, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, zamiast rezygnować z wymarzonych wakacji będą szukać skutecznych metod oszczędzania.

Kiwi.com wskazuje, że rośnie świadomość tzw. travel hacków - cennych podpowiedzi na temat tego, jakich filtrów wyszukiwania użyć, by znaleźć bilet w najniższej cenie. Co drugi ankietowany sięgnie po tego rodzaju rozwiązanie. Z kolei 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu.

Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście. Najmłodsze pokolenie, generacja Z (w wieku 18-29 lat) ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma - taką odpowiedź wskazało aż 37% respondentów.

Co ciekawe, chęć podróżowania i determinacja do odłożenia środków na ten cel wydaje się pozytywnie wpływać na nawyki zakupowe - co trzeci z nas postawi na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
podróże Polacy Polska 2023 oszczędności kiwi.com




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję