TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Mało Polaków wyjechało turystycznie na Wielkanoc?

Wiosna sprzyja podróżowaniu, ale tegoroczne Święta Wielkanocne nie obfitowały w dalekie wyjazdy. Badanie przeprowadzone przez FlixBus pokazało, że w tym okresie tylko 5% Polaków zaplanowało rekreacyjny wyjazd w Polsce lub za granicą. 16% osób wyjechało ze swojej miejscowości, żeby odwiedzić rodzinę.


Choć od 2021 roku obserwujemy wzrost popularności wyjazdów w okresie świątecznym, w ostatnich trzech latach ponad połowa Polaków nie wyjeżdżała na święta ze swojej miejscowości. Tylko 5% zaplanowała rekreacyjny wyjazd w tym okresie. Jednym z powodów mogła być inflacja. Aż 63% osób planujących wyjazd na Wielkanoc wyraźnie odczuło jej wpływ na koszty podróży. 30% z nich zawsze szuka promocji i zniżek na bilety, aby obniżyć koszty wyjazdu, a 20% zawsze zwraca uwagę na ceny podczas planowania wyjazdu.

Samochód osobowy nadal pozostaje najpopularniejszym środkiem transportu, a niechęć do korzystania z transportu zbiorowego wynika z braku dogodnych połączeń i poczucia niezależności, jakie zapewnia podróżowanie własnym autem. Od początku istnienia FlixBusa naszym największym konkurentem jest samochód. Ciągle dążymy do tego, by podróżowanie autobusem stało się atrakcyjną alternatywą dla jazdy autem. Otwieramy nowe kierunki, zwiększamy częstotliwość kursów na wielu trasach i stale ulepszamy komfort podróży. mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach Bałtyckich. Jestem przekonany, że skutecznym sposobem na wzmocnienie konkurencyjności transportu zbiorowego byłoby wprowadzenie jednolitych ulg ustawowych. Zniżki na pociągi oraz autobusy znacznie się różnią, co skutecznie utrudnia podróżowanie po Polsce. Po ujednoliceniu ulg, wyjazd na święta, urlop czy wakacje mógłby odbyć się nawet w jednym bilecie. dodaje.

Berlin niezmiennie jest najpopularniejszym kierunkiem wśród osób podróżujących FlixBusem w okresie świątecznym. Oprócz wyjazdów zagranicznych, dużym zainteresowaniem cieszyły się również podróże wewnątrz kraju, do takich miast jak Warszawa, Kraków czy Wrocław.
Nowym trendem był wzrost liczby osób wyjeżdżających do Kijowa. Duża siatka połączeń FlixBusa, wygodne godziny odjazdu oraz możliwość wzięcia ze sobą większego bagażu sprawiają, że FlixBus stał się atrakcyjnym i bezpiecznym środkiem transportu do i z Ukrainy.

Cel naszych świątecznych podróży wybieramy zazwyczaj z wyprzedzeniem, ale bilety na podróż rezerwujemy spontanicznie dzień lub kilka dni wcześniej. Większość preferuje krótkie wyjazdy trwające do 3 dni, a średni koszt dojazdu wynosi 325 zł. W święta najczęściej podróżujemy z rodziną oraz bliskimi. Badanie zostało zrealizowane przez SW Research metodą CAWI na próbie N=1012 dorosłych Polaków, w marcu 2024 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wyjazdy na Wielkanoc Święta Wielkiej Nocy autokar flixbus




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję