TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ryanair zadowolony z orzeczenia sądu w sprawie rekompensat dla pasażerów

Przewoźnik z satysfakcją przyjął niedawne orzeczenie Sądu z Barcelony potwierdzające, iż rekompensaty z tytułu EU261 nie przysługują klientom, których loty zostały odwołane z powodu wewnętrznych strajków, gdyż te pozostają poza kontrolą linii lotniczej.


Ryanair w pełni przestrzega wszelkich przepisów wynikających z EU261, w związku z tym wszystkim klientom, których loty zostały odwołane zaproponował zmianę terminu bądź trasy lotu lub zwrot poniesionych kosztów. Zapewnił także pełną pomoc, w tym m. in. zakwaterowanie i wyżywienie w przypadku tras alternatywnych.

Odwołania lotów były całkowicie poza kontrolą Ryanair, a więc w tym wypadku rekompensaty z tytułu EU261 nie miały zastosowania, co potwierdził Sąd w Barcelonie. To już dziewiąty, taki sam wyrok sądów hiszpańskich po decyzjach sądów z Badajoz, Ourense i Pontevedra.

W ciągu ostatnich lat, kiedy w Niemczech łącznie przez 15 dni strajkowali piloci i załogi pokładowe, Lufthansa nie była zobowiązana do wypłaty rekompensat EU261. Podobnie było w Wielkiej Brytanii, gdzie Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego powinien wyjaśnić dlaczego nie powziął żadnych kroków, aby British Airways wypłaciło rekompensaty EU261 podczas strajków załóg lotniczych w ciągu ostatnich kilku lat. - podsumował Kenny Jacobs z Ryanaira.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję